Pagina 105 van 176 EersteEerste ... 55595101102103104105106107108109115155 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.601 tot 2.625 van 4379 worden weergegeven.
  1. #2601

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Ik ben met twee schitterende boxen bezig.

    De drie films uit eerste box heb ik inmiddels alledrie gezien. Het gaat om de Proletariaat Trilogie van Kaurismaki. En wat eens briljante films zijn dit zeg! Voorzien van een heerlijke soundtrack wordt de onderkant van de Finse maatschappij belicht door middel van diep trieste, maar ook onderkoeld komische situaties. Hoop, teleurstelling, kameraadschap, geweld, wraak: het komt allemaal op een prachtige wijze samen onder Kaurismaki's kenmerkende en gortdroge regie.

    De films uit de tweede box komen van een heel andere zijde van het filmspectrum. Het is namelijk een verzameling van vijf van de westerns die Burd Boetticher en Randolph Scott samen in de jaren '50 hebben gemaakt. Ik heb inmiddels de eerste drie gezien en ook deze zullen me lang bijblijven. Ontdaan van alle poehaa die veel westerns kenmerken blijven lowbudgetfilms over met een prachtige fotografie. Op het eerste oog simpel, maar juist de geloofwaardige en treffende wijze waarop Boetticher menselijke emoties in een westernsetting weet neer te zetten is ongeevenaard. Voorzien van een moraal, maar wel een fijne en zeker geen storende moraal: iets wat voor mij bijvoorbeeld ook de Capra en laatste Eastwood films kenmerken. Wat mij betreft overtreffen deze films zelfs de toch ook niet misselijke Mann/Stewart films uit dezelfde periode.
    Die Boetticher box is inderdaad een aanrader, maar ik kan vrij weinig met die droogkloot humor van Kaurismaki. Zoveel treurnis, ik snap heel goed dat Finland het hoogste zelfmoordgehalte ter wereld kent
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  2. #2602

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Ik ben met twee schitterende boxen bezig.

    De drie films uit eerste box heb ik inmiddels alledrie gezien. Het gaat om de Proletariaat Trilogie van Kaurismaki. En wat eens briljante films zijn dit zeg! Voorzien van een heerlijke soundtrack wordt de onderkant van de Finse maatschappij belicht door middel van diep trieste, maar ook onderkoeld komische situaties. Hoop, teleurstelling, kameraadschap, geweld, wraak: het komt allemaal op een prachtige wijze samen onder Kaurismaki's kenmerkende en gortdroge regie.

    De films uit de tweede box komen van een heel andere zijde van het filmspectrum. Het is namelijk een verzameling van vijf van de westerns die Burd Boetticher en Randolph Scott samen in de jaren '50 hebben gemaakt. Ik heb inmiddels de eerste drie gezien en ook deze zullen me lang bijblijven. Ontdaan van alle poehaa die veel westerns kenmerken blijven lowbudgetfilms over met een prachtige fotografie. Op het eerste oog simpel, maar juist de geloofwaardige en treffende wijze waarop Boetticher menselijke emoties in een westernsetting weet neer te zetten is ongeevenaard. Voorzien van een moraal, maar wel een fijne en zeker geen storende moraal: iets wat voor mij bijvoorbeeld ook de Capra en laatste Eastwood films kenmerken. Wat mij betreft overtreffen deze films zelfs de toch ook niet misselijke Mann/Stewart films uit dezelfde periode.
    Ben net ook met de Boetticher bezig. Vanavond de laatste. Heerlijke westerns waarin de regisseur een heel eigen stijl ontwikkelt. Net als de Val Lewton box een ware ontdekking.

  3. #2603

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Welke films zijn het precies? Kan zo snel op IMDB niet zien welke films er onder die trilogie vallen.
    Ik denk dat Stefan de Eclipse by Criterion box in bezit heeft!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #2604

    Standaard

    PARANORMAL ACTIVITY

    Leuk klein filmpje die te lang op de plank heeft gelegen. Niets nieuws onder de horrorzon en natuurlijk absoluut niet zo spannend als zijn status staat te bleren.

    Die tagline van Bloody-disgusting slaat nergens op

    7.5

    Trailer

    Laatst aangepast door Erwin de Koning : 22-10-2009 om 15:18

  5. #2605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Welke films zijn het precies? Kan zo snel op IMDB niet zien welke films er onder die trilogie vallen.
    Ik heb idd de Eclipse box. Het zijn de volgende films: Matchfactory Girl, Ariel en Shadows in Paradise.

  6. #2606

    Standaard

    Kunnen de mensen hier mij nog bepaalde regisseurs aanraden? Als de films een beetje toegankelijk zouden zijn, zou dat mooi zijn maar hoeft niet persé.

    Ik ben nu bezig wat dingen van Jean-Pierre Jeunet en Chan-wook Park. Verder moet ik nog één Kubrick film kijken, heb een aantal films van Fritz Lang verzameld, heb ik nog wat Hitchcock films op de stapel en volgens een maat van me moet ik maar eens wat dingen van Ingmar Bergman gaan proberen.

    Suggesties?

  7. #2607

    Standaard

    Up 3D

    Pixar doet het weer, werkelijk fantastisch
    Lekker wat humor, leuk (en behoorlijk zielig) verhaal, en fantastische personages.
    Het 3D gebeuren voegt weinig toe, de stukjes waar je echt een 3D gevoel kreeg kon ik op één hand tellen. Verder ziet het er echt prachtig uit, en is dit voor mij een verplichte BR aankoop. Kan niet wachten

    9.7/10
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  8. #2608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Kunnen de mensen hier mij nog bepaalde regisseurs aanraden? Als de films een beetje toegankelijk zouden zijn, zou dat mooi zijn maar hoeft niet persé.

    Ik ben nu bezig wat dingen van Jean-Pierre Jeunet en Chan-wook Park. Verder moet ik nog één Kubrick film kijken, heb een aantal films van Fritz Lang verzameld, heb ik nog wat Hitchcock films op de stapel en volgens een maat van me moet ik maar eens wat dingen van Ingmar Bergman gaan proberen.

    Suggesties?
    Uuuhhhh, twee persoonlijke favorieten dan maar: Melville (Le Samourai, Le Doulos) en Antonioni (La Notte, The Passenger).

  9. #2609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Kunnen de mensen hier mij nog bepaalde regisseurs aanraden? Als de films een beetje toegankelijk zouden zijn, zou dat mooi zijn maar hoeft niet persé.

    Ik ben nu bezig wat dingen van Jean-Pierre Jeunet en Chan-wook Park. Verder moet ik nog één Kubrick film kijken, heb een aantal films van Fritz Lang verzameld, heb ik nog wat Hitchcock films op de stapel en volgens een maat van me moet ik maar eens wat dingen van Ingmar Bergman gaan proberen.

    Suggesties?
    Frank Tashlin
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #2610

    Standaard

    Mrs. Miniver (William Wyler, 1942) ****
    Dit oorlogsdrama dat bij de oscars maar liefst 6 beeldjes in ontvangst mocht nemen draait om een Engelse familie ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. De film richt zich niet zo zeer op de oorlog zelf, maar meer wat de oorlog doet met de thuisblijvers en bewoners van getroffen gebieden. Mrs. Miniver -symbool voor de alle vrouwen in Engeland- houdt altijd moet. Terwijl Hitler op zijn slechtst was, was Mrs. Miniver op haar best! Onmisbare propaganda dit!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #2611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Ik heb idd de Eclipse box. Het zijn de volgende films: Matchfactory Girl, Ariel en Shadows in Paradise.
    Bedankt

  12. #2612

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Kunnen de mensen hier mij nog bepaalde regisseurs aanraden? Als de films een beetje toegankelijk zouden zijn, zou dat mooi zijn maar hoeft niet persé.

    Ik ben nu bezig wat dingen van Jean-Pierre Jeunet en Chan-wook Park. Verder moet ik nog één Kubrick film kijken, heb een aantal films van Fritz Lang verzameld, heb ik nog wat Hitchcock films op de stapel en volgens een maat van me moet ik maar eens wat dingen van Ingmar Bergman gaan proberen.

    Suggesties?
    Jacques Becker (Le Trou, Casque D'Or)
    Wes Anderson (The Royal Tenenbaums, Rushmore)
    Jean-Pierre Melville (Bob le Flambeur, Le Samoerai)
    Ingmar Bergman (Fanny and Alexander, Wild Strawberries)
    Sergio Leone (Once Upon a time in the West, ... in America)
    Akira Kurosawa (Seven Samurai, Ikiru)
    Yasujuro Ozu (Tokyo Story, Late Spring)
    Jules Dassin (Brute Force, Naked City)
    Samuel Fuller (Pickup on South Street, White Dog)
    Vittorio de Sica (Bicycle Thieves, Umberto D.)
    Carol Reed (The Third Man, The Fallen Idol)
    Anthony Mann (Winchester 73, The Naked Spur)
    Michelangelo Antonioni (The Passenger, L'Avventura)
    Peter Weir (The Last Wave, Witness)
    Howard Hawks (Rio Bravo, Scarface)

    enz enz enz.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #2613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stefanovic Bekijk bericht
    Uuuhhhh, twee persoonlijke favorieten dan maar: Melville (Le Samourai, Le Doulos) en Antonioni (La Notte, The Passenger).
    Grappig die schoten me ook net te binnen, en verdomd....jij noemt ze net. Het leuke aan dvdboxen is dat je meteen een regisseur goed kunt leren kennen. De Maria Bava box deel 1 en de Val Lewton box (ok...geen regisseur maar wel een leuke box) kan ik daarom van harte aanbevelen. Ik beleef tot nu toe ook veel plezier aan de Claude Chabrol box deel 1.

  14. #2614

    Post

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Kunnen de mensen hier mij nog bepaalde regisseurs aanraden? Als de films een beetje toegankelijk zouden zijn, zou dat mooi zijn maar hoeft niet persé.

    Ik ben nu bezig wat dingen van Jean-Pierre Jeunet en Chan-wook Park. Verder moet ik nog één Kubrick film kijken, heb een aantal films van Fritz Lang verzameld, heb ik nog wat Hitchcock films op de stapel en volgens een maat van me moet ik maar eens wat dingen van Ingmar Bergman gaan proberen.

    Suggesties?
    Francis Ford Coppola (The Godfather Trilogy, Apocalypse Now, The Conversation enz.)
    Martin Scorsese ( Goodfellas, King of Comedy, Taxi Driver enz.)
    Orson Welles (Citizen Kane, The Trial, Touch of Evil enz.)
    Sam Peckinpah (Pat Garrett & Billy the Kid, The Ballad of Cable Hogue, The Wild Bunch vooral zijn westerns)
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  15. #2615

    Standaard

    Eigenlijk best leuk toch, zo'n volstrekt algemene vraag naar suggesties Je kunt echt werkelijk IEDERE regisseur opnoemen die er bestaat
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  16. #2616

    Standaard

    Bedankt voor de suggesties allemaal! Ik ga er zeker een paar uitproberen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Eigenlijk best leuk toch, zo'n volstrekt algemene vraag naar suggesties Je kunt echt werkelijk IEDERE regisseur opnoemen die er bestaat
    Nouja, ik hoopte hier wat mensen met smaak aan te spreken die dan alleen een aantal goede regisseurs zouden opnoemen

  17. #2617

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Divius Bekijk bericht
    Nouja, ik hoopte hier wat mensen met smaak aan te spreken die dan alleen een aantal goede regisseurs zouden opnoemen
    Maar voor mensen met smaak moet je niet hier zijn :wink:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #2618

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Mrs. Miniver (William Wyler, 1942) ****
    Dit oorlogsdrama dat bij de oscars maar liefst 6 beeldjes in ontvangst mocht nemen draait om een Engelse familie ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. De film richt zich niet zo zeer op de oorlog zelf, maar meer wat de oorlog doet met de thuisblijvers en bewoners van getroffen gebieden. Mrs. Miniver -symbool voor de alle vrouwen in Engeland- houdt altijd moet. Terwijl Hitler op zijn slechtst was, was Mrs. Miniver op haar best! Onmisbare propaganda dit!
    Waarom 2 x gepost?

    V for Vendetta
    Blijft een geweldige film met een perfect gecaste Hugo Weaving. Je hoort alleen zijn stem maar toch weet hij gedurende 2 uur te boeien.


  19. #2619

    Standaard

    Madagascar (Eric Darnell & Tom McGrath, 2005) ***½
    Dreamworks, de studio die ons eerder Shrek en Shark Tale bracht, probeerde met Madagascar het monopolie van de ongenaakbare Pixar Studio te doorbreken. Dit met verdeeld succes. Madagascar is namelijk eigenlijk helemaal niet zo leuk.
    Het plot draait om een groep dierentuindieren; een zebra (Chris Rock), een leeuw (Ben Stiller), een nijlpaard (Jada Pinkett Smith) en een giraffe (David Schwimmer) die met krat en al van een schip af donderen en aanspoelen op Madagascar. Daar worden ze opgevangen door een bende aapjes (onder leiding van Sasha Baron Cohen) waar ze allemaal leren hoe het is om je als 'wild' dier te gedragen.
    Het plot is -zelfs voor een animatiefilm- vergezocht en ongeloofwaardig. Gelukkig breken de pinguins de film met hun humor. Sasha Baron Cohen is ook een geslaagde stem, maar Schwimmer en Pinkett Smith vallen redelijk door de mand en zijn in mijn optiek niet geschikt als voice-actors. De groffe tekenstijl die vaak haast 2-D aandoet imponeert ook niet. Het doet afbreuk aan een 'realistische' animatiefilm en het oogt vaak haast gedateerd. Ik ben zelf fan van animatiefilms, maar deze film is zeker geen hoogvlieger.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  20. #2620

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Waarom 2 x gepost?
    Verkeerde tekste geknipt/geplakt

    Moest deze zijn:

    The Grifters (Stephan Frears, 1990) ****
    Wie bedriegt wie? John Cusack is een kleine crimineel, maar zijn moeder (Angelica Huston) en favoriete hoertje/vriendin (Annette Benning) zijn beide grote spelers! De film -gebaseerd op pulpschrijver Jim Thompson- biedt een intrigerende blik in het web van bedrog in de onderwereld! Een geslaagde neo noir vol 'hard boiled' dialogen en femme(s) fatale.

    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Who's Afraid of Virginia Woolf? (Mike Nicholls, 1966) *****
    George (Richard Burton) en Martha (Elizabeth Taylor) zijn getrouwd. Na een feestje -waar de alcohol rijkelijk vloeide- nemen ze thuis nog een afzakkertje met een jong stel (George Segal & Sandy Dennis). George en met name Martha proberen bij hun partner het bloed onder de nagels vandaan te halen. Het bezoekende stel -dat op het eerste gezicht wél een perfect huwelijk heeft- twijfelt om te blijven, maar gaat uiteindelijk ook ten onder aan de psychologische spelletjes.
    Edward Albee’s toneelstuk wordt op werkelijk meesterlijke wijze naar het witte doek overgeheveld. Een verfilming van een toneelstuk -met zijn beperkte aantal locaties- valt of staat met de acteerprestaties. Deze zijn werkelijk subliem. De tweestrijd (en later het compleet gevecht met het andere stel erbij) is niets minder dan briljant. Acteurs en actrices in spé zouden deze film eens meerdere malen moeten observeren. Dat geldt overigens ook voor elke zichzelf respecterende filmliefhebber; je moet deze film minimaal een keer gezien hebben!

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Hairspray (Adam Shankman, 2007) ****
    Een musical is in de regel weinig realistisch. Deze instelling geeft de maker vaak een complete creatieve vrijheid om te doen en laten wat hij wilt. Het kleurenpalet van de film oogt dan ook als een ontplofte regenboog en John Travolta speelt -compleet met fatsuit, make-up en pruik- een vrouw(!). Het plot is nagenoeg hetzelfde als dat van de gelijknamige film van John Waters waar deze op gebaseerd is. Dik meisje wint tegen alle verwachtingen in een talentenshow bij een populair muziekprogramma op tv en wordt razend populair. Daarnaast heeft de film een inmiddels iets gedateerde boodschap die het scheiden van rassen veroordeelt. De tijden dat negers apart in bussen moesten zitten of eigen kraantjes habben is inmiddels niet meer actueel.
    Los hiervan is Hairspray een vrolijke, energieke over-the-top musical met leuke dans- en zangsegmenten!
    Laatst aangepast door Coen P. : 23-10-2009 om 10:02
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #2621

    Standaard

    Gisteravond District 9 gezien in Pathé de Kuip.
    Lekker frisse SF-film!
    Dat een en ander speelt in Johannesburg, geeft net dat beetje extra lading aan het verhaal.
    Cijfer; 8.2

  22. #2622

    Standaard

    Ik heb gisteravond Halloween II in de bioscoop zitten kijken, na een aardig begin met een schrikmomentje wanneer hij het hokje van de bewaker openbreekt viel helaas de rest van de film zwaar tegen. Ik viel zelfs bijna in slaap tegen het einde van de film.
    Ik had er niet veel van verwacht maar dit viel zelfs nog zwaar tegen. Cijfer: 1-
    Ikran is not horse!

  23. #2623

    Standaard

    Pathology.

    Een groepje medische studenten houden er een macaber spelletje op na. Niet echt een top film maar heeft zeer zeker zijn momenten. Met een (helaas) klein rolletje van Alyssa Milano.

    7 / 10

    Requiem for a dream uit 2000.

    Weird shit man....

    Erg goed in elkaar gezet deze film die van 4 personen laat zien wat verslaving met je kan doen. Het was niet echt mijn ding maar door o.a. het goede spel (ook van Scary movie Wayens) en de montage bleef hij boeien en bleef hij lang bij mij hangen.....maf, gek, apart, sex, geil, heftig, enz......als in een trip dus....Weet nog niet echt wat ik er van moet vinden.......maar dat dit een film is die anders dan anders is, is mij wel duidelijk....

    7 / 10
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 23-10-2009 om 14:39
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #2624

    Standaard

    BLACK DEVIL DOLL

    Ofcourse i love ya, you dumb-ass ho!

    Deze film heeft één probleempje en dat is, hij wil te graag. Iedereen die hieraan begint weet natuurlijk allang wat hem/haar te wachten staat en je krijgt wat je verwacht. Een uur lang nigga/bitch/ho/fuckthatshit/smellslikesomethingdiedinyoass en weet ik veel wat nog allemaal meer

    Bewondering voor de makers dat ze dit allemaal voor elkaar hebben gekregen: een biscooprelease, diverse merchandise en het feit dat hij bij mij om de hoek in de winkel ligt

    BLACK DEVIL DOLL FROM HELL is toch leuker

    7.0

    Trailer


  25. #2625

    Standaard

    A Short Film about Love (Krzysztof Kieslowski, 1988)
    Deze lange versie van Dekalog deel 6 beviel prima. Alles is eigenlijk goed, met name het acteerwerk en de heerlijke score. A Short Film about Killing staat in elk geval ook nog op de wishlist. 7.8

    Le trou (Jacques Becker, 1960)
    Zeer positieve verrassing, wat een spannende film is dit zeg! Erg knap gedaan, het script is namelijk niet echt heel bijzonder en bevat enkele ongeloofwaardigheden, toch is het een zeer sterke film. Dit komt grotendeels door de regie, je hebt het idee dat je zelf aan de ontsnapping mee doet. Je krijgt veel te zien wat in andere films wordt weggelaten of aanzienlijk korter zou zijn, toch voelde de film niet langdradig aan, integendeel zelfs. Verder enkele originele vondsten waar MacGyver en Hannibal Smith jaloers op zouden zijn. De volgende van Jacques Becker staat inmiddels in bestelling. 8.5

Pagina 105 van 176 EersteEerste ... 55595101102103104105106107108109115155 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •