Superman & Lois - Seizoen 2

18-10-2023

7

Superman & Lois - Seizoen 2 (DVD)

Smallville herstelt langzaam van de confrontatie tussen Tal-Rho en Superman. Terwijl de stad een nieuwe start maakt, gebeurt er iets diepers. Krachtige golven bedreigen de stad. Ondertussen wordt Lois' geloofwaardigheid in de Smallville Gazette aangetast door een oud verhaal.

Het eerste seizoen van de TV-serie Superman & Lois was erg interessant en best goed. De premisse werkte hierbij goed, want hoe zou het zijn als 's werelds sterkste man een gezin met tieners moet runnen samen met zijn vrouw? Deze vraag bracht een interessant eerste seizoen waar deze wereld goed werd opgebouwd. In dit tweede seizoen wordt deze wereld verder uitgebouwd en is er nog steeds focus op het gezin. Maar er is nu ook meer tijd en aandacht voor de antoganist in de serie, namelijk Bizarro (de boze tweelingbroer van Superman). Tegelijkertijd gebeurt er genoeg in de levens van de tienerkinderen en alle karakters eromheen. Er wordt al zoveel gestopt in de 15 afleveringen van seizoen 2, dat de rol van Lois eigenlijk sterk is onderbelicht. Ze krijgt meer een bijrol en als karakter zelf is ze ook best onsymathiek gemaakt in de serie. En dat is wel jammer, want de serie draait tenslotte gezien de titel (grotendeels) om haar. Superman & Lois seizoen 2 is een redelijk goed vervolg op seizoen 1, maar er gebeurt zoveel dat je je aandacht er goed moet bijhouden, want alle ontwikkelingen volgen zich in een hoog tempo op.

In tegenstelling tot het eerste seizoen krijgt het tweede seizoen van Superman & Lois helaas geen uitgave op Blu-ray Disc mee, maar alleen op DVD. Deze uitgave wordt hier besproken.

Genre: Actie, Avontuur, Drama, TV
Jaar: 2022
Speelduur: 600 min
Verpakking: DVD Triple Keepcase in Sleeve
Ondertiteling: Nederlands, Duits, Engels, Frans
EAN: 5051888263341

• Fractured: The Heart of Bizarro
  • The DC Heroes: path to Glory

Superman & Lois - Seizoen 2 staat op DVD in  een anamorfe beeldverhouding van 1.78:1 in SD-beeldkwaliteit. Alle 15 afleveringen zijn verdeeld op 3 DVD's, dat betekent per DVD 5 afleveringen van 40 minuten. Dat is tioch best veel, en het risico van beeldfouten door compressie ligt dan ook op de loer. Gelukkig valt dat heel erg mee, en zijn er gelukkig geen compressiefouten of andere artefacten te vinden. De beeldkwaliteit is dus netjes te noemen. Scherpte en kleuren zijn goed, en ook contrast en zwartniveau zijn prima. Een prima beeldtransfer.

Superman & Lois - Seizoen 2 krijgt op DVD een Dolby Digital 5.1-track mee in de oospronkelijke Engelse taal. De serie heeft een dynamisch geluidsbeeld, dat wil zeggen dat er genoeg scènes die dialoog-gedreven zijn worden afgewisseld met drukkere actiescènes. De audiotrack behandelt alles prima met een goede prioritering en dynamiek. Een prima audiotrack.

Er staan twee extra's op de DVD-uitgave van Superman & Lois - Seizoen 2. Deze staan beiden op de derde DVD en zijn Nederlands ondertiteld.

Fractured: The Heart of Bizarro (10 min)
In deze featurette wordt er meer verteld over de antagonist Bizarro.

The DC Heroes: path to Glory (17 min)
In deze featurette wordt de wereld verteld van een aantal DC superhelden. Niet alleen wordt Superman besproken, maar ook andere karakters uit CW-series, namelijk The Flash, Batwoman en karakters uit de serie DC's Legends of Tomorrow.

Smallville herstelt langzaam van de confrontatie tussen Tal-Rho en Superman. Terwijl de stad een nieuwe start maakt, gebeurt er iets diepers. Krachtige golven bedreigen de stad. Ondertussen wordt Lois' geloofwaardigheid in de Smallville Gazette aangetast door een oud verhaal. Superman & Lois seizoen 2 is een redelijk goed vervolg op seizoen 1, maar er gebeurt zoveel dat je je aandacht er goed moet bijhouden, want alle ontwikkelingen volgen zich in een hoog tempo op. Helaas wordt het tweede seizoen niet uitgebracht op Blu-ray Disc, maar de DVD-uitgave bevat prima beeld en geluid en een tweetal interessante extra's.