Wednesday - Seizoen 1

03-04-2024

7

Wednesday - Seizoen 1 (Blu-ray)

Wednesday is een speurneusachtig, bovennatuurlijk mysterie dat Wednesday Addams' jaren als leerlinge op Nevermore Academy in kaart brengt. Wednesday probeert haar opkomende paranormale gave onder de knie te krijgen, een monsterlijke moordpartij te verijdelen die de plaatselijke stad heeft geterroriseerd en het bovennatuurlijke mysterie op te lossen dat 25 jaar geleden haar ouders in de problemen bracht - dit alles terwijl ze haar nieuwe en zeer verwarde relaties op Nevermore moet zien te vinden.

De TV-serie Wednesday is gebaseerd op het karakter Wednesday uit de Adams Family-films. Hierin speelt actrice Christina Ricci de rol van Wednesday Adams, en in de serie is deze rol overgenmomen door Jenna Ortega. Die geeft haar eigen draai eraan, maar weet wel eer te doen aan het persongae. Ze speelt de rol goed, erg goed zelfs. Ook Ricci heeft een rolletje in de serie, maar dan als iemand anders. De TV-serie is alweer uit 2022, maar een tweede seizoen is onderweg. Het eerste seizoen is erg geslaagd met veel zwarte humor en de vergelijking tot de Adams familie met de "gewone" wereld op school levert altijd leuke scènes op. Het eerste seizoen van Wednesday is in elk geval geslaagd, en een volgend seizoen, daty in 2025 uitkomt, is meer dan welkom.

Wednesday - Seizoen 1 wordt op DVD en Blu-ray Disc uitgebracht. De Blu-ray Disc-versie bestaat uit twee discs in een keepcase, verpakt in een slipcase. Deze versie wordt hier besproken.

Genre: Fantasy, Komedie, Misdaad
Jaar: 2022
Speelduur: 384 min
Verpakking: Blu-ray Duo Keepcase in Slipcase
Beeldverhouding: 1.85:1 HD niet anamorf
Ondertiteling: Nederlands, Duits, Engels, Frans
EAN: 5051888269336

Wednesday staat in het oorspronkelijke beeldformaat van 1.85:1 op Blu-ray Disc. De beeldkwaliteit is erg goed, maar niet zonder minpunten. Op zich hebben de afleveringen genoeg schijfruimte, maar toch lijkt er wat teveel compressie te zijn  toegepast. Dat komt omdat het beeld nogal vlak blijft. In sommige scènes zie je wat minder detail en diepte in het beeld. Een hogere bitrate had dit wellicht kunnen oplossen. Verder zijn zaken als kleurstelling en contrast wel in orde. Op zich een oke transfer, maar het had beter gekund.

Wednesday krijgt op Blu-ray Disc een DTS-HD MA 5.1-track in de oorspronkelijke Engelse taal. de track voldoet prima. Dialogen zijn netjes en helder verstaanbaar, met daarbij de voornaamste geluiden via de voorste kanalen. De surroundkanalen doen op gezette tijden goed mee. Een prima uitgebalanceerde audiotrack.

Er staan geen extra's op de Blu-ray Disc-uitgave van Wednesday - Seizoen 1.

Wednesday is een speurneusachtig, bovennatuurlijk mysterie dat Wednesday Addams' jaren als leerlinge op Nevermore Academy in kaart brengt. Wednesday probeert haar opkomende paranormale gave onder de knie te krijgen, een monsterlijke moordpartij te verijdelen die de plaatselijke stad heeft geterroriseerd en het bovennatuurlijke mysterie op te lossen dat 25 jaar geleden haar ouders in de problemen bracht - dit alles terwijl ze haar nieuwe en zeer verwarde relaties op Nevermore moet zien te vinden. Het eerste seizoen van Wednesday is erg geslaagd met veel zwarte humor en de vergelijking tot de Adams familie met de "gewone" wereld op school levert altijd leuke scènes op. Het eerste seizoen van Wednesday is in elk geval geslaagd, en een volgend seizoen, daty in 2025 uitkomt, is meer dan welkom. De Blu-ray Disc uitgave van dit eerste seizoen van Wednesday is eerlijk gezegd wat matig. De beeldkwaliteit is niet optimaal en had veel beter kunnen zijn. De audiotrack is prima, maar is eerlijk gezegd niet de Atmos-track zoals op Netflix. Verder zijn er geen extra's beschikbaar. Als je de serie persé op fysieke uitgave wilt hebben dan kan je deze zeker aanschaffen, maar wellicht kan je wel het beste wachten tot een aanbieding.