Pagina 84 van 176 EersteEerste ... 347480818283848586878894134 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.076 tot 2.100 van 4379 worden weergegeven.
  1. #2076

    Standaard

    U.S. Marshals (VS, 1998)

    Het 'vervolg' op The Fugitive. Waar die film zich focust op Richard Kimble die verdacht wordt van het vermoorden van zijn vrouw is hier de aandacht gevestigd op Samuel Gerard.
    Tommy Lee Jones herhaald in feitte (zijn zeer solide) spel uit The Fugitive.
    Het verhaal is een stuk minder dan de voorganger maar deze film bevat wel weer een hoop actie en kijkt verder prettig weg.

    Miami Vice (VS, 2006)

    Zonder direct hele negative bedoelingen maar dit is duidelijk stijl en vorm boven inhoud.
    De beelden zijn schitterend echt weergaloos af en toe. Het plot is wazig het doel van de hele infiltratie/undercover operatie is om een lek bij een van de regeringsinstanties (DEA, FBI, Customs, Coastguard etc) op te sporen, op het einde van de film wordt hier geheel aan voorbij gegaan .
    De hele romance had wat mij betreft ook zeer sterk ingekort kunnen worden, en dan had wellicht meer aandacht aan het emotionele aspect van undercover operaties i.e. het ongemerkt afglijden naar de verkeerde kant, gegeven kunnen worden.

    Het was verder wel onderhoudend, zolang ik sommige romantische scenes op high speed voorbij liet gaan. Het geluid viel mij enigzins tegen, en dan doel ik dus met name op enig schietgeweld.

  2. #2077

    Standaard

    The Proposition (John Hillcoat, 2005) ****½
    In de herkansing blijkt maar weer eens wat een geweldige film dit is. Een a-typische western die zich down under afspeelt. De lokale politiechef wil het land 'civiliseren', maar dit is ongebegonnen werk. De aanwezige mensen zijn niet gecharmeerd van hem en de stoffige, vieze omstandigheden vol met vliegen ademen nou niet direct cultuur en beschaving uit. De chef heeft de opdracht drie broers te arresteren die achter een gruwelijke daad zitten. Als hij twee broers in handen heeft, stuurt hij de oudste op pad om de gevaarlijkste broer, die nog op vrije voeten is, te vermoorden. Als hij daar niet in slaagt zal zijn jongste broer zonder pardon worden opgehangen.
    De sfeervolle beelden zijn werkelijk een lust voor het oog. Vaak werd er net voor zonsondergang geschoten zodat de lucht fantastisch kleurt. De muziek van Nick Cave, die ook het scenario verzorgde, mag ook genoemd worden. Één van de betere films van de afgelopen jaren.
    Het verdient aanbeveling om de film op blu ray te kijken. De disc is van een hoge kwaliteit, zodat de film op de best mogelijke manier ervaren wordt.
    Interesse? Check de Australische TRAILER van de film.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #2078

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Na een dagje LSD gisteren een fijn filmprogramma in elkaar geflansd:
    Misschien moeten we dat voortaan allemaal even vermelden, wat we zoal geconsumeerd hebben tijdens de film. En dan een onderscheid maken tussen drank, wiet, paddo's, LSD, mdma etc etc. Dat maakt het ook makkelijk bepaalde cijfers te interpreteren.

    Suspiria, nuchter; 7,5
    Suspiria, LSD; 10
    Suspiria, bier, wiet; 9,5

  4. #2079

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    The Proposition (John Hillcoat, 2005) ****½
    In de herkansing blijkt maar weer eens wat een geweldige film dit is. Een a-typische western die zich down under afspeelt. De lokale politiechef wil het land 'civiliseren', maar dit is ongebegonnen werk. De aanwezige mensen zijn niet gecharmeerd van hem en de stoffige, vieze omstandigheden vol met vliegen ademen nou niet direct cultuur en beschaving uit. De chef heeft de opdracht drie broers te arresteren die achter een gruwelijke daad zitten. Als hij twee broers in handen heeft, stuurt hij de oudste op pad om de gevaarlijkste broer, die nog op vrije voeten is, te vermoorden. Als hij daar niet in slaagt zal zijn jongste broer zonder pardon worden opgehangen.
    De sfeervolle beelden zijn werkelijk een lust voor het oog. Vaak werd er net voor zonsondergang geschoten zodat de lucht fantastisch kleurt. De muziek van Nick Cave, die ook het scenario verzorgde, mag ook genoemd worden. Één van de betere films van de afgelopen jaren.
    Het verdient aanbeveling om de film op blu ray te kijken. De disc is van een hoge kwaliteit, zodat de film op de best mogelijke manier ervaren wordt.
    Interesse? Check de Australische TRAILER van de film.
    Inderdaad één van de beste westerns van de afgelopen jaren net geleden ook voor de 2e maal gezien.

  5. #2080

    Standaard

    24: Redemption (Jon Cassar, 2008 ) ***½
    Vanwege de staking van de scenarioschrijvers kon er geen volledig seizoen van 24 geschoten worden. Ter overbrugging van seizoen 6 naar seizoen 7 werd gekozen voor een 2 uur durende film die ook het principe van real time kent. Jack Bauer is ondergedoken/gevlucht naar een oude legerkameraad in een Afrikaans land. Hij helpt daar bij een school. Zijn gevechtsachtergrond heeft hij echter nodig, want er is een coupe gaande en de leerlingen zijn ideale kindsoldaten. Het is aan Jack om dat te voorkomen! Kom op Jack, pak je geweer, trek een grimas, roep damn it en kick some ass! 24: Redemption is een prima tussendoortje. Op naar seizoen 7 en meer!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #2081

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakhage Bekijk bericht
    Als je het niet gebruikt, hoe weet je dan dat het troep is?

  7. #2082

    Standaard

    The Matrix (Andy Wachowski & Larry Wachowski, 1999) *****
    Thomas Anderson leidt een dubbelleven. Overdag is hij software-programeur voor een respectabel bedrijf. 'S avonds is hij Neo, een hacker. Nachtenlang zoekt hij naar de waarheid van de 'matrix'. Wat is het en wat doet het? De geheimzinnige Morpheus geeft hem de keus om dit te ervaren. Morpheus heeft twee pillen. Een blauwe pil die Neo alles doet vergeten en een rode pil die hem laat zien hoe diep het 'konijnenhol' (Alice in Wonderland) is. Neo kiest voor de rode pil ...
    The Matrix mixt een buitengewoon spannend en boeiend verhaal over kunstmatige intelligentie, computers en verzet met oogstrelende visuals. De visuele effecten van The Matrix waren vernieuwend en geloofwaardig. Een blockbuster met inhoud dus.
    De blu ray biedt overigens perfect beeld en geluid.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #2083

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    The Matrix (Andy Wachowski & Larry Wachowski, 1999) *****
    Thomas Anderson leidt een dubbelleven. Overdag is hij software-programeur voor een respectabel bedrijf. 'S avonds is hij Neo, een hacker. Nachtenlang zoekt hij naar de waarheid van de 'matrix'. Wat is het en wat doet het? De geheimzinnige Morpheus geeft hem de keus om dit te ervaren. Morpheus heeft twee pillen. Een blauwe pil die Neo alles doet vergeten en een rode pil die hem laat zien hoe diep het 'konijnenhol' (Alice in Wonderland) is. Neo kiest voor de rode pil ...
    The Matrix mixt een buitengewoon spannend en boeiend verhaal over kunstmatige intelligentie, computers en verzet met oogstrelende visuals. De visuele effecten van The Matrix waren vernieuwend en geloofwaardig. Een blockbuster met inhoud dus.
    De blu ray biedt overigens perfect beeld en geluid.
    Toevallig gisteren ook op Blu Ray gezien en het is en blijft een geweldige film! Jammer genoeg doet het tweede en derde deel afbraak aan het verhaal. Vond de eigen interprentatie bij het einde van deel 1 juist passend en afsluitend genoeg.


  9. #2084

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Toevallig gisteren ook op Blu Ray gezien en het is en blijft een geweldige film! Jammer genoeg doet het tweede en derde deel afbraak aan het verhaal. Vond de eigen interprentatie bij het einde van deel 1 juist passend en afsluitend genoeg.
    Voor mij had het ook na deel 1 mogen stoppen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #2085

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daan de G. Bekijk bericht
    Toevallig gisteren ook op Blu Ray gezien en het is en blijft een geweldige film! Jammer genoeg doet het tweede en derde deel afbraak aan het verhaal. Vond de eigen interprentatie bij het einde van deel 1 juist passend en afsluitend genoeg.
    Was jij die enge man die de hele tijd naar binnen gluurde en smachtend naar mijn Grolschje keek?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  11. #2086

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Voor mij had het ook na deel 1 mogen stoppen...
    $737.600.000 en $412.000.000 opbrengsten zeggen de filmmaatschappij helaas meer dan de kwaliteit van de inhoud van een film
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #2087
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik ben het eens met de vele critici dat de tweede en derde film van mindere kwaliteit waren als (actie)film. Qua voortzetting van de mythologie/filosofie zijn deze sequels echter wel van uitstekende kwaliteit. Neem alle namen (zoals Trinity, Morpheus, Nebuchadnezzar etc), de gebeurtenissen, de grote vraagstukken en je ziet dat het verhaal pas dan compleet is. Voor mensen die in het bezit zijn van de 10 discset kunnen wat dat betreft hun hart ophalen aan het audiocommentaar van de beide filosofen die hun kennis delen met de kijker wat dit betreft. Daarna zal je de films wellicht anders bekijken en krijgt zeker de eerste film een nog grotere gelaagdheid dan als die al had.

    Voor de gewone 'filmkijker' zal de trilogie niet helemaal bevredigen wellicht, voor de mensen die iets verder kijken dan wat er aan de oppervlakte wordt gesuggereerd gaat er een prachtige wereld open.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  13. #2088

    Standaard

    Die audiocommentaren zijn inderdaad tof! Er zit toch ook commentaar bij van critics die de film goed en critics die de film slecht vinden?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #2089
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Die audiocommentaren zijn inderdaad tof! Er zit toch ook commentaar bij van critics die de film goed en critics die de film slecht vinden?
    Die commentaren van de critici, die vooral deel twee en drie van de trilogie slecht vinden, staan er ook op, maar heb ik nog niet beluisterd. Wel een geweldige box trouwens. Bedenk me ineens dat ik nog een aantal animatrixfilmpjes niet heb gezien
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  15. #2090

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Was jij die enge man die de hele tijd naar binnen gluurde en smachtend naar mijn Grolschje keek?
    Ik hou niet van Grolsch, dus dat denk ik niet


  16. #2091

    Standaard

    THE FLYING SERPENT

    KILLER WITH WINGS

    Geinige monsterfilm die jammergenoeg veel scenes herhaald waarin de Quetzalcoatl ten tonele verschijnt. Natuurlijk lang niet zo goed als Cohen's Q maar tis redelijk tijdverdrijf

    7.0


  17. #2092

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Lijkt mij wel, maar nogmaals als je een sterk verhaal verwacht of een 'denkfilm' kom je bedrogen uit

    Aan te raden is de Amerikaanse editie van Blue Underground aangezien die een veel betere beeldkwaliteit heeft dan de Nederlandse uitgave. Melzz kan dit bevestigen. Ik zie dat die jammergenoeg oop is dus wees er snel bij



    Meer info over SUSPIRIA is hier
    De Nederlandse versie staat niet bij de vergelijkingen, maar die A-film versie is zo slecht toch niet dacht ik!? Het wachten is natuurlijk op de Blu Ray...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #2093

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    De Nederlandse versie staat niet bij de vergelijkingen, maar die A-film versie is zo slecht toch niet dacht ik!? Het wachten is natuurlijk op de Blu Ray...
    Absoluut niet slecht. Ik heb beide versies maar die van BU is toch echt "juister". Het kleurgebruik in deze film is erg belangrijk en die komen beter over op de BU. Ook het geluid is een stuk beter. Het is af en toe lastig met al die uitgaves en versies.... Bij de BU zit ook nog een lange docu over de film. Als je de BU niet hebt gezien, zul je er waarschijnlijk niets van merken. Maar dit is wel een persoonlijke favoriet en ik ben blij dat ik heb gedubbeldipt.

  19. #2094

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    The Proposition (John Hillcoat, 2005) ****½
    In de herkansing blijkt maar weer eens wat een geweldige film dit is. Een a-typische western die zich down under afspeelt. De lokale politiechef wil het land 'civiliseren', maar dit is ongebegonnen werk. De aanwezige mensen zijn niet gecharmeerd van hem en de stoffige, vieze omstandigheden vol met vliegen ademen nou niet direct cultuur en beschaving uit. De chef heeft de opdracht drie broers te arresteren die achter een gruwelijke daad zitten. Als hij twee broers in handen heeft, stuurt hij de oudste op pad om de gevaarlijkste broer, die nog op vrije voeten is, te vermoorden. Als hij daar niet in slaagt zal zijn jongste broer zonder pardon worden opgehangen.
    De sfeervolle beelden zijn werkelijk een lust voor het oog. Vaak werd er net voor zonsondergang geschoten zodat de lucht fantastisch kleurt. De muziek van Nick Cave, die ook het scenario verzorgde, mag ook genoemd worden. Één van de betere films van de afgelopen jaren.
    Het verdient aanbeveling om de film op blu ray te kijken. De disc is van een hoge kwaliteit, zodat de film op de best mogelijke manier ervaren wordt.
    Interesse? Check de Australische TRAILER van de film.
    Helemaal mee eens, prachtige film. Ik kende hem helemaal niet en dacht in eerste instantie eigenlijk dat ie veel ouder was dan 4 jaar.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #2095

    Standaard

    Alhoewel ik ook deel 1 veruit de beste vind van de Matrix-trilogie, blijven het toch fantastische films die ik keer op keer kan kijken.
    Nadeel van dat soort films vind ik echter dat je steeds meer fouten ontdekt.... De meest opvallende uit de Matrix-tri blijft voor mij de snelweg-scene; op een gegeven moment slaat er een auto over de kop, met de deur wagenwijd open, waardoor je de ingelaste kooiconstructie ziet zitten. Zucht.... Zonde bij een miljoenen-kostende productie.

  21. #2096

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Laat maar Coen, Timo negeert mij al jaren

    heb `m besteld, hoop dat ik `t daarmee goed heb gemaakt
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  22. #2097

    Thumbs up

    Baby Face (original theatrical version)
    Hoe fijn, heerlijk en genietbaar de films uit het Hollywood Pre-Code tijdperk kunnen zijn bewijst Baby Face, met Barbara Stanwyck in een geweldige hoofdrol.
    Ze speelt Lily Powers, afkomstig uit het kleine gehucht Erie,Pennsylvania. Haar leven zit compleet in het slop en krijgt op een goede dag het advies om toch echt wat van haar leven te maken. Daarop gaat ze naar New York om een goede baan te vinden en een mooi leven op te bouwen.
    Baby Face heeft alles wat je van een pre-code film kunt verwachten, met voorop natuurlijk een krachtige, zelfverzekerde dame die haar vrouwelijkheid en seksualiteit gebruikt om verder te komen in het leven. Stanwyck vertolkt haar met volle overgave en zet een heerlijke rol neer. Een prachtig personage.
    Een geweldig genietbare film, en ik ben benieuwd naar de langere, ongecensureerde versie die ook in de Forbidden Hollywood dvdbox is te vinden.
    Die zijn trouwens ontzettend aan te raden!

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #2098

    Standaard

    Manhunter - Michael Mann - 1986

    Erg leuk om deze weer eens terug te zien. Je ziet duidelijk al de Mann-stijl zoals de kleurenfilters en de duidelijke positionering van voor- en achtergrond. De nadruk ligt op Will Graham, degene die achter een seriemoordenaar aanzit. Hij kan zich erg inleven in de gedachtes van seriemoordenaars maar hij moet uitkijken er niet zelf aan onderdoor te gaan. William Petersen speelt zijn rol erg geslaagd. Eigenlijk zijn alle acteurs erg op dreef. Dit is natuurlijk de eerste film waarin Hannibal zijn opwachting maakt, hier nog gespeeld door Brian Cox. Hannibal was in deze film nog een bijfiguur en Cox speelt hem een stuk minder theatraal dan Hopkins maar zeker overtuigend. Dat is knap want hij speelt zijn rol in 1 ruimte en krijgt maar een paar scenes toebedeeld.

    De seriemoordenaar in Manhunter is pas te zien na een uur, wat nog maar eens benadrukt dat de film hoofdzakelijk gaat over Will Graham en zijn gevecht tegen innerlijke demonen. De film komt uit de jaren tachtig en dat tijdperk sijpelt er vrij subtiel doorheen. Eigenlijk is het een vrij tijdloze film. Er zitten wel een paar vreemde jump cuts in de film, vooral duidelijk zichtbaar in de laatste scenes. Die zien er erg vreemd uit, op het eerste gezicht lijken het gewoon fouten in de editing maar ik kan me niet voorstellen dat Mann ze er bewust in heeft gelaten. Een erg geslaagde film en zeker beter dan de remake Red Dragon.

    8,3

  24. #2099

    Standaard

    Die Ludolfs - Der Film: Dankeschön für Italien! (2009) : Tsja ik kan er niets aan doen, ik ben ook verslaafd geraakt door deze reallife soap van de vier gebroeders ludolf. De film is net als de serie en had evengoed een special genoemd kunnen worden, alleen gaan ze nu als eerbetoon aan hun vader met z'n vieren op vakantie naar Italie. Ik heb er nou eenmaal een zwak voor, shame on me. 7/10

    Gladiator (2000) : Voor het eerst de extended editie gezien en voor het eerst op blu-ray en het was weer een geweldige ervaring, dit blijft één van mijn favoriete films. 9.3/10

    Spion van Oranje (2009) : Tsja Tim Oliehoek is nou niet bepaald een regiseur van het orginele script, dat konden we al zien met Vet Hard wat gewoon een copy is van Old Men in New Cars. Spion van Oranje is dan ook zo'n film met allerei stukjes uit andere films, face off, Hannibal, Austin Powers etc. en ook nog niet eens zo goed gedaan ook. Ik moet toegeven dat er soms best wel wat grappige stukjes in zaten maar vooral ook erg veel flauwe grappen en een paar mediageile artiesten als Gerard Joling en Patty Brard die me de strot beginnen uit te komen. Het enige pluspuntje in de film is dan toch wel Paul de Leeuw die er nog iets van probeert te maken maar voor de rest is de film toch wel lachwekkend slecht. 4.9/10

    Unmistaken Child ( 2008 ) : Een bijzondere uitgebreide documentaire over een tibetaanse monnik (leerling) die op zoek gaat naar de reincarnatie van zijn wedergeboren meester. De documentaire is uitgebreid omdat er stap voor stap wordt verteld door middel van verhaal en beeld hoe het proces van de zoektocht naar deze reincarnatie wordt uitgevoerd. Deze reis wordt door de tibetaanse monnik (leerling) gedaan, middels door een astrologische onderzoek van een ander tibetaanse monnik weten ze waar ze ongeveer moeten zoeken. Op een gegeven moment vinden ze klaarblijkelijk de reincarnatie van hun meester (Tulpa) en als deze wordt erkend door de Dalai Lama himself , die overigens ik warrig vond overkomen mag het kind zijn vorig leven hervatten als Tulpa, tibetaanse meester. Ik moet zeggen dat ik gemengde gevoelens heb bij deze film waarin ik het gegeven bijzonder vindt, maar ik had er toch mijn twijfels over het feit of het wel een daadwerkelijke reincarnatie was en ook de manier waarop dat de ouders hun kind moeten gaan afstaan aan het klooster. Iets wat ik onmenselijk en hartverscheurend vond, dat kleine jochie van anderhalf jaar dat zo graag weer naar zijn oma toe wou. Nee het respect voor het tibetaanse boeddhisme is niet toegenomen voor mij door deze docu aangezien ik dit een onmenselijk gegeven vindt, neemt niet weg dat dit best een indrukwekkende docu is. 7.6/10

  25. #2100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht

    heb `m besteld, hoop dat ik `t daarmee goed heb gemaakt


    STAR TREK

    STAR TREK: THE FUTURE BEGINS

    Ik ben ff de naam kwijt van diegene die zei 'Een meesterwerk is een film met 3 geweldige scenes en geen slechte'. Nou, dat slaat bijna op deze want er zitten ietwat beurse plekjes in, maar ook weer meer dan 3 geweldige scenes!

    Ik ben geen grote ST fan, maar dit is echt genieten!!

    9.0

    Trailer


Pagina 84 van 176 EersteEerste ... 347480818283848586878894134 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •