James Brown - Live in Berlin

09-05-2005

4.7

James Brown - Live in Berlin (DVD)

In 1988 brengt \"The Godfather of Soul\", James Brown een bezoek aan Berlijn en verzorgt daar een optreden. Het concert op deze DVD is een registratie van dat optreden. De volgende nummers worden ten gehore gebracht:

1. Living In America
2. Gonna Have A Funky Good Time
3. Try Me
4. Get On The Good Foot
5. Prisoner Of Love
6. There\'s No Business Like Show Business
7. Get Up Offa That Thing
8. I Got The Feeling
9. Papa\'s Got A Brand New Bag
10. I Got You (I Feel Good)
11. It\'s A Man\'s Man\'s Man\'s World
12. (Get Up I Feel Like A) Sexmachine part One

James Brown wordt, zoals misschien wel bekend, ook wel \"The Godfather of Soul\" genoemd. Zijn lijst met hits mag dan ook gerust indrukwekkend genoemd worden. Brown brengt zijn eerste single uit in 1956 en tot nu zijn laatste in 2001, op zijn C.V. staan dan ook inmiddels meer dan 100 uitgebrachte singles. Uiteraard zijn dit niet allemaal hits geworden, maar wie kent nummers als Sexmachine, It\'s A Man\'s World en het nummer Living In America uit de film Rocky IV niet. Het concert op deze DVD is dan ook opgenomen enkele jaren na deze hit en het concert werd gegeven in Berlijn. Twaalf van Brown\'s grootste hits komen voorbij en de liefhebbers van soulmuziek kunnen met deze DVD nog eens rustig genieten van een optreden van deze flamboyante zanger.

Regisseur

Diversen

Acteurs

Genre: Muziek
Jaar: 2005
Speelduur: 56 min
Verpakking: FlexBox Keep Case
Ondertiteling: Geen
Uitgever: Universal Music
EAN: 0249827921

• Discography
  • Jukebox

Het concert staat, niet verassend, in het beeldformaat 1.33:1 op de DVD. De beeldkwaliteit is niet spectaculair te noemen. Het beeld ziet er wat gedateerd uit. De kleuren zien er redelijk natuurlijk uit, maar een roodpaarse gloed overheerst, dit mede door de belichting in veelal die kleuren. Scherpte is redelijk te noemen, met hier en daar wat softe momenten. Het zwartniveau is voldoende en ook contrast is in orde. Er is een minimale hoeveelheid filmgrain aanwezig, maar zaken als posterisatie, cross-colouration en colour-bleeding zijn regelmatig zichtbaar. Zeker geen perfecte beeldkwaliteit dus, maar zeker gezien de leeftijd van de originele opnames, toch nog voldoende.
Het concert is verdeeld in 13 hoofdstukken, één voor elk nummer en de laatste voor de aftiteling. Er is geen ondertiteling aanwezig.

Qua geluid hebben we minder te klagen, er zijn namelijk drie geluidssporen beschikbaar. Je hebt de keuze uit een full-bitrate DTS 5.1 track, een Dolby Digital 5.1 track (448 kb/s) en een Dolby Digital 2.0 track (256 kb/s). De 5.1 tracks klinken, zoals verwacht, het best. De zang komt bij beide tracks netjes uit de centerspeaker en de overige instrumenten uit de frontspeakers. De surroundspeakers worden voornamelijk gebruikt voor het weergeven van het aanwezige publiek, maar er is af en toe ook wat lichte muziek te horen. Het LFE kanaal levert een bescheiden bijdrage en ondersteunt vooral de drumpartijen. Twee uitstekende tracks, waarbij de DTS track de voorkeur krijgt aangezien hier het geluid veel gedetailleerde klinkt. De Dolby Digital 2.0 surround track klinkt ook goed, maar klinkt uiteraard minder ruimtelijk en gedetailleerd.

De menu\'s worden weergegeven in het formaat 1.33:1 en het geluid is Dolby Digital 2.0 (256 kb/s).

Jukebox
Je hebt hier de mogelijkheid om bepaalde nummers te selecteren, alsof je een jukebox aan het bedienen bent. Je kan één of meerdere nummers selecteren en als je vervolgens op Play drukt, ga je direct naar het betreffende nummer in het concert. Je kan de nummers selecteren in de volgorde die jij wilt, dus eigenlijk kan je het concert bekijken in de volgorde die jij wilt.

Discography
Een aantal tekstschermen laten de uitgebreide discografie van James Brown zien.

James Brown - Live in Berlin bevat een optreden van \"The Godfather of Soul\" uit 1988. Brown brengt enkele van zijn grootste hits ten gehore en mede dankzij de uitstekende band, klinkt het allemaal erg goed. De beeldkwaliteit is net voldoende, maar qua geluid valt er weinig te klagen. Er zijn niet veel extra\'s te vinden op de DVD en de aanwezige extra\'s stellen eigenlijk niet veel voor. Een aanrader dus dit concert voor de fans van soulmuziek en uiteraard van James Brown zelf.

Deze uitgave is beschikbaar gesteld door Universal Music.