Pagina 103 van 176 EersteEerste ... 3539399100101102103104105106107113153 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.551 tot 2.575 van 4379 worden weergegeven.
  1. #2551

    Standaard

    Planet of the Apes (1968)

    Ik kijk niet veel oude films maar deze werd mij toch aangeraden. Het verhaal vind ik bijzonder goed en de apen zijn zeer mooi gemaakt. Voor mij geen nostalgie maar voor vele wel zonder meer een dikke aanrader.

    7.9/10


  2. #2552

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    Planet of the Apes (1968)

    Ik kijk niet veel oude films maar deze werd mij toch aangeraden. Het verhaal vind ik bijzonder goed en de apen zijn zeer mooi gemaakt. Voor mij geen nostalgie maar voor vele wel zonder meer een dikke aanrader.

    7.9/10
    Er bestaat ook een tvserie van, helaas op dvd nooit uitgekomen in Nederland, maar wel in de UK en is ook zeer de moeite waard.

  3. #2553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    Planet of the Apes (1968)

    Ik kijk niet veel oude films maar deze werd mij toch aangeraden. Het verhaal vind ik bijzonder goed en de apen zijn zeer mooi gemaakt. Voor mij geen nostalgie maar voor vele wel zonder meer een dikke aanrader.

    7.9/10
    Na deel 1 volgden nog een paar delen. Van wisselende kwaliteit overigens!

    Zelf:
    John Adams (Tom Hooper, 2007) ****
    In 2001 schreef de Amerikaanse schrijver David McCullough een biografie over de politicus John Adams. Deze Adams heeft een ontzettend grote rol gehad in de onafhankelijkheidsstrijd van de Verenigde Staten, maar hij is bij het grote publiek nauwelijks bekend. Reden genoeg voor HBO films om zijn leven -met als basis het boekwerk van McCullough- te verfilmen. In 7 afleveringen wordt er steeds een fase uit het leven van John Adams beschreven.

    Uit pure luiheid quote ik de samenvatting van onze Belgische vrienden van dvdinfo:
    1. Join Or Die
    Na het 'Bloedbad van Boston' in 1770 accepteert John Adams de taak om de Britse officieren te verdedigen die het vuur openden op burgers. Hij wint de zaak en krijgt van het Engelse hof hiervoor een stevige promotie aangeboden. Adams weigert die echter en vertrekt integendeel naar Philadelphia, om daar te zetelen in het eerste Continentale Congres.

    2. Independence
    Tegenstrijdige meningen dreigen het Continentale Congres irrelevant te maken. John Adams bepleit er een radicale oplossing: het uitroepen van de onafhankelijkheid. Het zal echter niet eenvoudig zijn alle 13 staten uniform achter dit voorstel te scharen.

    3. Don't Tread On Me
    John Adams maakt de oversteek naar Frankrijk om steun van de Franse koning Lodewijk XVI te vragen voor de strijd tegen de Britten. Op vraag van Benjamin Franklin, die Adams' gebrek aan diplomatie hekelt, moet Adams echter Frankrijk verlaten. Hij zoekt dan maar oorlogsgeld in Nederland, maar wordt daar zwaar ziek.

    4. Reunion
    Na de Britse overgave in Yorktown is John Adams een tijdje ambassadeur in Frankrijk, alvorens benoemd te worden als speciale gezant aan het hof van de Britse koning George III. Gekweld door heimwee keert Adams echter al snel terug naar Amerika, waar hij verkozen wordt tot vice-president onder George Washington.

    5. Unite Or Die
    John Adams' vice-presidentschap loopt niet over rozen, aangezien hij continu uit de intieme kring van beslissers rond Washington wordt gehouden. Bovendien is hij onpopulair bij het Amerikaanse volk wegens de ratificatie van een betwist verdrag met Groot-Brittannië. Toch wordt hij in 1896, met slechts drie stemmen voorsprong op rivaal Jefferson, de tweede Amerikaanse president.

    6. Unnecessary War
    Tijdens zijn presidentschap moet Adams alle moeite doen om niet in het Europese conflict van Napoleon meete worden gesleept. Op het thuisfront gooit hij zijn alcoholische zoon Charles op straat. Adams kan zijn presidentschap niet verlengen en wordt opgevolgd door Jefferson.

    7. Peacefield
    Pensioen bevalt John Adams niet: hij waagt zich aan zijn memoires, maar raakt ook dat snel beu. Wanneer niet lang na elkaar zijn dochter en vrouw sterven, berust hij echter in zijn lot als teruggetrokken, oude landbouwer. Hij maakt bovendien nog mee dat zijn zoon, John Quincy Adams, het Witte Huis mag betreden. John Adams sterft op 4 juli 1826, op dezelfde dag als Thomas Jefferson, exact 50 jaar na de ondertekening van de onafhankelijkheidsverklaring.

    HBO heeft kosten noch moeite gespaard om de serie authentiek over te laten komen. De sets, kostuums, make-up en taalgebruik ademen het tijdsbeeld uit en geven de kijker -om het even clichématig te stellen- het gevoel alsof ze er zelf bij waren.
    Zoals eerder gezegd is John Adams een beetje een vergeten president. Hij heeft ontegenzeggelijk veel gepresteerd, maar wordt een beetje overschaduwd door leeftijdsgenoten Thomas Jefferson, Benjamin Franklin en George Washington. Het zou wellicht logischer geweest zijn om hen als uitgangspunt te nemen, maar aan het einde van de rit moet je constateren dat John Adams echt heel veel heeft uitgericht (de onafhankelijkheidsstrijd, presidentschap, oorlog(en), relaties herstellen/opbouwen met Frankrijk en Engeland) en dat de man -ondanks zijn nukken; de man was stronteigenwijs en kende een hoge eigendunk- een grootheid in de Amerikaanse geschiedenis is. Een leuk feitje is dat zijn zoon ook president is geweest. Een situatie die pas met Bush, sr en Bush, jr is herhaald.
    Het acteerwerk van de serie is van een bijzonder hoog niveau. Bekende acteurs als (met name) Paul Giamatti, Laura Linney, Tom Wilkinson, David Morse, Sarah Polley en Stephen Dillane spelen hun rollen met verve!
    Eenieder met enige historische affiniteit dient deze film/serie gezien te hebben
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  4. #2554

    Standaard

    baby genius.. de film is nogsteeds bezig maar ik vind er niet veel aan.
    do your balls hang low,
    can you swing them to and fro
    can you tie them in a knot
    can you tie them in a bow

    do you get a funny feeling
    when they're hanging from the ceiling
    oh, you’ll never be a sailor
    if your balls hang low

  5. #2555

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Er bestaat ook een tvserie van, helaas op dvd nooit uitgekomen in Nederland, maar wel in de UK en is ook zeer de moeite waard.
    Er zijn ook nog een aantal tvfilms gemaakt die alleen in www verkrijgbaar zijn

    THE SKEPTIC

    Solide bovennatuurlijke thriller uit Hollywood (!). Een rationalist wil maar niet geloven dat het spookt in het huis waar hij tijdelijk zijn onderkomen heeft omdat hij en z'n vrouw een moeilijke periode doormaken.

    Beetje bij beetje komt hij achter de waarheid maar wil nog steeds niet geloven dat het er spookt.

    Natuurlijk is het geen THE HAUNTING maar hij is bij vlagen best spannend en 'geloofwaardig' voor zover dat mogelijk is.

    Heel veel beter dan de gemiddelde Hollywood haunted house films en leuk om te zien dat de personages voor de verandering niet van die aanstellerige wijven zijn, al had de titel wat genrewaardiger mogen wezen

    7.5

    Trailer


  6. #2556

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door YvieYvonne Bekijk bericht
    baby genius.. de film is nogsteeds bezig maar ik vind er niet veel aan.
    Interessante beschouwing.....

  7. #2557

    Standaard The Hangover (Todd Philips, 2009)

    Soms kom je van die Comedy films tegen die zo lekker subtiel in elkaar steken en niet te flauw zijn (zodat je halverwege het eigenlijk allemaal al hebt gezien). In 2007 was het Little Miss Sunshine (film zelf is overigens van 2006) die mij op die manier aangenaam wist te verassen. Een jaar later gebeurde hetzelfde met Superbad (film is van 2007). En dit jaar; The Hangover. Van de drie genoemde films is The Hangover toch echt de leukste, alhoewel de eerste twee ook heerlijk wegkijken. Old School vond ik behoorlijk tegenvallen, maar met The Hangover heeft Todd Philips dan ook hele andere koek geserveerd. Van begin tot eind en zelfs in de aftiteling heb ik met een smile op m'n gezicht gezeten en af en toe hard moeten lachen. Het verhaal op zich is al grappig, maar het zijn de one-liners, gezichtsuitdrukkingen en andere kleine humoristische gebaren die op subtiele wijze in elkaar overlopen dat geen seconde van deze film weggegooide tijd is. Comedy is een lastig genre; het zal niet iedereen evenveel kunnen boeien, maar deze film is absoluut het proberen waard. Kan niet wachten tot ik de blu ray in bezit heb.

    "Not at the table, Carlos!"


    Beoordeling: 9.0/10
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  8. #2558

    Standaard

    Suske en Wiske & de Texas Rakkers

    Suske en Wiske heeft een heel deel van mijn jeugd in beslag genomen, met name de strips. Toen ik hoorde dat er een animatiefilm van ging komen was ik al in de wolken. Spijtig genoeg heb ik nooit de tijd gehad om hem in de cinéma te zien. Het is opmerkelijk hoe snel de film al uit is op Blu-Ray. Vandaag gaan halen en ook direct gezien. Ik was onder de indruk van de prachtige achtergronden van de film. Je ziet direct dat de film niet kan tippen aan Disney of Dreamworks maar er is veel werk in gestoken. Het mindere vond ik de gezicht daar mocht wat meer detail en emotie in. De typische Willy Vandersteen humor komt hier zeer veel aan bod en als je de strips hebt gelezen ga deze zeker accepteren. Last but not least vind ik de muziek indrukwekkend mooi voor een Vlaamse animatiefilm. De spanningen in de muziek is te horen en dat heb ik graag. Al bij al een geslaagde animatiefilm over Suske en Wiske en ik kijk reikhalzend uit naar de volgende film : De Kleppende Klipper.

    8/10


  9. #2559

    Standaard

    Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring)
    Kim Ki-Duk`s kijk op de cyclus van het leven en alles wat er bij komt kijken: geboorte, liefde, boosheid, verlies en dood.
    Een bijna mediterend relaas in Kim`s gebruikelijke stijl. Dus met prachtige cinematografie die vol zit met een mooi kleuren pallet en heel veel wijde shots, ondersteund door een sterke klassieke soundtrack.
    Dat alles maakt dit tot een meeslepend geheel dat desondanks wel af en toe iets te lang gerekt wordt maar wel absoluut de moeite waard is.
    Waarschijnlijk Kim Ki-Duk`s beste film die ik tot nu toe heb gezien.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #2560

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ach man, ga toch fietsen!

    Laat ik het zo zeggen:
    Het had de potentie om leuk te zijn, maar ik vond het totaal de plank misslaan.
    Ik zou het noemen: Trying to be funny? You just aren't!
    Tropic Thunder is één van de beste comedy`s van de afgelopen jaren

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Wat goed van je! Je hebt een taalfout van me ontdekt! Ik had natuurlijk moeten zeggen 'waarbij vele films uit het verleden op de hak worden genomen'.

    Bedankt voor het opmerken hiervan! Ik weet niet of ik anders vanavond had kunnen slapen!
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #2561

    Standaard

    It's Winter (Rafi Pitts, 2006) ***½
    Deze film uit de catalogus van filmuitgeverij 'Artifcial Eye' was mij volledig onbekend. Dit product van de Iraanse 'new wave' vol raakvlakken met de Italiaanse neorealistische meesters is een bleke bedoeling. Een man is gedwongen zijn vrouw en kind achter te laten om in het buitenland werk te zoeken. Van zijn belofte om geld te sturen komt niets terecht en langzaam wordt het stil rondom hem. Tegelijkertijd treedt een knappe jongeman het dorp binnen. Ook hij komt moeilijk aan de bak, maar de alleen gelaten vrouw valt wel voor zijn charmes. Helaas is er weinig geluk in de nieuwe relatie, omdat het eigenlijk een voortzetting van de vorige is met hetzelfde gebrek aan perspectieven. Pillen achter slot en grendel, scheermesjes verstoppen en dan pas de film kijken want vrolijk is het allemaal niet. Wel sereen en mooi op een vreemde manier.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  12. #2562

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Tropic Thunder is één van de beste comedy`s van de afgelopen jaren
    Ik snap de film volledig, ik snap wat ze parodieren, en dan nog kan ik er maar moeilijk om lachen.
    Het ligt er zo ongelooflijk vet bovenop, dat ik het na een tijdje wel gezien heb.

  13. #2563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik snap de film volledig, ik snap wat ze parodieren, en dan nog kan ik er maar moeilijk om lachen.
    Het ligt er zo ongelooflijk vet bovenop, dat ik het na een tijdje wel gezien heb.
    Ze parodieren het juist zo goed, dat is wat het net zo goed maakt
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #2564

    Standaard

    Night Of The Living Dead (George A. Romero, 1968 )

    "They're coming to get you, Barbara"

    Do I need to say more? [7,5 / 10]

  15. #2565

    Standaard

    Journey to the Center of the Earth (Henry Levin, 1959) ****
    Deze film spot echt met de wetenschap, maar de reis van een norse professor en zijn gevolg naar het binnenste van de aarde biedt leuk kijkvoer! De avonturenfilm -gebaseerd op het gelijknamige werk van Jules Verne- voert de kijker via de kern van de wereld met zijn ondergrondse zee, fluoriserende algen en reuzehagedissen naar de verzonken stad Atlantis! Iedere wetenschapper zou zich een breuk lachen of in tranen uitbarsten als hij een serieus persoon is. Ik ben maar een simpele filmgek en heb genoten! Ik moet overigens wel opmerken dat het nogal schandalig is hoe er wordt omgegaan met de IJslandse hulp. Als een soort menselijke pakezel gaat hij door het leven. Gelukkig vindt hij troost bij zijn huisdier die ook mee is; een eend!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #2566

    Standaard

    The Other Boleyn Girl (Justin Chadwick, 2008)
    Op zich een degelijke film, het acteerwerk is goed, enkele mooie shots en een mooie ondersteunende soundtrack. Toch voelde de film wat langdradig aan en het plot wist niet echt te boeien. Een film bekijken met Scarlett Johansson en Natalie Portman in de hoofdrollen is natuurlijk nooit een vervelende tijdsbesteding. 6.8

  17. #2567

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik snap de film volledig, ik snap wat ze parodieren, en dan nog kan ik er maar moeilijk om lachen.
    Het ligt er zo ongelooflijk vet bovenop, dat ik het na een tijdje wel gezien heb.
    Ik vind Tropic Thunder niet echt een "hardop lachen" film. Maar is dat de graadmeter dan? Als je moet lachen is het een goede film en anders niet? In de meest debiele films heb je soms scenes zitten die zo dom zijn dat je gewoon moet lachen. Maar maakt dat de film goed?
    Ik heb tijdens het kijken naar Tropic Thunder niet één keer hardop moeten lachen. Maar toch vond ik de film briljant!

    (Dit kan trouwens ook aan mij persoonlijk liggen hoor. Ik heb dat ook met horrorfilms; die kan ik ook niet meer eng vinden)
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  18. #2568

    Standaard

    A PERFECT GETAWAY

    Jammergenoeg wist ik halverwege hoe de vork in de steel zat en mijn god wat hoopte ik dat ik het fout had. Twohy zal waarschijnlijk heel vreemd op zijn neus hebben gekeken toen hij voor de grap dit script schreef en het inleverde, toen hij hoorde 'Is goed, dit doen we!'

    Waarschijnlijk was hij high toen hij het schreef en degene die het goedkeurde ongeneeslijk debiel

    3.0

    Trailer


  19. #2569

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    Ik vind Tropic Thunder niet echt een "hardop lachen" film. Maar is dat de graadmeter dan? Als je moet lachen is het een goede film en anders niet? In de meest debiele films heb je soms scenes zitten die zo dom zijn dat je gewoon moet lachen. Maar maakt dat de film goed?
    Ik heb tijdens het kijken naar Tropic Thunder niet één keer hardop moeten lachen. Maar toch vond ik de film briljant!

    (Dit kan trouwens ook aan mij persoonlijk liggen hoor. Ik heb dat ook met horrorfilms; die kan ik ook niet meer eng vinden)
    Dat snap ik, maar ik begon 't op een gegeven moment irritant te vinden, dus dan kan een glimlach er ook niet meer af.

  20. #2570

    Standaard

    Stardust (Matthew Vaugh, 2007) ***
    Deze over-the-top fantasyfilm verliest zichzelf in flauwe humor. Een jonge knul zoekt voor zijn geliefde een gevallen ster. Hij is echter niet de enige die jacht op haar (de ster is namelijk een vrouw!) maakt; een boze prins met koningsaspiraties en een heks op zoek naar het eeuwige leven proberen hem voor te zijn! In potentie alle elementen voor een leuk fantasyverhaal, maar het is allemaal wat braafjes en vaak te flauw voor woorden. Ik baal dat Robert de Niro zich leende voor deze film, want zijn rol als nichterige kapitein (compleet met jurken en zwierig danswerk) is te belachelijk voor woorden.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #2571

    Standaard

    Smaken verschillen!
    Ik vond deze over-the-top film juist erg leuk en Tropic Thunder weer niet.

  22. #2572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Stardust (Matthew Vaugh, 2007) ***
    Deze over-the-top fantasyfilm verliest zichzelf in flauwe humor. Een jonge knul zoekt voor zijn geliefde een gevallen ster. Hij is echter niet de enige die jacht op haar (de ster is namelijk een vrouw!) maakt; een boze prins met koningsaspiraties en een heks op zoek naar het eeuwige leven proberen hem voor te zijn! In potentie alle elementen voor een leuk fantasyverhaal, maar het is allemaal wat braafjes en vaak te flauw voor woorden. Ik baal dat Robert de Niro zich leende voor deze film, want zijn rol als nichterige kapitein (compleet met jurken en zwierig danswerk) is te belachelijk voor woorden.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Net Stardust gezien. Ook met een erg 'subtiele' gay context met Robert de Niro als nicht/ruimteschipkapitein. Vind het zo jammer om een grootheid als De Niro in dit soort verlagende rollen te zien. Dat hij een gay speelt boeit me uiteraard niets, maar om hem in zo'n middelmatige film zo weg te zetten is simpelweg zonde...
    ... en deze film moet twee keer gerecenseerd worden omdat?
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  23. #2573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Smaken verschillen!
    Ik vond deze over-the-top film juist erg leuk en Tropic Thunder weer niet.
    Daar komt het eigenlijk elke keer weer op neer

    Ik vond Stardust ook wel aardig trouwens!
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  24. #2574

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    ... en deze film moet twee keer gerecenseerd worden omdat?
    ...ik de film zo matig vond dat ik zoveel mogelijk mensen wil bereiken om ze de film af te raden

    Wel goed van je dat je oplet! Je krijgt van mij een sticker!

    Maar even serieus, ze verschillen wel degelijk, want één reactie was een reactie op een gay context in een film. Het andere is een iets langere tekst met een korte plotbeschrijving. No harm done toch?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  25. #2575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    ...ik de film zo matig vond dat ik zoveel mogelijk mensen wil bereiken om ze de film af te raden
    3 uit 5 sterren vindt ik toch een behoorlijk cijfer, als ik de film zo slecht vondt dat ik ze andere mensen wil afraden zit ik eerder tegen 1 of 2 sterren aan te leunen

    En je sarcasme heb ik trouwens ook opgevangen
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

Pagina 103 van 176 EersteEerste ... 3539399100101102103104105106107113153 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •