De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Proces oorlogsmisdadiger Bikker vertraagd

    Proces oorlogsmisdadiger Bikker vertraagd

    Uitgegeven: 8 september 2003 09:01
    Laatst gewijzigd: 8 september 2003 12:12

    HAGEN - De Nederlandse oorlogsmisdadiger Herbertus Bikker wordt nader onderzocht voordat duidelijk wordt of zijn rechtszaak kan worden voortgezet. De rechtbank in Hagen stemde maandag in met het verzoek van Bikkers advocaten. De 88-jarige man ondergaat woensdag een neuropsychologisch onderzoek waaruit moet blijken of hij in staat is zijn strafproces te volgen. De zaak gaat vrijdag verder.

    Bikker verscheen maandagochtend voor de eerste dag van zijn proces. De oud-SS'er en bewaker van het kamp Erica in Ommen staat terecht voor de moord op verzetsman Jan Houtman in november 1944. De enige kans op een veroordeling volgt als officier van justitie U. Maass kan aantonen dat hier sprake was van moord en dat deze 'wreed' is uitgevoerd. Andere vergrijpen zijn verjaard.

    Doodstraf

    De verdachte zegt uit noodweer te hebben gehandeld. Hij werd na de oorlog in Nederland onder meer voor doodslag op Houtman veroordeeld tot de doodstraf. Dat vonnis is later omgezet in levenslang. In 1952 ontsnapte Bikker met zes anderen uit de Koepelgevangenis in Breda en vluchtte naar Duitsland waar hij het Duits staatsburgerschap kreeg.
    Wat vinden jullie hier nou van ??

    Gr.
    Edwin
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  2. #2

    Standaard

    zag het gisterenavond op netwerk, hij gaf gewoon toe dat hij die gozer doodschoot.
    volgens de ooggetuige was het lichaam doorzeefd, en die advocaat kwam ook niet al te fris over met zijn vertragingstactieken
    ..perfecte mensen bestaan niet, wel perfecte bedoelingen...
    ...yaddimaina!!...George Lucas is een Ajacied
    ... Ultimatestartrader 1945 trades...

  3. #3

    Standaard

    Aan de ene kant heb ik iets van , 88 jaar, de man heeft al die jaren achterom moeten kijken en leven met zijn geweten ( hoop ik ).
    De constante angst om gepakt te worden moet niet echt fijn zijn geweest, en dat is maar goed ook.

    Aan de andere kant moet het recht zeker zijn beloop krijgen.

    Ik ben dus voor een flinke boete, zodat hij zijn resterende tijd in deze wereld in ieder geval alle luxe moet ontberen, maar opsluiten dat hoeft niet meer.

    Maar ik kan me voorstellen dat nabestaanden er anders over denken.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  4. #4

    Standaard

    Afstraffen die handel!
    Three-Star Trader
    Grandpa, were you a hero in the war? Grandpa said, "No......but I served in a company of heroes".

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door starbuck
    Aan de ene kant heb ik iets van , 88 jaar, de man heeft al die jaren achterom moeten kijken en leven met zijn geweten ( hoop ik ).
    De constante angst om gepakt te worden moet niet echt fijn zijn geweest, en dat is maar goed ook.

    Aan de andere kant moet het recht zeker zijn beloop krijgen.

    Ik ben dus voor een flinke boete, zodat hij zijn resterende tijd in deze wereld in ieder geval alle luxe moet ontberen, maar opsluiten dat hoeft niet meer.

    Maar ik kan me voorstellen dat nabestaanden er anders over denken.
    Inderdaad... ik kan me best voorstellen dat er een aantal andere recentere processen kunnen voorgaan en dat er geen extra geld moet gestoken worden in iemand die het waaschijnlijk niet meer lang uithoudt... maar ik kan me voorstellen dat de nabestaanden er anders over denken.
    Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie. Als je daarover kan liegen, zit je gebeiteld
    "Bother," said Pooh, as the "cop killers" pierced his kevlar jacket.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •