Pagina 101 van 104 EersteEerste ... 5191979899100101102103104 LaatsteLaatste
De resultaten 2.501 tot 2.525 van 2580 worden weergegeven.
  1. #2501

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    Batmarathon.

    465. Batman (1989) 6.5
    466. Batman Returns (1992) 7.5
    467. Batman Forever (1995) 5.0
    468. Batman & Robin (1997) 2.5

    Batman Begins ook al gezien, recensie volgt. The Dark Knight gaat waarschijnlijk vanavond of anders mogen in de speler.
    Vleermuisman is niet echt 'jouw ding' lijkt het Of trek ik die conclusie iets te snel?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #2502
    Glorious Member Avatar van Jaded
    Registratie datum
    Jan 2002
    Woonplaats
    Belgica, olé olé.

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Vleermuisman is niet echt 'jouw ding' lijkt het Of trek ik die conclusie iets te snel?
    De laatste twee films (van de eerste 4) zijn dan ook ondermaats.

  3. #2503

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Vleermuisman is niet echt 'jouw ding' lijkt het Of trek ik die conclusie iets te snel?
    Nouja, ik vind het zeker wel cool, maar de eerste film heeft de tand des tijds niet helemaal doorstaan in mijn mening en vond hem daardoor wat tegenvallen deze keer. De 2e is best goed en een verbetering, en zoals Jaded al zegt zijn Forever/&Robin behoorlijk ondermaats zeker vergeleken met de eerste twee en de Batman die Burton daarin neerzet.

    Batman Begins en The Dark Knight kan ik een stuk beter waarderen.

  4. #2504

    Standaard

    Grosse Pointe Blank
    John Cusack als hitman die terug keert naar de plaats waar hij op groeide: Grosse Pointe, Michigan. Daar bezoekt hij een reunie van z`n high school maar wordt tegelijkertijd ook op de hielen gezeten door zijn vijand, gespeeld door Dan Akroyd.
    Waar de film het vooral van moet hebben is van de snelle, scherpe dialogen waarin voor Cusack slaagt om die goed over te brengen. Ook met de humor zit het wel goed.
    Want het verhaal van een hitman die die buisness wilt verlaten is natuurlijk niet heel origineel. Gelukkig wordt het geheel wel opgeluisterd door een ontzettend fijne soundtrack.

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  5. #2505

    Standaard

    Hitch Hike to Hell (1977)

    Een bezorger van een wasserette rijdt rond ik z'n oranje bestelbusje, onderwijl proberend zijn moedercomplex van zich af te schudden. Dat lukt hem slecht want elke liftster die hij oppikt en die van huis (en dus van moeder) is weggelopen kan het bekopen met de dood. Dit getikte moederskindje is behoorlijk de kluts kwijt, de arme drommel kan amper herinneren dat ie meisjes verkracht en vervolgens wurgt. Twee agenten zijn op de zaak gezet....wat neerkomt op telefoontjes opnemen in hun kantoor waarin steevast de mededeling komt dat het zoveelste lijk langs de kant van de weg is gevonden.

    Erg belabberd geacteerd en elk shot is statisch. Toch heeft de film wel wat. Psycho's met een moedercomplex, het blijft een onuitputtelijke bron van inspiratie voor filmmakers.

    6,8

    I Eat Your Skin! a.k.a. Zombies - Del Tenney - 1964

    Deze film wordt volgens mij echt overal afgebrand....maar ik vond hem dus leuk. Een overdreven machoman (een soort Gary Grant) en playboy eerste klas, wordt overgehaald om naar voodoo-island te gaan om daar inspiratie op te doen voor zn nieuwste boek. Zoals de naam al doet vermoeden, is men op het eiland niet vies van een ritueeltje hier of daar. Er lopen tevens wat levende lijken rond, met andere woorden: het is daar niet pluis. Zal weer weer een gekke dokter zijn die loopt te klooien met vaag uit de hand gelopen experimenten.

    Er gebeurt van alles in de film, alles natuurlijk genomen met een flinke korrel zout. Het is een soort avonturenfilm met af en toe wat James Bond achtige trekjes. Qua setting lijkt het erg op "I walked with a Zombie" en Fulci's "Zombi 2". Veel low budget movies worden gekenmerkt door statische shots opgenomen vanaf een statief maar deze film bevat de nodige trolley shots....het hield de boel lekker zwierig.

    De naam "I Eat Your Skin" is lukraak op de film geplakt om als doublebill te dienen met "I Drink Your Blood". Het is verre van een meesterwerk maar absolute bagger vond ik het zeker niet. De film mist enkele frames en het logo van SWV is constant in beeld...maar ach, een kniesoor die daar op let.

    7.0

  6. #2506

    Standaard

    Vrijdag een begin gemaakt met het vijfde deel uit de film noir collection reeks:

    The Phenix City Story (Phil Karlson, 1955) ***½
    Phenix, Alabama (niet te verwarren met Phoenix, Arizona) heeft bijna 100 jaar te maken gehad met zware criminaliteit. Door het toestaan van het vele gegok werd de stad gerund door de maffia. De bevolking is het op een gegeven moment zat en mobiliseert zich. Een harde strijd volgt.
    De film zit in de film noir collection, maar is meer een semi-documentaire. Voordat de hoofdfilm begint wordt eerst een nieuwsrapportage van zo'n 10 minuten getoond waarin diverse burgers aan het woord komen over de problemen in hun stad. Pas daarna begint de film.
    Een noir is de film niet, maar de film is wel bijzonder door het vele geweld dat getoond wordt. Een mooie ode aan een groep burgers die 'nee' zeiden en zich niet bij de terreur van de criminaliteit wilden neerleggen.

    ------------------------------------------------

    Crime in the Streets (Don Siegel, 1956) ***½
    Wat deze film in de film noir collection doet is me een raadsel, want dit is nu echt een typisch sociaal drama.
    Frankie voert een groep tieners aan. Ze hangen op straat, vechten wat met concurrerende bendes en terroriseren de buurt. Een maatschappelijk werker probeert de jongens te bereiken, maar willen ze wel geholpen worden?
    Hangjongeren. Blijkbaar bestonden die ook al in de jaren '50.
    Eigenlijk is de film maar op 1 reden interessant; 'and introducing John Cassavetes as Frankie Dane. De toen 27 jarige Cassavetes, die als acteur maar vooral als regisseur naam zou maken, is natuurlijk veel te oud voor de schijnbaar onzekere tiener Frankie. Dat deert echter niet, want hij zet een dijk van een rol neer. Pure emotie die af en toe doorschiet, maar dat laatste kan ook komen doordat het een verfilming van een theaterstuk is. Dat laatste zie je ook terug in het beperkt aantal locaties (die ook nog eens uit papieren sets lijken te bestaan).
    Alleen om Cassavetes zou je de film eigenlijk gezien moeten hebben. Los van zijn rol blijft er weinig hangen

    ------------------------------------------------

    Desperate (Anthony Mann, 1947) ****
    Hoera! Een film uit de film noir collection, volume 5 die daadwerkelijk een 'film noir' is. Het is één van de zeven noirs die regisseur Anthony Mann zou regisseren en het is een typische 'innocent man on the run' film. Een eerlijke trucker wordt door criminelen ingeschakeld bij een inbraak. Hij saboteert de heist waardoor een slechterik wordt opgepakt en een politie-agent om het leven komt. Nu zowel de politie als de boeven hem zoeken besluit hij te vluchten om zelf zijn onschuld te kunnen bewijzen.
    Zowel qua thematiek (zie boven) als film- en verhaalstijl (chiaroscuro belichting, voice-over) is het noir. Een geslaagde keuze voor de film noir box. En laten we eerlijk zijn, Anthony Mann westerns en noirs zijn altijd de moeite waard.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  7. #2507

    Standaard

    The Lost World

    Tipt niet aan Jurassic Park, imo wel zeer vermakend..Kijk echt uit naar een nieuwe Dino film met de hedendaagse technieken en hopelijk in een mooi 3d jasje gestoken..Deel 1 had meer spanning,deel 2 meer avontuur..
    Laatst aangepast door RobinB : 29-11-2010 om 18:11

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #2508

    Standaard

    Aliens (theatrical version)
    Er is natuurlijk maar één Alien. Geen enkele van de vervolgen haalt `t bij het origineel. Maar van de drie vervolgen is Aliens met afstand de beste. Het knappe van de film is hoe de spanning wordt vast gehouden zonder dat je beesten ziet en dat er écht iets gebeurd. De,net als in het eerste deel, beknellende,claustrofobische sfeer die door middel van het ruimteschip wordt neer gezet is erg goed. Door het ontzettend strakke beeld van de blu-ray komt die donkere sfeer nog beter tot z`n recht.
    Een topper.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  9. #2509

    Standaard

    Black Widow
    Alhoewel uigebracht in de Fox Film Noir reeks is dit geen echte film noir maar een whodunnit thriller.
    Dat neemt niet weg dat het wel een hele boeiende film is die tot het aan het (tamelijk verrassende) einde weet te interesseren. De cast is met Ginger Rogers en de nog altijd beeldschone Gene Tierney ook goed op dreef.
    Een goede film, alleen raar dat ie in de Film Noir reeks is uitgebracht.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #2510

    Standaard

    New York, I Love You (2009)
    Tja, eigenlijk een herhalingsoefening van voorganger Paris, I love you, maar dan een in een andere setting. Wederom ook een cast vol grote namen o.a. Nathalie Portman, James Caan, Christina Ricci, Ethan Hawke, John Hurt en Eli Wallach. Blijft toch jammer dat wanneer je net lekker in een segment zit het ook alweer is afgelopen… Maar goed, laat de volgende stad maar komen! 7.3

    Wristcutters: A Love Story (Goran Dukic, 2006)
    Nadat Zia zelfmoord pleegt door zijn polsen door te snijden, komt hij in het hiernamaals terecht. Hier komt hij uitsluitend andere zelfmoordenaars tegen, waaronder een Russische muzikant genaamd Eugene en een dame met de naam Mikal. Ze gaan allen op zoek naar hetgeen ze niet konden vinden in hun voorgaande levens. Een origineel uitgangspunt, maar helaas geen hele goede uitwerking. Met name het tweede deel van de film is nogal rommelig, eigenlijk vanaf het moment dat Tom Waits zijn entree maakt. Erg jammer, ligt niet aan hemzelf, maar wel aan zijn personage. 7.0

  11. #2511

    Standaard

    Complete Batmarathon.

    465. Batman (1989) 6.5
    466. Batman Returns (1992)
    Batman Returns (Tim Burton, 1992)

    Naar mijn mening vrijwel op elk vlak een verbetering met zijn voorganger. Burton is meer ervaren en de de film steekt daardoor beter in elkaar. De surrealistische gotische stijl werkt nog steeds goed voor de film en de muziek van Elfman is minstens evengoed of zelfs beter dan zijn werk voor de eerste film.

    Vrijwel de grootste klasse zit hem in de acteurs en de personages die ze spelen. Had ik bij de vorige film weinig positiefs te melden over Keaton als Wayne/Batman, in deze film zit hij wat meer in z'n rol en komt hij gewoon beter over op het scherm. Verder is daar de perfect gecastte DeVito als The Penguin, die er werkelijk fantastisch uitziet en zijn rol met dierlijke instincten naar het scherm brengt. De grootste verrassing is waarschijnlijk wel Pfeiffer als Catwoman, de manier hoe ze de rol neerzet is fenomenaal. Als warhoofdige assistante is ze een beetje ingetogen, maar als ze in haar leren stoeipakje rondloopt worden de kettingen verbroken en vormt ze een perfecte combinatie tussen speelsheid en een gevaarlijke tegenstander voor Batman. Het subplot dat de mensen achter de maskers met elkaar uitgaan werkt verrassend goed en in ieder geval velen malen beter dan het romantische subplot in de eerste Batman film. De bijrol van Christopher Walken als corrupte zakenman die The Penguin gebruikt om Gotham over te nemen is ook leuk, al is het alleen al om de manier hoe Walken praat.

    Toch zit er ook in Batman Returns te veel in wat 'gemaakt' voelt. Zoals ik in de recensie van Batman al zei: "Teveel dingen voelen echter te 'gemaakt' aan, alsof het speciaal voor de film is gedaan, want personages doen dingen die totaal onlogisch en/of onnodig zijn alleen maar omdat het er 'goed' uitziet op film."

    Het viel me trouwens op dat de film doorspekt is met weinig subtiele verwijzingen naar sadomachonisme met dubbelzinnige opmerkingen en strakke, glanzende leren pakken en zwepen. Batman Returns is naar mijn mening beter dan het origineel, vanwege Burton's verbeterde regie, een beter script, sterke casting en vooral Catwoman. Meow.

    7.5
    467. Batman Forever (1995) 5.0
    468. Batman & Robin (1997) 2.5
    469. Batman Begins (2005) 8.0
    470. The Dark Knight (2008) 8.0

    Verder nog:
    471. Restrepo (2010)
    Restrepo (Tim Hetherington & Sebastian Junger, 2010)

    In de documentaire Restrepo wordt een jaar lang een platoon Amerikaanse soldaten gevolgd terwijl zij in een van de gevaarlijkste en dodelijkste valleien van Afghanistan verblijven waarin ze vrijwel dagelijks in contact komen met de taliban en andere schietgrage inwoners.

    Ik ben bij voorbaat al niet echt een grote fan van documentaires, maar ik vond Restrepo enorm sterk. Waarschijnlijk komt dit doordat deze totaal niet aanvoelt als een documentaire. De beelden van het slachtveld zitten namelijk vol met actie en spanning, terwijl emotionele scenes tussendoor erg doen denken aan Band of Brothers. Het is allemaal enorm filmisch en lastig te begrijpen dat het gewoon de harde realiteit is. Als soldaten vanuit veiligheid ondersteunend vuur geven wordt er naderhand nog wel wat gelachen, maar als een vriend wordt neergeschoten komt ineens de klap dat het echt geen film of videogame is. Restrepo biedt fantastische beelden en een sterk inzicht in wat de soldaten zoal meemaken in zo'n gevaarlijk gebied. Gelukkig blijft de docu weg van politieke standpunten, maar alsnog zullen er zat vragen door je hoofd spoken tijdens het kijken van Restrepo.

    8.0
    472. Despicable Me (2010) 5.5
    Laatst aangepast door Don van Straalen : 01-12-2010 om 19:06

  12. #2512

    Standaard

    Zou leuk zijn als je (sommige van je) stukjes hier gewoon op de site plaatst, 9 van de 10 mensen leest nu niet wat je er daadwerkelijk van vond.

  13. #2513

    Standaard

    Toen ik zag dat jij hier gepost, had ik al zo'n vermoeden dat je zoiets zou zeggen. Maar goed, ik zal er proberen aan te denken voortaan.

  14. #2514

    Standaard

    Beverly Hills Cop
    Eén van de ultieme guilty pleasures van de jaren `80, uit de tijd Eddie Murphy nog wél grappig was. Heb `m al ontelbaar vaak gezien maar hier kan ik van blijven genieten. Murphy is geweldig en Judge Reinhold is perfect gecast als de goedzakkige domme politie agent.
    Duidelijk de beste van de 3, alhoewel ik de andere 2 ook graag zie.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #2515

    Standaard

    Tango & Cash (Andrei Konchalovsky & Albert Magnoli, 1989) ****
    Topcrimineel Yves Perret (Jack Palance) ziet zijn smokkelwaar vaak in handen van de politie vallen door de bemoeienissen van de topagenten Ray Tango (Sly Stallone) en Gabriel Cash (Kurt Russell). In plaats van hen te vermoorden, laat hij ze op slinkse wijze in de val lopen. De twee paradepaardjes van de politie worden nu (ten onrechte) beschuldigd van moord en komen in de bak terecht. De twee tegenpolen, Tango is goed gekleed en welbespraakt terwijl Cash meer een ruige wildebras is, moeten samenwerken om te overleven. Stap 1 is te ontsnappen uit de bak en stap 2 is onderzoeken wie hen er ingeluisd heeft.
    Tango & Cash vindt nergens het wiel uit, integendeel zelfs. Het pakt alle succesvolle elementen uit de 'buddy cop' films en smelt het samen in deze film; dat wil dus zeggen veel foute one-liners, over-the-top explosief geweld en hoofdrolspelers (liefst elk een verschillend type agent) die chemie moeten hebben.
    Nu mag ik Kurt Russell graag zien, maar als travestiet (ja echt!) komt hij wat minder uit de verf.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #2516

    Thumbs up

    Daisy Kenyon
    Een paar dagen geleden schreef ik dat de film Black Widow niet heel erg veel van een film noir weg had, ook al is ie in de film noir dvd reeks uitgebracht.
    Dat wordt hier nog eens flink over gedaan. Waarom deze film in de film noir reeks is uitgebracht is me één groot raadsel, nog meer dan bij Black Widow. Want goede film of niet, het is gewoon een liefdesdrama en heeft maar bar weinig weg van een noir (of `t moet al een klein beetje een deel van `t camera werk zijn, maar dat is dan maar heel weinig).
    Daarbij is de film zelf ook niet erg sterk. Het is een tamelijk middelmatig drama dat het nooit van het verhaal (dat maar nergens écht weet te boeien) moet hebben maar puur drijft op de acteer kunsten van Joan Crawford, Henry Fonda en Dana Andrews.

    6,0/10
    Laatst aangepast door TheGodfather : 02-12-2010 om 22:10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  17. #2517

    Standaard

    Gisteren The Pledge (Sean Penn) met Jack Nicholson gezien. Wat een geweldig, naargeestig, onderbelicht meesterwerk is dit zeg. Zien!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #2518

    Standaard

    Me and Orson Welles (Richard Linklater)
    Boring stuff. Het is dat die onbekende acteur Orson Welles zo briljant speelt anders had dit gewoon een onvoldoende gekregen. En wat die Zac Efron hier precies in doet is me een raadsel. Hij heeft de diepgang van een hamburger. Beetje met die pretoogjes draaien en wat glimlachen. De jongen weet echt geen houding aan te nemen. ***

  19. #2519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Gisteren The Pledge (Sean Penn) met Jack Nicholson gezien. Wat een geweldig, naargeestig, onderbelicht meesterwerk is dit zeg. Zien!
    Inderdaad, echt een geweldige film.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  20. #2520

    Standaard

    Nothing Underneath (1985)

    Late giallo die me eigenlijk uitstekend bevallen is. Een gozer krijgt beelden door dat zn zus in gevaar zou zijn en reist daarom van Amerika naar Milaan, waar zn zus model is. Leuk mysterie maar echt bloederig wordt het (helaas) nergens. Donald Pleasence heeft ook nog een rolletje als Italiaanse rechercheur. De eighties zijn volop aanwezig en dat maakt deze film eigenlijk zo leuk. Mooi geschoten film, met gevoel voor stijl.

    7,2

  21. #2521

    Standaard

    Legend of the Chupacabra

    Jaaaa.....dit is em, de slechtste film die ik ooit heb gezien. Tenenkrommend wat slecht. Ze proberen een soort van Blair Witch Project docu te maken over de Chupacabra die mensen vermoord. Het acteerwerk is ver beneden peil, lelijk opgenomen en het wezen zelf te dom voor woorden (man in rubber pak). Hier had best wel wat van gemaakt kunnen worden maar zoveel onkunde is toch wel stuitend. Ik kon er niet eens om lachen zo slecht.

    1.0

    Il mercenario - Sergio Corbucci - 1968

    Wordt vaak bejubelt als een van de beste spaghettiwesterns. Vond het een prima film maar geen topper. Komt misschien omdat het verhaal vrij luchtig is. Er is nergens echt dreiging of vuiligheid. Neemt niet weg dat ik me uitstekend heb vermaakt met deze film. Heerlijk sfeertje met een politieke ondertoon die later nog eens wordt overgedaan in Companeros. Met figuren als Franco Nero en Jack Pallace heb je ook een paar koppen bij elkaar die uitstekend zijn voor het genre. Morricone mag weer zorgen voor een fijne score.

    7,5

    The Naked Witch (1964)

    De film duurt een uurtje en de eerste 8 minuten wordt opgeslokt door schilderijen van heksen met een voice-over. Daarna zien we een spreuk van Shakespeare en begint de film....met een voice-over. De film is zo belachelijk waardoor ik me uitstekend heb vermaakt. Een heks komt weer tot leven ergens in Texas en heeft met wat lui een appeltje te schillen en een gozer gaat hier een stokje voor steken. Idioterie van de bovenste plank. Eigenlijk heel slecht.....maar door zn belachelijkheid erg vermakelijk. De film heeft een oude print, er zit geen kleur meer in.

    7.0
    Laatst aangepast door Melzz : 05-12-2010 om 11:33

  22. #2522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Il mercenario - Sergio Corbucci - 1968

    Wordt vaak bejubelt als een van de beste spaghettiwesterns. Vond het een prima film maar geen topper. Komt misschien omdat het verhaal vrij luchtig is. Er is nergens echt dreiging of vuiligheid. Neemt niet weg dat ik me uitstekend heb vermaakt met deze film. Heerlijk sfeertje met een politieke ondertoon die later nog eens wordt overgedaan in Companeros. Met figuren als Franco Nero en Jack Pallace heb je ook een paar koppen bij elkaar die uitstekend zijn voor het genre. Morricone mag weer zorgen voor een fijne score.

    7,5
    Lijkt me ook wel wat dit, heb alleen al even gezocht en kan hem alleen maar vinden voor rond de 15pond/ 20 euro. Zal hem in elk geval in de gaten blijven houden.

  23. #2523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Lijkt me ook wel wat dit, heb alleen al even gezocht en kan hem alleen maar vinden voor rond de 15pond/ 20 euro. Zal hem in elk geval in de gaten blijven houden.
    Er is een goede Duitse uitgave van Koch Media. Ik heb zelf de OOP Japanse uitgave 2e hands weten te kopen. Als je een beetje interesse hebt in Spaghetti Westerns is deze toch wel de moeite om eens op te sporen. Maar het klopt, hij is aardig aan de prijs en er zijn ook belabberde uitgaves van.

  24. #2524

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jaded Bekijk bericht
    De laatste twee films (van de eerste 4) zijn dan ook ondermaats.
    De laatste van de 4 burton/schumacher style films is idd echt ondermaats. Zo'n film is maar zo goed als de schurk die erin zit vind ik. Met Poison Ivy kan ik echt niets, Bane (in deze versie) vind ik echt te cartoonesk, en Freeze: Schwarzenegger kan gewoon buiten Terminator geen slechterik neerzetten.
    Verder waren er gewoon teveel hoofdpersonen.

    Deel 3 kan ik trouwens dan wel weer ergens waarderen. Maar das enkel en alleen vanwege Jim Carrey. die maakt het het aanzien nog waard met zn vertolking van Riddler. "If knowledge is power, than a god am I ..... Was that over the top? I can never tell...." Heerlijk maniakaal...

    Maar goed. Kan me beter vinden in Batman Begins en TDK. Kan niet wachten of Nolan's derde.

  25. #2525

    Standaard

    Punishment Park (Peter Watkins, 1971)
    Een groep linkse dissidenten krijgt de keuze: of een lange gevangenisstraf of drie dagen Punishment Park, een plek in de Zuid - Californische woestijn. Maatschappij kritische film die nog steeds behoorlijk up-to-date is. Goede keus om steeds de switch te maken tussen Punishment Park en het tribunaal. De film wordt naar het einde toe steeds beter en heftiger. Verder ook erg sterk acteerwerk van de veelal onbekende acteurs, lang niet iedereen was zelfs acteur/ actrice. Toch een minpuntje: wel een beetje ongeloofwaardig als nep documentaire, denk niet dat er echt een cameraploeg mee zou mogen lopen. Proberen de docu die hier aan vooraf ging van Peter Watkins, The War Game, ook maar eens op de kop te tikken.8.0

    Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010)
    In vergelijk met Shaun of the Dead en Hot Fuzz toch wel een klein beetje een tegenvallende film van Edgar Wright. Wel erg simpel verhaaltje en ook de aktie vond ik niet echt overtuigend, eigenlijk iedere keer weer een herhalingsoefening. Er valt wel genoeg te lachen en Michael Cera is helemaal op zijn plek als Scott Pilgrim. 7.2

    The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010)
    Wanneer de succesvolle Britse ghostwriter (Ewan McGregor) ingehuurd wordt om de memoires te schrijven van de voormalige premier van Groot-Brittannië Adam Lang (Pierce Brosnan), is dat de kans van z'n leven. Althans, dat zegt de agent van de schrijver. Tijdens de opdracht stuit hij echter op heel wat geheimen, waardoor de ghostwriter verstrikt raakt in een web van politieke intriges. Was al weer een tijdje geleden dat ik een goede thriller had gezien, deze nieuwste van Polanski was er eindelijk weer een. Heel speciaal was het allemaal ook niet, maar wel degelijk. Het einde van de film vormde daarop een uitzondering, dat was erg sterk. 7.5

    Nine (Rob Marshall, 2009)
    Guido Contini (Daniel Day-Lewis) is een befaamde filmregisseur die streeft naar harmonie in zowel zijn carrière als privéleven. Zijn relatie met zijn echtgenote verloopt dramatisch, hij bevindt zich in een midlifecrisis en heeft geen inspiratie meer voor een nieuw script. Ondertussen probeert hij zijn aandacht te verdelen tussen zijn vrouw, zijn maîtresse, een journaliste, zijn muze en zijn moeder. Had behoorlijk hoge verwachtingen en die werden helaas maar deels waargemaakt. De film beschikt over prachtige sets en een mega cast (met o.a. Daniel Day-Lewis, Marion Cotillard, Penélope Cruz, Kate Hudson, Nicole Kidman, Sophia Loren, Judi Dench en niet te vergeten Fergie!), maar toch ontbrak er iets. Kan alleen niet zo goed omschrijven wat dat was... 7.0

Pagina 101 van 104 EersteEerste ... 5191979899100101102103104 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •