Pagina 102 van 176 EersteEerste ... 252929899100101102103104105106112152 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.526 tot 2.550 van 4379 worden weergegeven.
  1. #2526

    Standaard

    Tropic Thunder. Verschrikkelijke film.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    een komische oorlogsfilm waarbij vele films uit het verleden een hak gezet worden.
    Een hak gezet worden? Wat is dat?

  2. #2527

    Standaard

    Wat goed van je! Je hebt een taalfout van me ontdekt! Ik had natuurlijk moeten zeggen 'waarbij vele films uit het verleden op de hak worden genomen'.

    Bedankt voor het opmerken hiervan! Ik weet niet of ik anders vanavond had kunnen slapen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #2528

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Wat goed van je! Je hebt een taalfout van me ontdekt! Ik had natuurlijk moeten zeggen 'waarbij vele films uit het verleden op de hak worden genomen'.

    Bedankt voor het opmerken hiervan! Ik weet niet of ik anders vanavond had kunnen slapen!
    Nou nou, bedoelde er niets mee, Coen. Niet zo gepikeerd reageren. We kunnen Tropic Thunder niet allemaal leuk vinden

  4. #2529

    Standaard

    The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford 7/10

    No Country for Old Men 8/10

    Public Enemies 7.5/10

    Harry Potter and the Half Blood Prince 7/10
    PSN: r4zZ1__

  5. #2530

    Standaard

    DOC SAVAGE: THE MAN OF BRONZE

    Ik heb de comics nooit gelezen en na het zien van deze slechte film heb ik daar ook nog ff totaal geen zin in. Een superheldenfilm is gedoemt om te irriteren als het camp is en ook deze is niet veel soeps. De aangekondigde sequel ff voor de aftiteling is wel geschoten maar nooit uitgebracht

    4.0


  6. #2531

    Standaard

    Volgens mij kijk je met een verkeerde insteek als je Tropic Thunder niet goed vond. Ik merkte dat ook bij een vriend van me. Ik zei gelijk na afloop: Top, briljant, beste comedy van de laatste jaren en hij had zoiets van hmm, flauw. Volgens mij had ie het hoe en waarom niet helemaal in de gaten.

    Ik zou zeggen: Gooi hem er nog eens in!
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  7. #2532

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van Lieshout Bekijk bericht
    Tropic Thunder waardeloos
    Ben ik helemaal met je eens. Deze film ligt je of ligt je totaal niet volgens mij. Ik hoor bij de laatste groep.

  8. #2533

    Standaard

    KLADIVO NA CARODEJNICE

    WITCHES' HAMMER / THE WITCH HUNT / WITCHHAMMER

    Behoorlijk sterk geacteerde en geregisseerd drama van Tsjechoslowaakse afkomst over de heksenjacht die mij WITCHFINDER GENERAL van 2 jaar ervoor doet vergeten. Dat het technische aspect het sterkste punt is van deze film is op zich het sterkste punt want het plot kennen we allemaal wel. De 'heksen' die gemarteld worden totdat ze van alles uitkramen wat de jury maar wil horen is eigenlijk waar het allemaal om gaat

    Wat ik het ergste vind is dat het allemaal echt gebeurd is, het belachelijke van het Christelijke geloof en iedereen die tegensprak kreeg onvrijwillig een vuurtje

    Een film die voor fans van HÄXAN en het eerder genoemde WITCHFINDER GENERAL interessant zal klinken

    8.0


  9. #2534

    Standaard

    624. Copycat (Jon Amiel, 1995) :: 8.0

    Hoewel er ook verschillen zijn, is deze film in feite alles wat 'Manhunter' niet is, maar 'Copycat' is natuurlijk niet geregisseerd door een regisseur van naam dus daarom hoor je er niemand over waarschijnlijk...

    625. Desperate Living (John Waters, 1977) :: 8.5

    Hoewel de invloed van de Kuchar Brothers in de meeste Waters films wel doorsijpelt is dit praktisch een rechtstreekse ode aan 'Sins of the Fleshapoids'. Ik heb er eigenlijk maar een woord voor: wow!
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  10. #2535

    Standaard

    Inglourious Basterds

    Tarantino, Tarantino, Tarantino,... Deze man doet het telkens weer. Ik ging met veel verwachtingen naar de film en deze werden meer dan waar. De film begon met een zeer lange maar interessante dialoog die je meteen op weg zet in de film. De film is onderverdeeld in 5 hoofdstukken als ik me niet vergis, wat eveneens origineel is. Inglourious Basterds bevat zeer veel ongecensureerde scènes à-la-tarantino. Voor de rest zijn er zeer veel lange dialogen die wonder bij wonder zeer interessant en sterk waren en niet verveelde. Persoonlijk vond ik niet dat Brad Pitt de "hoofdrol" speelde. Ik denk zelfs niet dat hij er de helft van de film in voorkwam. Niet dat dit mij stoort. De acteerprestaties waren subliem met name van Pitt, Waltz en Kruger. Ik heb uitermate genoten van deze prachtige film van Quentin Tarantino! Aanrader!!!

    9.3/10


  11. #2536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Camera Obscura Bekijk bericht
    Nou nou, bedoelde er niets mee, Coen. Niet zo gepikeerd reageren. We kunnen Tropic Thunder niet allemaal leuk vinden
    Coen heeft een beetje moeite met andermans meningen, geloof ik. Waarschijnlijk enig kind.

    Ik heb gisteren the Surrogates gekeken in de bios. Deze flick met oa Bruce Willis en Ving Rhames is redelijk vermakelijk en de special effects vond ik er goed uitzien, maar een tweede keer is voorlopig niet nodig. Het idee was leuk, maar het had een stuk beter uitgewerkt kunnen worden. Het verhaal is nu een beetje een slappe hap geworden. Een gemiste kans van director Jonathan Mostow, vind ik.

    6.5/10

  12. #2537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Volgens mij kijk je met een verkeerde insteek als je Tropic Thunder niet goed vond. Ik merkte dat ook bij een vriend van me. Ik zei gelijk na afloop: Top, briljant, beste comedy van de laatste jaren en hij had zoiets van hmm, flauw. Volgens mij had ie het hoe en waarom niet helemaal in de gaten.

    Ik denk ook dat het helpt wanneer je de betreffende oorlogsfilms die in de zeik worden genomen ook heb gezien. Ik vond hem iig wel vermakelijk met genoeg hilarische momenten. Maar ook minder geslaagde moet ik zeggen en dan denk ik vooral aan Jack Black. Die vind ik dus totaal niet grappig.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  13. #2538

    Standaard

    Night at the Museum 2 Ik vond die 1e zo leuk, en nu ik deze gezien heb vraag ik me af waarom ik niet gewoon naar de bioscoop geweest ben om deze te bekijken want het was weer een feestje, en dit keer met de heerlijke BP van Amy Adams, jezus, die zat echt goed in haar vel.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  14. #2539

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjiefaa Bekijk bericht
    Coen heeft een beetje moeite met andermans meningen, geloof ik. Waarschijnlijk enig kind.
    Nou, als je een beetje goed gelezen zou hebben, had je kunnen begrijpen dat het Coen helemaal niet om de afwijkende mening ging, maar om het nogal kinderachtige en irrelevante wijzen op een spelfout.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  15. #2540

    Standaard

    Zojuist weer naar Taken zitten kijken. Ik blijf het een ijzersterke film vinden. Heerlijk om Liam Neeson zo tekeer te zien gaan. Van mij mag hij vaker dit soort films gaan maken.
    Ikran is not horse!

  16. #2541

    Standaard

    626. Crossroads (Bruce Conner, 1976) :: 8.0

    Legendarisch avant-garde filmer Bruce Conner gebruikte archiefbeelden van nucleaire ontploffingen om het hypnotiserende 'Crossroads' te maken, waarbij hij vooral gebruik maakte van extreme slow-motions en de direct herkenbare muziek van minimal music componist Terry Riley. De pointe van de film is natuurlijk dat er een bijna beangstigend esthetische waarde in de ontploffingen schuilt, terwijl je constant beseft (of niet) dat je naar pure destructie zit te kijken, waarmee de film bijzonder slim speelt met de relatie tussen vorm en inhoud, wat een interessant vraagstuk oplevert als je - net als ik - gelooft dat vorm en inhoud niet te scheiden zijn. De parallellen met een film als 'Koyaanisqatsi' zijn natuurlijk ook vrij duidelijk (documentaire over de vernietiging van de aarde, met een minimal music soundtrack en geen dialoog), maar dan blijkt dus dat 'Crossroads' behoorlijk wat jaren eerder was dan zijn wat bekendere tegenhanger.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  17. #2542

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Nou, als je een beetje goed gelezen zou hebben, had je kunnen begrijpen dat het Coen helemaal niet om de afwijkende mening ging, maar om het nogal kinderachtige en irrelevante wijzen op een spelfout.
    Ah... Hij is dus niet enig kind?

  18. #2543

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjiefaa Bekijk bericht
    Ah... Hij is dus niet enig kind?
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  19. #2544

    Standaard

    Angels and Demons

    - Film viel goed mee leuke effecten goed acteer werk, meer heb ik er niet over te zeggen 8,5/10

    Mist

    - Het boek vond ik altijd goed, daarom dat deze film wrs wat tegen viel en de effecten waren zeer slecht vond ik. 6,5/10
    Summer Glau can simply walk into Mordor.

    www.tv-shows.be - DVD Profiler

  20. #2545

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjiefaa Bekijk bericht
    Coen heeft een beetje moeite met andermans meningen, geloof ik. Waarschijnlijk enig kind.
    Bedankt voor de bezorgheid, maar ik heb 2 leuke broertjes! Daarnaast mag eenieder een eigen mening hebben en -mits gemotiveerd- kan men mij ook nog eens op andere gedachten gebracht krijgen!

    T.a.v. de inhoud heeft Maikel al de spijker op de kop geslagen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #2546

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Het moet een mooi gezicht zijn geweest. Ben Stiller, wiens carriere de laatste jaren aan populariteit heeft ingeboet, meldt zich bij de studio met medeschrijver Justin Theroux om aan te geven dat ze miljoenen willen voor een komische oorlogsfilm waarbij v'waarbij vele films uit het verleden op de hak worden genomen', Robert Downey jr middels een blackface een neger speelt en waarbij Stiller tussendoor ook nog eens mensen met het down syndroom voor paal zet. Gelukkig zwichtte de studio, want dit is een atypische Ben Stiller productie. Het is namelijk wél een goede en leuke film geworden. Geslaagde persiflages en heerlijke karikaturen waarbij met name Robert Downey jr fantastisch op dreef is en de één na de andere geweldige one liner het scherm in schreeuwt! Hiernaast speelt Tom Cruise ook nog een werkelijk hilarische rol als overbehaarde, kale studiobons met een voorliefde voor rapmuziek!

    'Nuff said!
    Helemaal niks aan toe te voegen, topfilm!
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  22. #2547

    Standaard

    Ben Stiller aan populariteit ingeboet? Volgens mij was hij voor Tropic Thunder nog steeds één van de best betaalde comedy sterren? Kan het mis hebben hoor

    Orphan
    Goede thriller met een aantal gave schrikmomenten en goed acteerwerk van de gehele cast. De "twist" vond ik ook zeker niet verkeerd!


  23. #2548

    Standaard

    Stiller is de laatste jaren niet echt gelukkig geweest in het kiezen van zijn rollen. Dat hij goed betaald wordt zegt niet. Nic Cage wordt krijgt ook goed geld en die is ook niet meer zo populair als in zijn gouden 'Con Air en Face Off' tijd!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #2549

    Standaard

    Kanal (Andrzej Wajda, 1957) *****
    Het is inmiddels de derde keer dat ik deze film heb mogen aanschouwen en -gelijk aan goede wijn- wordt de film met de tijd steeds beter! Sommige oorlogsfilms hebben een heroïsche, haast verheerlijkende blik op oorlog. Kanal is eerder het tegenovergestelde. De film biedt een weinig glorievol en bijzonder fatalistische portret van de Poolse opstand in Warschau ten tijde van WOII. De voice-over aan het begin van de film -als de camera langs de manschappen wandelt in een trackingshot van maar liefst 4 minuten!- zegt weemoedig dat de kijker goed naar de manschappen moet kijken, want aan het einde van de film zijn ze stuk voor stuk dood. De toon wordt hiermee gelijk gezet. De Polen vechten al tientallen dagen, maar met weinig succes. Er zijn nog enkele stadsdelen over. Wanneer ook die vallen wordt het sein tot terugtrekken gegeven. Gedesillusioneerd verdelen de groepen zich en trekken ze door de riolen op zoek naar veiligheid en vrijheid. Het quoten van Dante door één van de hoofdrolspelers is eigenlijk overbodig. Ook zonder dit citaat is het duidelijk dat de afdaling naar de riolen gelijkgesteld moet worden met een afdaling naar de hel. Ontsnappen is schier onmogelijk en de hoofdrolspelers wordt dan ook geen verlossing geboden. Één voor één bezwijken ze en degene die het verst komen, worden op haast sadistische wijze geconfronteerd met een dichtgespijld riool en een met prikkeldraad en granaten afgeschermde uitgang. De chiaroscuro belichting van de donkere riolen deed me overigens een beetje denken aan de fantastische belichting van ondergronds Wenen in The Third Man. Kanal maakt samen met Ashes and Diamonds en A Generation onderdeel uit van Wajda's 'oorlogstrilogie' en ik kan hem iedereen echt ten zeerste aanraden!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #2550

    Standaard

    Tideland (Terry Gilliam, 2005)
    Nogal heftige film waarin een jong meisje met aan drugs verslaafde ouders in haar eigen fantasiewereld onderduikt. Met name het acteerwerk van de jonge Jodelle Ferland valt te prijzen, echt een hele sterke vertolking. Toch viel het totaalplaatje me wel wat tegen. Het verhaal is nogal mager en daardoor tevens langdradig en de nadruk ligt soms wat te veel op het visuele. 7.2

    Peeping Tom (Michael Powell, 1960)
    Beetje dubbel gevoel overgehouden aan deze film. Visueel erg sterk, acteerwerk vrij mager (met name van het hoofdpersonage), enkele spannende momenten maar ook momenten waarbij ik het moeilijk had om mijn aandacht erbij te houden. Deze film van Powell, die eigenlijk het einde van zijn carrière inluidde, was de eerste die ik van hem zag. Binnenkort eens even de Powel & Pressburger box van mijn broertje lenen. 7.6

Pagina 102 van 176 EersteEerste ... 252929899100101102103104105106112152 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •