Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nederlandse Oscarinzending 2010

    De film "Wit Licht" zal de NL inzending voor de Oscars worden.
    De internationale versie van deze film schijnt het goed te doen in het buitenland. Toch denk ik dat "Oologswinter" een betere keus was geweest....
    Hoe denken jullie daarover?

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat 'de Storm' die 17 September gaat draaien misschien wel een betere keuze is.

  3. #3

    Standaard

    Ik vind dat Nederland haar vingers niet aan deze praktijken moet branden.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    De film "Wit Licht" zal de NL inzending voor de Oscars worden.
    De internationale versie van deze film schijnt het goed te doen in het buitenland. Toch denk ik dat "Oologswinter" een betere keus was geweest....
    Hoe denken jullie daarover?
    Oorlogswinter is uit 2008

    @Jordy: De Storm lijkt me nou geen titel om internationaal uit te brengen.

    Ik vind The Silent Army een prima keuze.

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Je hebt gelijk, ik dacht niet goed na!

    Oorlogswinter zou ook een goede keuze zijn, ook voor release op de internationale markt.
    Alleen ben ik bang dat-ie in de USA dan nét geen PG-13 rating zal krijgen, omdat er net iets te vaak ''fuck'' in wordt gezegd.
    Maargoed, dat kunnen ze natuurlijk overdubben met ''shit''
    Zou een beetje raar zijn, een R-rating voor een jeugdfilm!
    Laatst aangepast door -Jaap- : 03-09-2009 om 12:27

  7. #7

    Standaard

    Ik zou dan denk ik voor De Storm gaan. Al heb ik zowel De Storm als Wit Licht nog niet gezien.

  8. #8

    Standaard

    Ik zou gaan voor De Storm of Oorlogswinter..

  9. #9

    Standaard

    De Storm zou mij niet zo'n goede keus lijken.
    Waarom niet? 't Is niet echt iets unieks/speciaals in Hollywood; een film met een natuurramp en de zoektocht naar overlevenden.

  10. #10

    Standaard

    Wit licht is qua acteren geen pareltje maar heeft natuurlijk wel een sterk punt vwb kindsoldaten etc. Oorlogswinter daarentegen is meer een echte Nederlandse film en heeft alleen al daarom mijn voorkeur, voor zover het mij ook iets kan schelen wat de USA leipo's stemmen. We volgen ze al veel te lang op te veel paden. Misschien eens een enorm felle anti-USA film insturen?

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar S. Bekijk bericht
    Wit licht is qua acteren geen pareltje maar heeft natuurlijk wel een sterk punt vwb kindsoldaten etc.
    daarom wordt de film ook ingezonden

    misschien kunnen ze er even bij zeggen dat die slechte acteur een popzanger is die het een keer ging wagen, anders is het imago van 'de nederlandse acteur' niet meer te redden

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    daarom wordt de film ook ingezonden

    misschien kunnen ze er even bij zeggen dat die slechte acteur een popzanger is die het een keer ging wagen, anders is het imago van 'de nederlandse acteur' niet meer te redden
    Ik denk niet dat Marco Borsato het beeld om zeep kan helpen wat Amerikanen over Europeanen hebben qua acteren. Over het algemeen vinden ze die stijl heel bijzonder.

  13. #13

    Standaard

    Oorlogswinter was in mijn ogen beter dan Wit Licht.
    Maar persoonlijk denk ik dat Wit Licht een grotere kans heeft.
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    De film "Wit Licht" zal de NL inzending voor de Oscars worden.
    This is a joke...
    Is this a joke?
    This is probably a joke, right...?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Verbaast me dat je een film uit 2008 mag insturen voor de prijs van 2010. Maarja, om nou Suske en Wiske en de Texasrakkers in te sturen
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  16. #16

    Standaard

    Ik had het er toevallig vandaag nog met mij CKV leraar over. Ik vind het best wel een slechte keus dat Wit Licht is gekozen, ze hadden naar mijn indziens beter

    Oorlogswinter
    De Storm
    Kan door huid heen

    kunnen inzenden, ik zou zeggen vooral de laatste, omdat deze het ook goed deed op het festival in berlijn.
    Verder schijnt het dat een producer van wit licht in de jury zit bij de oscars dus misschien is er nog iets van geld geschoven

    Ik zou zeggen zend lekker Kan Door huid heen of Oorlogswinter, beide goede nederlandse films,
    maar aangezien Zwartboek niet eens de eindronde heeft gehaald, kunnen we het nu wel helemaal vergeten.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Verbaast me dat je een film uit 2008 mag insturen voor de prijs van 2010.
    2010 moet 2009 zijn

  18. #18

    Standaard

    Er is nieuws.... Het schijnt dat Wit Licht niet aan de criteria voldoet, zie teletext 404....
    Kan nog leuk worden...

  19. #19

    Standaard

    klopt, toch iets dat er teveel engels in wordt gesproken en dat het dan niet geklassificeerd kan worden als een foreign non english spoken film oid....buiten dat vind ik dat bijv Oorlogswinter een veel betere keus is.....beter geacteerd, beter verhaal, betere look en feel van de film. Plus dat de Academy nog steeds gecharmeerd is over films die gaan over WOII dus wat dat betreft....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    De Storm zou mij niet zo'n goede keus lijken.
    Waarom niet? 't Is niet echt iets unieks/speciaals in Hollywood; een film met een natuurramp en de zoektocht naar overlevenden.
    Toch knap dat je dat kan zeggen van een film die nog niet eens uit is. Je weet niet eens hoe e.e.a. gefilmd is. En bovendien: dan kun je geen enkele film meer sturen, want overal is al weleens een film over gemaakt.

  21. #21

    Standaard

    Hoe is de verhouding Engels/Nederlands in Wit Licht. Heb de film niet gezien maar als 70% Engels wordt gesproken dan kan ik mij de vraagtekens wel voorstellen.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pieterrijkers Bekijk bericht
    Toch knap dat je dat kan zeggen van een film die nog niet eens uit is. Je weet niet eens hoe e.e.a. gefilmd is. En bovendien: dan kun je geen enkele film meer sturen, want overal is al weleens een film over gemaakt.
    Klopt, maar ik blijf erbij dat je met die film weinig kans maakt, hoe mooi die ook mag zijn.

    Maargoed, OORLOGSWINTER INSTUREN!
    Iedereen weet het nog wel, ''De Aanslag'' film over kind in 2de wereldoorlog...
    BINGO!

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dai Bekijk bericht
    Hoe is de verhouding Engels/Nederlands in Wit Licht. Heb de film niet gezien maar als 70% Engels wordt gesproken dan kan ik mij de vraagtekens wel voorstellen.
    Zekers. Spoorloos is ooit wel eens afgekeurd omdat die de ratio ook niet haalde. Dat vond ik trouwens wel erg jammer.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel A. de Vrije Bekijk bericht
    Er is nieuws.... Het schijnt dat Wit Licht niet aan de criteria voldoet, zie teletext 404....
    Kan nog leuk worden...
    Oscarinzending Wit Licht opgeschort

    Holland Film heeft de inzending Wit Licht voor de Oscars opgeschort, na kritiek van enkele filmproducenten.

    E-mail
    Dat blijkt uit een e-mail van het advocatenkantoor dat namens Holland Film optreedt, aan de klagende producenten.

    Nederlandse inzending
    Holland Film, de organisatie die Nederlandse films in het buitenland promoot, maakte dinsdag bekend dat het The Silent Army, de internationale bewerking van Wit Licht, bij het Oscarcomité wil aanmelden als Nederlandse inzending in de categorie beste niet-Engelstalige film.

    Kritiek
    Daarop kwam kritiek van enkele filmproducenten. Onder meer Fu Works, NL Film en Isabella Films waren het niet eens met die keuze. Ze vragen zich af of de film met zanger Marco Borsato in de hoofdrol, wel aan de voorwaarden voldoet om ingezonden te worden voor de prestigieuze Amerikaanse filmprijs.

    © RTL Nieuws.nl

  25. #25

    Standaard

    Nominatie Wit Licht wankelt

    De buitenlandse bewerking van 'Wit licht', 'The silent army', wordt voorlopig niet voorgedragen als kanshebber voor een Oscarnominatie in de categorie 'beste niet-Engelstalige film'.

    Dit is besloten na protest van een aantal Nederlandse filmmakers die het niet eens zijn met de inzending. De producenten van de films 'Bride flight', 'Oorlogswinter' en 'De storm' tekenden bezwaar aan tegen de beslissing van Holland Film, de organisatie die de inzending bepaalt.

    Volgens de filmmakers voldoet 'The silent army' niet aan de eisen van The Academy, de organisatie achter de Oscars. Dat zou betekenen dat de film niet door de keuring komt. Zonde van het belastinggeld en voor de Nederlandse filmwereld, vinden de bezwaarmakers.

    Holland Film heeft hierop besloten om de bezwaren eerst goed te bestuderen. Volgens NL Film, producent van 'De storm', komt Holland Film maandag met een reactie. De producenten blijven druk op de ketel houden. Wanneer 'The silent army' toch naar de Oscars wordt gestuurd, spannen ze een kort geding aan. Holland Film was niet direct bereikbaar voor commentaar.

    © RTL Boulevard.nl

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •