Pagina 141 van 176 EersteEerste ... 4191131137138139140141142143144145151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 3.501 tot 3.525 van 4379 worden weergegeven.
  1. #3501

    Standaard

    2. X-Men (2000) 8.5
    3. X2 (2003) 9.0
    4. X-Men: The Last Stand (2006) 8.0
    5. X-Men Origins: Wolverine (2009) 8.3

    Gisteren een X-Men marathon gehouden beginnende met Origins. Ik moet zeggen dat ik mij uitstekend heb vermaakt. Vele puzzelstukjes vallen nu in elkaar. Soms wat nadenken met dezelfde personages maar andere acteurs (William Stryker). Is Sabertooth uit de eerste film nu de broer van Wolverine ? Ik vond X-Men 2 de beste van de 3 want Origins reken ik er niet bij omdat dat een andere hoofdstuk is. Een zeer leuke marathon en in de grootte vakantie hou ik nog deze marathons: LoTR (EE) en James Bond.


  2. #3502

    Standaard

    Flauw zeg, 1 'review' voor 4 films

  3. #3503

    Thumbs up

    The Hurt Locker
    Bij het zien van de poster zal bij velen de eerste gedachte zijn:" oh God, alweer zo`n uber Amerikaanse, patriotische film over de oorlog in Irak." Dat was ook mijn eerste gedachten. Gelukkig bleek die achteraf ongegrond te zijn. Point Break regisseuse Kathryn Bigelow heeft van The Hurt Locker een extreem spannende en intense film gemaakt.
    Het verhaal draait om een groep van de Explosieve Opruimings Dienst van het Amerikaanse leger. Maar het is veel meer dan dat. Eigenlijk is het helemaal geen oorlogsfilm maar meer een persoonlijke film, een karakter studie over wat er met de soldaten gebeurd en wat er in ze omgaat tijdens zo`n helse oorlog.
    Met behulp van sterk acteerwerk van de redelijk onbekende cast en camera werk waarmee we de personages op de voet volgen (de cinematografie is van Barry Ackroyd, die ons ook het handheld geschoten United 93 gaf) geeft Bigelow het beeld van de hel die de Amerikaanse soldaten doormaken en de psychologische gevolgen daarvan.
    Laat je dus niet afschrikken door de poster maar ga dit beleven.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #3504

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ben benieuwd wat je er van gaat vinden!
    Ok beetje snel om nu al te reageren zo vlak na de film maar ik vond het dus top. Was bang dat de film de kleffe kant op ging, en dat deed ie ook, een soort van, maar het zat goed en het stoorde me niet Goed vermaak, grappig en meelevend met bijna elk personage.

    Love Actually (8.1)

    Voor de rest heb ik niks met romcoms...
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  5. #3505

    Standaard

    Un flic (Jean-Pierre Melville, 1972)
    Mijn eerste film van Melville was zeker geen vervelende filmervaring, maar ik had er wel wat meer van verwacht. De film begint sterk, maar in het midden kakt de film erg in. De hele treinoverval is erg langdradig en de scenes die waarschijnlijk dik dertig jaar geleden het hoogtepunt van de film vormden zijn nu het lachertje van de film. Alles komt erg uitvoerig aan bod, zo zie je de treinoverval echt van het begin tot het einde in detail. In Le Trou werkte dit prima, daardoor nam de spanning zelfs toe, maar hier slaat het in mijn ogen niet aan. Gelukkig herpakt de film zich wel weer en het einde was wel weer prima. 7.3

  6. #3506

    Standaard

    12. Gothic (Ken Russell, 1986) :: 5.0
    13. Knock on Any Door (Nicholas Ray, 1949) :: 7.5
    14. Friday the 13th: The Final Chapter (Joseph Zito, 1984) :: 7.3
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  7. #3507

    Standaard

    De oogst van de afgelopen 3 dagen.

    1. The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (Peter Jackson, 2001) :: 9.5
    What to say? Uiteraard de EE gezien.

    2. Deadline (Sean McConville, 2009) :: 4.5
    1 van de laatste films van Brittany Murphy. Niet al te beste variant op meisje-alleen-in-een-leeg-huis.

    3. The Chronicles of Narnia: Prince Caspian (Andrew Adamson, 2008) :: 7.5
    Vond deze 'LOTR-light' wat prettiger om naar te kijken dan het eerste deel. Wat 'volwassener'.

    4. The Life of David Gale (Alan Parker, 2003) :: 8.0
    Goede 'anti-doodstraf' thriller met een altijd solide Kevin Spacey.

    5. Persona (Ingmar Bergman, 1966) :: 8.5
    ...nog maar eens een keer herkijken.....

    6. La belle et la bête (Jean Cocteau, 1946) :: 8.7
    Prachtig ogende versie van 'Belle en het beest'.

    7. Kumonosu jô (Akira Kurosawa, 1957) :: 9.0
    Toen ik las dat het een variant op 'MacBeth' was dacht ik dat het een pittige kluif zou worden...dat viel gelukkig mee, wat een ge-wel-di-ge film!

    8. The Lord of the Rings: The Two Towers (Peter Jackson, 2002) :: 9.5

    9. Tôkyô nagaremono (Seijun Suzuki, 1966) :: 7.0
    Iets over een japanse gangster die zich voornamelijk langs decorstukken voortbeweegt...tegenvallertje.

    10. The Man Who Shot Liberty Valance (John Ford, 1962) :: 9.0
    Ik zie James Stewart graag spelen en ook in deze film is hij weer superb als advocaat die geschillen liever met de wetboeken oplost dan met revolvers.

    11. 12 Rounds (Renny Harlin, 2009) :: 6.4
    'Die hard 3', maar dan zonder Bruce en Samuel L.

    12. Repulsion (Roman Polanski, 1965) :: 8.5
    Het duurde even voordat ik in deze thriller kwam, maar hij heeft me vervolgens niet meer losgelaten.

    13. What Goes Up
    (Jonathan Glatzer, 2009) :: 6.0
    Uhm, iets over helden (nee, geen superhelden) in de tijd van de mislukte Challenger-lancering...een dag later is er vrij weinig blijven hangen...dat zegt genoeg dunkt me.

    14. The Lord of the Rings: The Return of the King (Peter Jackson, 2003) :: 9.5
    Prettige afsluiter van het nieuwjaarsweekend.

  8. #3508

    Standaard

    District 9 (Neil Blomkamp, 2009) ****
    De buitenaardse wezens zijn eindelijk gekomen! Tegen alle verwachting in landt het ruimteschip niet boven een grote Amerikaanse stad, maar blijft deze boven Johannesburg zweven. Met de ogen van de gehele wereld op hen gericht voelt de Zuid-Afrikaanse regering zich geroepen om de ondervoede wezens op te vangen. Een vluchtelingenkamp -District 9- wordt in het leven geroepen. Twintig jaar later is District 9 echter tot een ghetto verworden en worden de buitenaardse wezens met veel geweld benaderd. District 9 is een puinzooi geworden en de regering staat voor een grootschalige ontruiming naar een nieuw kamp dat nog het meeste weg heeft van een concentratiekamp. Vlekkeloos zal de ontruiming echter niet gaan.
    De film vangt aan op een mockumentary-achtige wijze waarbij de hoofdpersonen worden geïnterviewd en er archief- en sfeerbeelden van het kamp worden vertoond. Niet lang hierna gaat de film echter over in een harde actiefilm over alien apartheid. De special effect zijn erg geloofwaardig en dat is knap gezien het relatief geringe budget (ik meen 30 miljoen dollar) van de film. Ook werkt de Zuid-Afrikaanse setting verfrissend. Voor mij is de film één van de positieve verrassingen van 2009 en de debuterende regisseur Neil Blomkamp is dan ook meteen binnengehengeld door 'Hollywood'.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  9. #3509

    Standaard

    Massacre in Dinosaur Valley a.k.a let's jump in this piranha infested water for our fight (1985)

    Goed....ik kreeg dus totaal iets anders dan ik verwachtte. Ipv een gritty en sleazy cannibalfest kreeg ik een silly (met de nadruk op silly) avontuur in de jungle met hier en daar een kannibaal. Het begon als een ripp-off van een of andere Terrence Hill film ofzo inclusief komisch gevecht. Er zitten best een paar schone dames in die ook nog eens uit de kleren gaan! Ik zat dan ook hardop te vloeken dat de mooiste chick (die met dat lange zwarte haar!!) al vrij snel aan dr eind komt tijdens een vliegtuigcrash. Deze vliegtuigcrash wordt gefilmd met een miniatuurvliegtuigje...ha....zo overduidelijk.

    Goed, geen overduidelijke kannibalenfilm dus, ook weinig gore en geen enkel dierenleed te bekennen....alhoewel ik er haast naar ging verlangen. Het mocht allemaal wel wat grover. De film kent bizar veel mankementen maar wat een leuke film (zo dat is er uit). De jungle lijkt eerder een achteraf stukje park. De hoofdrolspeler geeft nog een zeer leuk interview op de dvd. Hij wist niet hoe het script ging en zijn ervaring met Italiaanse exploitationfilmers is dat ze acteurs volledig hun gang lieten gaan. Geen enkele vorm van regie. Die Italianen toch.

    7,3

  10. #3510

    Standaard

    100 feet.

    Totaal ondergewaardeerde horror in mijn ogen met onze Famke Janssen.

    8 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #3511

    Standaard

    Seven Pounds

    Vond hem persoonlijk bagger. Smith speelt briljant, maar het verhaal vond ik erg langdradig, en daardoor weer saai. Hij wist me ook nergens te raken en dat was wel de bedoeling geweest bij deze film.
    Al met al vond ik hem gewoon slecht, Smith is het enige pluspunt.

    4/10 (de film krijgt één punt meer door Smith).
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  12. #3512

    Standaard

    Inglourious Basterds (Quentin Tarantino, 2009) ****
    Na het echec van Death Proof besloot regisseur Tarantino zijn langverwachte oorlogsfilm te maken. De titel verwijst overduidelijk naar Enzo Castellari's The Inglorious Bastards uit 1978 en het plot kent zeker gelijkenissen met deze 'Dirty Dozen-achtige' oorlogsfilm.
    Tarantino heeft zijn film opgedeeld in 5 aparte hoofdstukken. Hoofdstuk één introduceert kolonel Hans Landa (briljant gespeeld door Christoph Waltz). Een nazi die 'liefkozend' de 'Jew Hunter' wordt genoemd en waarom dit is wordt al heel snel duidelijk.
    In het tweede deel treffen we Luitenant Aldo Raine (Brad Pitt) die zijn eigen team van Joods-Amerikaanse soldaten samenstelt. Deze 'basterds' gaan niet zachtzinnig te werk en scalperen hun slachtoffers. Vooral de daden van de basterd the Bear Jew laten de Duitsers slecht slapen 's nachts.
    Deel drie gaat over de ontmoeting van een ontsnapte Joodse jongedame die het object of affection wordt van een Duitse scherpschutter van wie Goebbels een film heeft gemaakt.
    Het vierde deel gaat over een geheime operatie waarin enkele basterds en geheime agenten hoge Duitse piefen -die de premiere van een film gaan samenwonen- willen omleggen.
    In het slotstuk is de geweldige Landa weer de hoofdrolspeler als de nasleep van Operation Kino (het vierde deel) wordt weergegeven.
    Zoals elke Tarantino film zijn de dialogen weer om de vingers mee af te likken. De soundtrack is ook weer prima gekozen, waarbij de stukken van Ennio Morricone verplichte kost zijn voor Tarantino. Hij gaf immers niet voor niets aan dat de film een 'spaghettiwestern in een oorlogjasje is'.
    Wat mij minder aansprak is dat de film een hele schare aan karakters kent die enorm onderbelicht blijven. Het leeuwendeel van de basterds krijgen amper screentime en waarom Mike Meyers in de film zit is me nog steeds niet duidelijk. Met het nodige snijwerk óf meer screentijd had je een evenwichtigere film gehad.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  13. #3513

    Standaard

    Paranormal Activity

    Leuk gegeven maar de film valt erg tegen en eigenlijk is maar 15 seconden in de film echt de moeite waard....

    3 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  14. #3514

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Paranormal Activity

    Leuk gegeven maar de film valt erg tegen en eigenlijk is maar 15 seconden in de film echt de moeite waard....

    3 / 10
    15 sec. erotiek ?


  15. #3515

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    15 sec. erotiek ?
    Waar het hart vol van zit.....?.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  16. #3516

    Standaard

    Sin City Robert Rodriguez - 2005 (Blu-ray)

    Al meerdere malen gezien, maar nu voor het eerst op een full HD scherm in Blu-ray vorm. Werkelijk fantastisch. De film leent zich uitstekend voor BR, zwart en wit zijn kristalhelder en ook de vele close-ups laten heerlijk veel detail zien. Daarnaast blijft Sin City voor mij een van de beste films van het afgelopen decennium en is voor mij een persoonlijke favoriet geworden: soundtrack, karakters, de auto's, het geweld, de dialogen, alles klopt! Must-see, vooral op Blu-ray!

  17. #3517

    Standaard

    L'année dernière à Marienbad (Alain Resnais, 1961)
    Last Year at Marienbad is een hermetische gesloten film die min of meer commentaar geeft op de verhalende film. Niet alleen staat de tijdsstructuur ter discussie maar ook de karakterontwikkeling krijgt na het zien van deze film een compleet andere betekenis. Alain Resnais brengt dit in geperfectioneerde composities in beeld. Let vooral eens op hoe Resnais de ruimte gebruikt om zijn personages in beeld te brengen of hoe gestroomlijnd de architectuur in Marienbad in beeld is gebracht en hoe de personages in dienst lijken te staan van de herinnering van de ‘‘vreemdeling’’. Door de vele herhalingen en bespiegelingen in de film lijkt het wel alsof Resnais het vrije leven in twijfel trekt. Zitten we niet allemaal vast in tijd en ruimte? De film is dus ontzettend gelaagd en op vele manieren interpreteerbaar en discussieerbaar maar ik kon er zelf niet veel mee. Het kwam op mij nogal klinische en afstandelijk over alsof ik niet uitgenodigd was om deze film te gaan zien.

  18. #3518

    Standaard

    Truck Turner (1974)

    Blaxploitation die vrij luchtig begint als twee buddy bounty hunters schorem oppakken. Het wordt wat grimmiger als de buddy van Truck Turner (Isaac Hayes) wordt neergeblaft. Truck Turner heeft blijkbaar een licence to kill op zak wat hij knalt wat tuig af. Of dat nu in de rug gebeurt of niet....kapot gaan ze. Lekkere funky score erbij, wat pimps 'n Ho's en de nodige (auto)achtervolgingen en je hebt een leuke film.

    7,5

  19. #3519

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    L'année dernière à Marienbad (Alain Resnais, 1961)
    Het kwam op mij nogal klinische en afstandelijk over alsof ik niet uitgenodigd was om deze film te gaan zien.
    Je bedoeld dat het pretentieuze bagger is voor filmsnobs?

    Kon er ook niets mee, vond het vreselijk. Ik had nog wel de Blu Ray gekocht en een mooi moment voor uitgezocht. Na een half uur hing ik al gillend in de gordijnen....

  20. #3520

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Je bedoeld dat het pretentieuze bagger is voor filmsnobs?

    Kon er ook niets mee, vond het vreselijk. Ik had nog wel de Blu Ray gekocht en een mooi moment voor uitgezocht. Na een half uur hing ik al gillend in de gordijnen....
    Ik viel in slaap.

  21. #3521

    Standaard

    Paranormal activity, prima film.
    8/10

  22. #3522

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Paranormal Activity

    Leuk gegeven maar de film valt erg tegen en eigenlijk is maar 15 seconden in de film echt de moeite waard....

    3 / 10
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sjeisbroochem Bekijk bericht
    Paranormal activity, prima film.
    8/10
    Haha, grappig om te zien hoe de meningen hier verschillen!


  23. #3523

    Standaard

    Flammen & Citronen (8.3)

    Hierbij verbleekt een film als Zwartboek.. Flammen & Citronen is spannender, interessanter, mooier en overtuigender.

    sorry, moest de vergelijking even maken...
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  24. #3524

    Standaard

    Billy Liar (John Schlesinger, 1963)
    Ook hier zag ik persoonlijk geen klassieker in, maar een vermakelijke film is het zeker. De film gaat over Billy Fisher een jongen met een levendige fantasie die de ene leugen na de andere uit zijn mouw weet te schudden, prima uitwerking en een sterke hoofdrol van Tom Courtenay. 7.5

  25. #3525

    Standaard

    Nuovo Cinema Paradiso ( Guiseppe Tornatore, 1988 )

    wandeletappe
    ` wan - del - etap - pe de -woord wandeletappen, wandeletappes wielersport etappe die in een heel rustig tempo wordt gereden.
    Ik heb de definitie van wandeletappe maar eens via google in de copy en paste gezet, aangezien ik het gevoel heb dat ik een hele wielerronde van wandeletappes heb gevolgd en na de finish ook weer het pokke eind terug heb moeten aanschouwen. Zonder dat er hier en daar nog een interessante sprint tussen zat en met het commentaar van Leo Driessen, die waarschijnlijk net zoveel verstand heeft van wielrennen als van voetbal. Traag, saai en oninteressant is mijn mening over Nuovo Cinema Paradiso. Na een half uur dacht ik dat ik al 2 uur naar de film zat te kijken. Na 45 minuten dacht ik brei er maar een eind aan. Tot mijn schrik moest ik toen nog 2 uur. Met pijn en moeite is het me uiteindelijk gelukt om de film af te kijken.

    Van een hele rij jonge knapen in een bioscoop die zitten te masturberen tussen een vol publiek, omdat er eens een keer een naakte vrouw op het witte doek te zien is tot hysterische dorpsgek die claimt dat het dorpsplein van hem is. Alle pogingen tot humor maken we mee.

    Ik citeer even stukje monoloog van Toto naar Alfredo toe in het Engels (heb de film met Engelse ondertiteling gezien):

    "The commander says to the sergeant: "Remember there was a windmill there?".
    "Yes, sir. I Remember".
    "The windmill's gone, but the wind's still there."
    "

    Vervolgens ligt Toto helemaal in een deuk. Je moet wel apestoned als je dat hilarisch vindt. Ik weet niet waar die knul zijn wiet vandaan heeft, maar dat is prima spul! Waarschijnlijk heeft hij het van de regisseur die de hele film door zit te blowen en de hele 'chill'-factor een nieuwe draai geeft.

    Goed, ik overdrijf natuurlijk allemaal een beetje (yep, een beetje), anders had ik de film wel vroegtijdig opgegeven. De film is niet slecht, maar ligt me gewoon totaal niet. Niets of niemand in de film dat mij grijpt, zodat ik ook maar een beetje betrokken word. Noppes. Nada. Jammer, maar het is nou eenmaal zo. Waarschijnlijk is het heiligschennis wat ik hierboven allemaal heb geschreven, maar goed. So be it.

    Beoordeling: 5.5
    Laatst aangepast door Jaap22 : 04-01-2010 om 21:04
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

Pagina 141 van 176 EersteEerste ... 4191131137138139140141142143144145151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •