Pagina 101 van 176 EersteEerste ... 5191979899100101102103104105111151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.501 tot 2.525 van 4379 worden weergegeven.
  1. #2501

    Standaard

    The Ipcress File (Sidney J. Furie, 1965)
    Ben nogal fan van Michael Caine, maar hij kon deze zeer (middel)matige James Bond kloon niet redden. De film is saai, verhaal is zwak en de regiebij vlagen irritant. Enige pluspunt aan de film is het acteerwerk en dan met name van de nog jonge Michael Caine. Er zijn nog twee films uit deze Harry-Palmerserie, maar ik denk dat ik die maar skip. 5.0

  2. #2502

    Standaard

    The Dark Knight - 2008

    In de bioscoop had ik nogal hoge verwachtingen en die kwamen niet echt uit. Eigenlijk was ik best teleurgesteld in de film. Maar nu....op Blu Ray.....aaaarghhh....heeeel tof!! De Blu Ray is echt uitmuntend...sjezus....dat was echt genieten van geluid en beeldkwaliteit. Nog steeds zitten er een paar dingen in die in mijn ogen beter hadden gekund:

    The Joker komt Harvey halen en tenslotte gooit hij het liefje het raam uit zodat Batman erachter aan moet. Ok.....en dan? The Joker en zn handlangers kunnen blijkbaar rustig het pand uitlopen? Deze scene stopt dan gewoon. De stem van Batman is nog steeds te zwaar. De ontsnapping van The Joker uit zn cel zien we niet. Ik wil dan wel weten hoe hij is ontsnapt, nu is het gewoon zo.

    Maarrrr.....lekker op de bank op Blu Ray beviel deze viel me dus stukken beter. Er zitten nog steeds stukjes in die beter kunnen maar dat neem ik gewoon voor lief. Wellicht de beste Blu Ray die ik tot nu toe heb gezien...

    8,5

  3. #2503
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    De stem van Batman is nog steeds te zwaar.
    De eerste zin die Batman zegt is zo lachwekkend dankzij dit.
    Echt een minpunt idd.

  4. #2504

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    [...]Er zijn nog twee films uit deze Harry-Palmerserie, maar ik denk dat ik die maar skip. 5.0
    Funeral in Berlin is mijn inziens de beste van de drie. Zelf vind ik The Ipcress File een prima film (zou hem een 7,5 geven als ik dan een cijfer moet geven).
    Ondanks dat je The Ipcress File maar matig vond zou je Funeral in Berlin misschien nog een kans kunnen geven.

  5. #2505

    Standaard

    The Haunting - Robert Wise - 1963

    Prachtig geschoten film, prachtige belichting en gebruik van breedbeeld. Echter na ruim een uur heb ik hem afgezet en de volgende dag afgekeken. Er gebeurt gewoon bijna niets in de film. Het grootste struikelblok is toch wel de actrice Julie Harris die het karakter Nell speelt. Zelden zo'n irritant karakter gezien in een film als in deze. Ze zet haar rol zeer dik aan en op een gegeven moment wilde ik haar echt wat aandoen..... Prachtig geschoten maar een zwak verhaal en een zeer irritant karakter maakt deze film voor mij een teleurstelling. Jammer....had een ouderwets spookverhaal verwacht maar het enige wat ik te zien kreeg, waren wat krakende deuren.

    6,2

  6. #2506

    Standaard

    Le Trou Om eerlijk te zijn viel de film me een klein beetje tegen, na al die positieve geluiden hier op WIW. Kijkt lekker weg hoor, maar echt spannend (zenuwslopend, zelfs) vond ik het niet, helaas. De claustrofobie waar Coen het over heeft kwam op mij nu ook niet direct over, volgens mij vonden die vijf jongens het wel heel gezellig zo met elkaar op een kamer. Of zie ik nu dingen die er niet zijn?
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  7. #2507

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    Le Trou Om eerlijk te zijn viel de film me een klein beetje tegen, na al die positieve geluiden hier op WIW. Kijkt lekker weg hoor, maar echt spannend (zenuwslopend, zelfs) vond ik het niet, helaas. De claustrofobie waar Coen het over heeft kwam op mij nu ook niet direct over, volgens mij vonden die vijf jongens het wel heel gezellig zo met elkaar op een kamer. Of zie ik nu dingen die er niet zijn?
    Alle scènes spelen zich in een cel af of in de ontsnappingsruimte. Als kijker kom je verder nergens wat een enigszins opgesloten gevoel teweeg brengt. Het realisme beviel me zeer, de film kent geen opsmuk...net als bij de films van Melville. Ik vond hem wel spannend....maar wat is zenuwslopend? Ik denk eerder dat ik erg meeleefde met de personages, ik was als het ware betrokken bij de ontsnapping.

  8. #2508

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC. Bekijk bericht
    De claustrofobie waar Coen het over heeft kwam op mij nu ook niet direct over, volgens mij vonden die vijf jongens het wel heel gezellig zo met elkaar op een kamer. Of zie ik nu dingen die er niet zijn?
    It's all in the eye of the beholder, Daan
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  9. #2509

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    It's all in the eye of the beholder, Daan
    Ik zag trouwens ook tal van gaysubtext verscholen in The Warriors....of verbeeld ik me dat ook?

  10. #2510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik zag trouwens ook tal van gaysubtext verscholen in The Warriors....of verbeeld ik me dat ook?
    Die Walter Hill film bedoel je? Tis lang geleden dat ik die gezien heb en ik kan me er weinig meer van herinneren, maar dat soort gang films zijn al snel doordrenkt met dat soort subtexten natuurlijk. Maar dat kan ook aan mijn verdorven geest liggen :razz:
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  11. #2511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Die Walter Hill film bedoel je? Tis lang geleden dat ik die gezien heb en ik kan me er weinig meer van herinneren, maar dat soort gang films zijn al snel doordrenkt met dat soort subtexten natuurlijk. Maar dat kan ook aan mijn verdorven geest liggen :razz:
    Yep, die van Walter Hill....je zou hem eens moeten terug zien voor de gein....kijken of het jou ook opvalt.

    By the Way....heb jij die dvd van David Lynch nog niet....Dynamic:01, lijkt me wel wat voor jou. Er staan allemaal shorts op van zn website.

  12. #2512

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    By the Way....heb jij die dvd van David Lynch nog niet....Dynamic:01, lijkt me wel wat voor jou. Er staan allemaal shorts op van zn website.
    Nee nog niet, zal er eens achteraan gaan.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  13. #2513

    Standaard

    Net Stardust gezien. Ook met een erg 'subtiele' gay context met Robert de Niro als nicht/ruimteschipkapitein. Vind het zo jammer om een grootheid als De Niro in dit soort verlagende rollen te zien. Dat hij een gay speelt boeit me uiteraard niets, maar om hem in zo'n middelmatige film zo weg te zetten is simpelweg zonde...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #2514

    Standaard

    Jeremiah Johnson (1972)

    Robert Redford en Sydney Pollack hebben maar liefst zeven keer met elkaar samengewerkt. Uit de samenwerking vloeide films voort zoals Havana, Out of Africa en Three Days of the Condor. Jeremiah Johnson is hun tweede samenwerking.

    Robert Redford is de titelheld, een oorlogsveteraan (de Mexicaans-Amerikaanse oorlog) die genoeg heeft van het gewone leven en doelbewust de eenzaamheid opzoekt in de Rocky Mountains. Echter, het leven in bergen is keihard en als groentje moet hij vele beproevingen doorstaan in dit onherbergzaam gebied. Dankzij een oude, ervaren 'mountain man' leert hij het nodige om in dergelijke omstandigheden te kunnen overleven. Op een dag krijgt hij een jongetje onder zijn hoede dat niet praat vanwege een traumatische ervaring met indianen. Later huwt hij noodgedwongen een indiaanse vrouw. Hoewel met beiden nauwelijks communicatie mogelijk is, vormen zij een gelukkig gezin. Wanneer een cavalerie-afdeling bij hem erop aandringt hen over gewijde grond van de Crow te gidsen, komt een zinloze keten van wraaknemingen op gang.

    Een prachtige film over de rauwe werkelijkheid van het leven in een afgelegen gebied. Twee boeken hebben ten grondslag gelegen aan deze film: de biografie Crow Killer: The Saga of Liver-Eating Johnson van Raymond Thorp en Robert Bunker, en Mountain Man van Vardis Fisher.

    8/10
    Laatst aangepast door Sandor Weltje : 16-10-2009 om 20:49

  15. #2515

    Standaard

    Inside Man

    Uitermate genoten van deze prachtige misdaad film. De film begon met 1 of ander onpassend arrabisch muziekske, maar evolueerde in een spannende gijzeling van een bank. De film bevat een topcast (Foster, Owen, Washington, Dafoe) die ook echt naar de voorgrond word gebracht. Het plot zit uitstekend en origineel in elkaar. De climax mocht naar mijn weten ietsje meer "feeling" bevatten. Deze film is zeker een aanrader!

    9/10


  16. #2516

    Standaard

    Batman Forever


    Leuke Batman-film met uitstekend acteerwerk (Carrey, Jones). Weer een typisch DC comic verhaaltje. Persoonlijk vond ik de "Batman-sfeer" er meer inzitten in de eerste 2 films van Burton. Al bij al genoten...

    7.8/10


  17. #2517

    Standaard

    621. Easy To Love (Charles Walters, 1953) :: 8.0

    Hips, hips, hooray, er is een nieuwe Esther Williams box uit, dus dat betekent nog meer aqua musicals! Nou waren lang niet alle films uit die vorige set even sterk, maar Esther is zo leuk en 'Easy to Love' is warempel een van haar leukste! Zo krankzinnig idioot als 'Bathing Beauty' wordt het nergens, maar het bevat nog voldoende zotheid om constant te blijven boeien, waarbij dat clown nummer toch wel de cake nam. Busby Berkeley was verantwoordelijk voor de musical gedeeltes en hoewel de echte grootsheid van zijn vroege Warner Bros. werk uitbleef valt er voldoende te genieten.

    622. The Asphalt Jungle (John Huston, 1950) :: 8.8

    De laatste tijd nogal veel middelmatige film noirs gezien dus daarom maar een uit de kast getrokken waarvan ik zeker wist dat het een goede zou zijn. Sam Jaffe steelt duidelijk de show, nog meer dan in 'The Scarlet Empress', toch jammer dat de man zo weinig films gedaan heeft.

    623. Brigadoon (Vincente Minnelli, 1954) :: 6.0

    Niet bepaald een van Minnelli's beste musicals, tis eigenlijk gewoon een slaapverwekkende vertoning.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  18. #2518

    Standaard

    Diary of the Dead (2007)
    Een groepje studenten maken samen met hun professor een mummie film in het bos. Maar dan horen ze op het nieuws dat de doden weer tot leven komen. Ze doen het nieuws af als onzin, maar wanneer ze terug keren naar hun kamers en iedereen die verlaten heeft, beginnen ze te twijfelen. Ze besluiten om een road trip te maken naar hun families. Tijdens hun reis ontdekken ze dat de doden werkelijk tot leven zijn gekomen. En dat niet alleen, ze vallen mensen aan.

    Een nieuwe zombie film van de meester George A. Romero zelf is altijd iets om naar uit te kijken. Toch stelt deze wat teleur.

    We beginnen de film met een uitstekende scene die gelijk de juiste toon neerzet en je in de film zuigt. Dit is echt een hele goede scene en stemde me hoopvol voor de rest van de film.

    Daarna gaan we naar een groepje studenten die een film aan het maken zijn. Ze horen van de zombie uitbraak en gaan erop uit om hun familie en vrienden te bezoeken. Dit is allemaal ok en het idee dat alles door het oog van de digitale camera wordt waargenomen is erg leuk. Maar dit zorgt ook voor het grootste probleem, de camera.

    Alle gebeurtenissen die plaats vinden, zie je door het oog van de camera. Dit is erg spannend want je ziet het alsof je er zelf bij bent. Maar wanneer ze aangevallen worden is het zo stom dat iemand filmt in plaats van helpt. Ik zat regelmatig te roepen: "Leg die camera nou weg ". Wanneer op een gegeven moment de cameraman aangevallen werd door een zombie en in plaats van zich zelf te redden naar zijn camera grijpt, kon je mij afschepen. Wat een onzin. Enerzijds is het een interessant gegeven. Kijk maar naar wat er met Koninginnedag gebeurde waar een hoop mensen ook zaten te filmen in plaats van de gewonden te helpen. Maar wanneer je vrienden of jezelf aangevallen wordt, doe je toch wel wat anders dan stug door blijven filmen. Vond dit soort scènes allemaal erg stom en volstrekt ongeloofwaardig. Terwijl de camera juist een realistisch tintje aan de film gaf. De andere boodschap dat de mensen de echte monsters zijn wordt ook nog even tussen neus en lippen door verteld. Alsof ze dat vergeten waren en het op het laatste moment toch nog toe wilden voegen. Was wel een coole scène, maar dat kwam niet door de boodschap.

    Het acteerwerk is verder redelijk. Vooral de professor en Michelle Morgan als Debra zijn goed, de rest is ok op zijn best. De zombies zijn en zien er wel weer geweldig uit en de gore is weer lekker aanwezig.

    De leuke zombie film zit in deze film. De digitale camera waar je alles door ziet is leuk, maar tegelijk ook het zwakste punt van de film.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  19. #2519

    Standaard

    Land of the Dead Director's Cut - (2005)
    De zombies hebben de wereld overgenomen en de mensheid nagenoeg uitgeroeid. Toch is er nog steeds sprake van een klassenstelsel. De elite woont in een zwaarbeveiligde stad met alles wat hun hartje begeert, terwijl de armen op straat leven en zelf maar moeten zien hoe ze het overleven. De steenrijke Paul Kaufman zwaait er de scepter en Riley en Cholo zijn onderdeel van het team dat in de zwaargepanserde Dead Reckoning eten, medicijnen en andere middelen uit de verlaten winkels halen en naar de stad brengen. Maar wanneer de zombies zich ontwikkelen en steeds intelligenter worden en de bemanning van Dead Reckoning zich tegen Kaufman keert, breekt de hel los.

    De eerste horrorfilm van meester Romero na zijn befaamde trilogie. En het is een goede, maar met gebreken. Dit is de Director's Cut en ik had eerder de theatrical versie in de bios bekeken, maar van wat ik gezien en gelezen heb is er voornamelijk gore toegevoegd. En dat is alleen maar positief.

    De film is namelijk lekker ranzig en het wordt allemaal zeer smakelijk in beeld gebracht. De zombies zien er ook geweldig uit. Wat ik interessant vond was dat Romero doorgaat met de zombies waar die in Dawn en Day gebleven was en dat de zombies zich door ontwikkelen. In Dawn waren de zombies bij het winkelcentrum omdat ze zich dat herinnerden en in Day was Bub bijna volledig afgericht. Daar wordt in Land mee verder gegaan en dat vond ik zeer interessant.

    Het acteerwerk is erg goed. Simon Baker zet een goed rol neer als Riley, als hij wel wat saai, Robert Joy (Sid uit CSI: New York) is erg goed en Hopper zet een aardige schurkenrol neer. Maar wat mij betreft wordt de show echter gestolen door John Leguizamo. Geweldig karakter en een geweldige acteur die Baker doet verbleken in hun gezamenlijke scènes.

    Het verhaal zit verder goed in elkaar, al is het weinig bijzonders. Alleen het einde vond ik typisch Hollywoods. Het is eigenlijk ook gewoon een typische Hollywood zombie film geworden met een groot budget en weinig verrassingen. Ook van echte diepgang is niet te spreken. De mens is egoïstisch en denken alleen maar aan zelfverrijking, de rijken denken alleen maar aan zichzelf en gaan over lijken om hun huidige situatie en rijkdommen te behouden. Ik vond het niet echt bijzonder en het verhaal is gewoon erg voorspelbaar.

    Het draait in deze film voornamelijk om de actie en de zombies. Al had men wel meer tijd aan de zombies mogen geven in plaats van de mensen. Maar wat actie betreft is de film zeker geslaagd te noemen en ik heb me er dan ook erg mee vermaakt. Maar het is duidelijk dat dit een typische Hollywood zombie film geworden waarin Romero met een groter budget aan de slag is gegaan, en dat zie je er van af, toch had ik liever meer diepgang willen zien.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  20. #2520

    Standaard

    Kagemusha - Akira Kurosawa - 1980

    Een film van 180 minuten, daar moet je maar net zin in hebben en daarom duurde het ook even voordat hij mn speler in ging. Eenmaal van start, duurde het even voordat ik goed in de film zat. Vele karakters werden geïntroduceerd en op het eerste gezicht heeft Kagemusha niet dezelfde vaart als enkele vorige films van Kurosawa. Maar als je er eenmaal inzit, dan laat de film je ook niet meer los. De film kent tal van prachtige scènes die echt van groot vakmanschap zijn. Je kan denk ik de film pas echt bevatten, als het er helemaal opzit.

    De scene met de spartelende paarden zal me nog lang nablijven. Op het eerste gezicht wat minder sterk dan Ran, maar die film heb ik voor het laatst in 2005 gezien. Af en toe schakelde ik over naar het audiocommentaar van Stephen Price en dat is echt fantastisch. De man spuugt feitjes, anekdotes en geschiedenislessen naar buiten en dat zonder pauzes. Drie uur lang zit de man op zn praatstoel, echt een prestatie. De andere extra's op de Criterion zijn ook zeer de moeite waard. Ik ben blij dat ik eindelijk eens de tijd heb genomen voor dit machtige epos. Erg indrukwekkend.

    8.2

  21. #2521

    Standaard

    Tropic Thunder waardeloos
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  22. #2522

    Standaard

    Inderdaad, 't had zo leuk kunnen zijn, maar ik heb niet 1 keer gelachen...

  23. #2523

    Standaard

    WAT! Tropic Thunder is briljant!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  24. #2524

    Standaard

    Ach man, ga toch fietsen!

    Laat ik het zo zeggen:
    Het had de potentie om leuk te zijn, maar ik vond het totaal de plank misslaan.
    Ik zou het noemen: Trying to be funny? You just aren't!

  25. #2525

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ach man, ga toch fietsen!

    Laat ik het zo zeggen:
    Het had de potentie om leuk te zijn, maar ik vond het totaal de plank misslaan.
    Ik zou het noemen: Trying to be funny? You just aren't!
    Het moet een mooi gezicht zijn geweest. Ben Stiller, wiens carriere de laatste jaren aan populariteit heeft ingeboet, meldt zich bij de studio met medeschrijver Justin Theroux om aan te geven dat ze miljoenen willen voor een komische oorlogsfilm waarbij v'waarbij vele films uit het verleden op de hak worden genomen', Robert Downey jr middels een blackface een neger speelt en waarbij Stiller tussendoor ook nog eens mensen met het down syndroom voor paal zet. Gelukkig zwichtte de studio, want dit is een atypische Ben Stiller productie. Het is namelijk wél een goede en leuke film geworden. Geslaagde persiflages en heerlijke karikaturen waarbij met name Robert Downey jr fantastisch op dreef is en de één na de andere geweldige one liner het scherm in schreeuwt! Hiernaast speelt Tom Cruise ook nog een werkelijk hilarische rol als overbehaarde, kale studiobons met een voorliefde voor rapmuziek!

    'Nuff said!
    Laatst aangepast door Coen P. : 18-10-2009 om 13:12
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 101 van 176 EersteEerste ... 5191979899100101102103104105111151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •