Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 48 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard SLOTJE! ComputerMisverstanden. Update 05-01

    Goedenavond.

    Om maar gelijk te beginnen. Ik stop met het ondersteunen van mensen met computerproblemen.

    en waarom dan?

    Nou afgelopen week bij iemand ADSL geinstalleerd via een ISDN centrale.. al met al toch een leuk klusje zeker met alle aanwezige kabel toestanden.

    Alles getest en alles werkte, maar de personen zelf wisten niet eens alle gegevens van hun email e.d.

    Ook nog een keer naar de Gamma gereden en voor 15 euro aan spullen gehaald (kabels, splitter e.d.) om de bekabeling aan te sluiten.

    Ongeveer 3 uur werk en incl reiskosten dus 45 euro gevraagd. Leek mij wel netjes toch.

    Dus op naar huis. De volgende dag telefoon dat alles goed werkte en dat de kids de hele avond op internet hebben gezeten. Oftewel zij blij en ik ook.

    Nu komt het.

    Krijg ik vandaag een telefoontje met de melding dat IK het niet goed gemaakt zou hebben. Email zou het niet doen.. dat kan natuurlijk, maar wel vreemd. Dus wat dingen navragen maar ik krijg daar geen duidelijk antwoord op. Met de vraag of ik meteen even wil komen (is niet in de buurt ofzo). Ik zeg dat ik daar op dat moment geen tijd voor heb en vraag nog effe door om zo te kijken of ik het probleem kan achterhalen.

    Telefoongesprek beeindigd. Krijgt een paar uur later mijn moeder telefoon en gaat die persoon tekeer tegen mijn moeder. De echtgenoot was woest op de achtergrond.

    Ik terug gebelt en gevraagt waarom.. Blijkbaar in hun ogen ben ik gelijk een computerbedrijf en moet ik dus ook als zij iets stuk maken gelijk op de stoep staan...

    Nou niet als ze zo tekeer gaan..

    Wat vinden jullie van dit verhaal?

    Grtz en fijne jaarwisseling
    Henk
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  2. #2

    Standaard

    Nog vergeten: Geld krijgen ze terug. Wil van al het gezeik voor eens en voor altijd af zijn.

    De knakkers.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  3. #3

    Standaard

    gewoon stoppen, een maat van mij doet dat ook wel eens, en ook vaak achteraf gezeik. Die computerleken slopen hee net zo snel als dat jij het aanlegt! Dus hij is er ook mee gestopt, behalve voor vrienden!
    Turn around and feel the vibe.....

  4. #4

    Standaard

    Je lijkt eerder teleurgesteld dan kwaad . Ik zou zeggen; bekijk Kill Bill nog een keer om in de juiste stemming te komen en neem dan wraak.

    Ga langs, geef het geld terug, zeg poeslief dat je alles in orde maakt en verkloot daarna alles zo grondig mogelijk. Zeg vriendelijk gedag en zie ze daarna nooit meer.

    Voila, je hebt wat te doen morgen.

  5. #5

    Standaard

    Belachelijk natuurlijk. Wat een aso's zeg.
    Sommige mensen sporen gewoon niet. Probeer je ze te helpen, krijg je zoiets over je heen. Kan me goed voorstellen dat je er nu even genoeg van hebt!

  6. #6

    Standaard

    Hoe komen ze aan jou dan? Zijn het kennissen? aso's!


  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    gewoon stoppen, een maat van mij doet dat ook wel eens, en ook vaak achteraf gezeik. Die computerleken slopen hee net zo snel als dat jij het aanlegt! Dus hij is er ook mee gestopt, behalve voor vrienden!
    Idd same shit here. Ze zoeken het bij mij ook maar lekker uit hoor, laat ze maar langs de lokale computer winkel gaan ofzo.... Stupid PC n00bs... If you don't know jack about it, DON'T BUY IT!

  8. #8

    Standaard

    Allereerst dank voor de eerste stroom reacties. In ieder geval wel een lekker einde van dit jaar...

    Zelf een schuldgevoel en moeders ligt op bed met hoofdpijn

    Ben van plan om dit toch aan de grote boom te hangen (wel zonder namen e.d) Uiteraard neem ik de volledige verantwoording net zolang totdat ze weer normaal doen..stelletje L@mLXllen

    Bedoel wil graag iedereen helpen en als ik kosten maak (rijen materiaal en een beetje voor de uurtjes) is dat toch mijn goed recht..

    Die Lijers hebben nu gratis hun internet voor elkaar terwijl ik dat gewoon in orde hebt gemaakt.. die gasten kunnen er dus niets van.

    Sorry dat ik zo doordram, maar ik ben in staat om daar bij die gasten naar binnen te denderen. Wat ze tegen mij zeggen maakt me niets uit, maar laat m'n ouders er buiten Idd zij zuigen!
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ill Niño
    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    gewoon stoppen, een maat van mij doet dat ook wel eens, en ook vaak achteraf gezeik. Die computerleken slopen hee net zo snel als dat jij het aanlegt! Dus hij is er ook mee gestopt, behalve voor vrienden!
    Idd same shit here. Ze zoeken het bij mij ook maar lekker uit hoor, laat ze maar langs de lokale computer winkel gaan ofzo.... Stupid PC n00bs... If you don't know jack about it, DON'T BUY IT!
    Om over virussen maar te zwijgen!
    Ja, de zijn problemen met de computer hij doet het zo raar
    Kom je daar kijk je in die pc
    Stikt dat ding met virussen je zou de haast een sticker op plakken met biohazard
    En dan vraagje deed je virus scanner het niet ja zegen ze dan
    Kijk je bij updaten blijkt de update al half jaar oud ofzo
    En dan zegen ze ja dag ga dat niet controleren heb wel wat anders te doen
    En vinden ze het maar vreemd dat je dan niet meer wil helpen
    Omdat je het zat wordt een andermans rotzooi op te ruimen
    Of je nou een keer tegen die lui zegt niet zo maar alles open maken
    Voor je het heb gescand en zeker niet als het van een persoon is die je niet kent

    Blijkbaar te moeilijk
    Help alleen maar familie en daar zitten ook soms dingen tussen.
    Maar goed ben gelukkig niet de enige in de familie die veel bezig is met computers enz. dus dat wisselt wel eens af
    You know, you come from nothing, you're going back to nothing.What have you lost? Nothing!

  10. #10

    Standaard

    ow ik heb ook zo mijn ervaringen, doe dit soort dingen alleen maar voor vrienden en famillie ( hoewel dat niet altijd soepel verloopt )

    eigenlijk zou je gewoon naar die mensen moeten gaan en al je kabels en troep die je nieuw heb gekocht weer terug halen

  11. #11

    Standaard

    Dat krijg je ervan...als je goed probeert te doen krijg je maar al te vaak gezeik.
    Ik geef je 100% gelijk Henk. Enorm zuur voor je.

    Waren het bekenden van je? Of zomaar iemand?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Dat krijg je ervan...als je goed probeert te doen krijg je maar al te vaak gezeik.
    Ik geef je 100% gelijk Henk. Enorm zuur voor je.

    Waren het bekenden van je? Of zomaar iemand?
    Bekende van Pa & ma
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    [...]
    Zelf een schuldgevoel
    [...]
    Nergens voor nodig man! Jij hebt je best gedaan. Zij zijn alleen te achtelijk om het te waarderen. Laat ze maar lekker. Ze zijn het in ieder geval niet waard om je erover op te winden. Gewoon je schouders ophalen en verder gaan met waar je gebleven was.

  14. #14

    Standaard

    steek hun autobanden maar lek om mee te beginnen
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    steek hun autobanden maar lek om mee te beginnen
    :P

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tlempers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Sital
    steek hun autobanden maar lek om mee te beginnen
    :P
    Of stuur Theo Lucius langs!!!!

  17. #17

    Standaard

    Jongens! Jongens toch!

    Toevallig begin ik met een vriend aan een it-bedrijf, waar we ook services aan particulieren bieden. Stuur hem maar naar mij toe ik wil hem wel als klant hebben!
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door appie1985
    Jongens! Jongens toch!

    Toevallig begin ik met een vriend aan een it-bedrijf, waar we ook services aan particulieren bieden. Stuur hem maar naar mij toe ik wil hem wel als klant hebben!
    daar wil je geen service aan bieden.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door appie1985
    Jongens! Jongens toch!

    Toevallig begin ik met een vriend aan een it-bedrijf, waar we ook services aan particulieren bieden. Stuur hem maar naar mij toe ik wil hem wel als klant hebben!
    Jij en jou vriend hebben dus geen verstand van mensen. Ik zit zelf in de iT en ben bewust bij de Overheid gaan werken om van dit soort gezeik af te zijn. Je helpt iedereen en dan gaan ze op oudjaarsdag service verwachten en dat voor een paar tientjes?? Je hebt er dus echt geen verstand van.

    Kijk persoonlijk aanvallen vindt ik tever gaan, maar als ze tekeer gaan tegen mijn moeder is de grens bereikt, of ben je ook blind om dat te zien?

    (henk is idd kwaad hierover... )
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  20. #20

    Standaard

    Ik help zo nu en dan wel eens onwetende familie of vrienden bij computerproblemen. Aan het eind van de hele rit installeer ik ALTIJD remote administrator. Indien er zich dan een probleem voordoet, dan log ik in en kan ik meestal vrij snel achterhalen wat er mis is. Voorkomt een hoop gezeur en miscommunicatie.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik help zo nu en dan wel eens onwetende familie of vrienden bij computerproblemen. Aan het eind van de hele rit installeer ik ALTIJD remote administrator. Indien er zich dan een probleem voordoet, dan log ik in en kan ik meestal vrij snel achterhalen wat er mis is. Voorkomt een hoop gezeur en miscommunicatie.
    Leuk als ze dan beweren dat internet het niet doet... :wink: heb zelfs geprobeert om in te loggen via Help en Ondersteuning van XP (had ik wel aangezet) maar hun reactie was: Ik vroeg teveel en moest maar langskomen..
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik help zo nu en dan wel eens onwetende familie of vrienden bij computerproblemen. Aan het eind van de hele rit installeer ik ALTIJD remote administrator. Indien er zich dan een probleem voordoet, dan log ik in en kan ik meestal vrij snel achterhalen wat er mis is. Voorkomt een hoop gezeur en miscommunicatie.
    Leuk als ze dan beweren dat internet het niet doet... :wink: heb zelfs geprobeert om in te loggen via Help en Ondersteuning van XP (had ik wel aangezet) maar hun reactie was: Ik vroeg teveel en moest maar langskomen..
    Tsja, daar kan je op afstand idd niets aan doen.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Ik help zo nu en dan wel eens onwetende familie of vrienden bij computerproblemen. Aan het eind van de hele rit installeer ik ALTIJD remote administrator. Indien er zich dan een probleem voordoet, dan log ik in en kan ik meestal vrij snel achterhalen wat er mis is. Voorkomt een hoop gezeur en miscommunicatie.
    Leuk als ze dan beweren dat internet het niet doet... :wink: heb zelfs geprobeert om in te loggen via Help en Ondersteuning van XP (had ik wel aangezet) maar hun reactie was: Ik vroeg teveel en moest maar langskomen..
    Tsja, daar kan je op afstand idd niets aan doen.
    Was maar een voorbeeld. Internet werkte dus wel goed. Was iets met hun email account ofzo..en dat mocht ik dus niet telefonisch / remote oplossen: ik moest langskomen.. Kijk als ze dat op het werk tegen me zeggen kom ik graag langs, maar niet als haar vent (die een kop groter is) zwaar gehandicapt gaat reageren = lees over te rooien wat niet terecht is.
    idd: Diana en ik zijn een dvd-stelletje

  24. #24

    Standaard

    Tja, ik herken hier veel in in de verhalen en toestsanden die hier beschreven worden. 8)

    Wordt zelf ook regelmatig gevraagd om hulp en advies vanwege m`n achtergrond (systeembeheerder van beroep) maar ben hier al laaaaaaaang geleden mee gestopt. Doe het alleen nog maar voor een zéér selectief en klein clubje familieleden en alles wat daarbuiten valt kan me de bomen in! Dat eeuwige gezeik altijd inderdaad was ik zo ontzettend zat dat ik er geen zin in meer in had. En vooral ook omdat mensen altijd menen te denken dat als je wat voor ze op de pc doet het gratis is! Een timmerman, schilder of loodgieter betaal je toch ook als hij een bepaalde klus doet? Maar iemand die zowat de hele dag bezig is om een pc te installeren en configureren dát vinden ze maar vreemd als die zich wat geld vraagt! Nee dat vind ik leuk en doe ik voor de lol! En dan menen ze ook nog dat ze je te pas en te onpas kunnen bellen de hele tijd en eisen dat je komt! En ze zijn het altijd zelf schuld als er iets niet meer werkt want ze slaan je adviezen altijd compleet in de wind, ja dank je de koekoek dat het dan niet meer werkt!

    Nee sorry, ook ik help graag mensen maar op die manier hoefde het voor mij ook niet meer en ben ik hier een paar jaar geleden mee gestopt. En dat bevalt me prima zo! 8)

    En Henk, geld zou ik éch niet teruggeven want dat is je goed recht! Zeker niet als ze ook nog eens zo je moeder hebben aangevallen. Ik zou ze leren...
    "This is not about revenge, this is punishment..." -> Tom Jane - The Punisher

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk van der Weerdt
    Jij en jou vriend hebben dus geen verstand van mensen.
    Ik denk niet dat het met verstand te maken heeft maar eerder met ervaring. Jij hebt iets mee gemaakt wat ik nog niet heb ervaren. Maar stel dat het bij ons overkomt dat een persoon belt en verteld dat iets niet goed is. Dan hebben we het zo voorbereid:
    -. Bij het handtekening zetten op het werkbrief gaat de klant akkoord met de algemene voorwaarden.
    -. Op het werkbrief staat de optie probleem opgelost / niet opgelost.

    In de algemene voorwaarden staat dat we geen garantie kunnen geven op services.

    Persoon kan m'n moeder niet bellen omdat het een 06-nr is.
    Anyway, we hebben het voorbereid voor dat soort gevallen en ervaring zal ons verstand leren. :wink:
    PC kapot of nieuw netwerk of bestaande netwerk uitbreiden of onderhouden:
    http://www.chab-it.nl/

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •