Pagina 85 van 176 EersteEerste ... 357581828384858687888995135 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.101 tot 2.125 van 4379 worden weergegeven.
  1. #2101

    Standaard

    Taking Woodstock (Ang Lee, 2009)
    Eigenlijk precies wat ik ervan had verwacht, prima luchtige film over de totstandkoming van Woodstock. Veel leuke personages (met name de ouders van de hoofdpersoon en de rol van Liev Schreiber), subtiele humor en een lekker sfeertje. Toch had ik op muziekgebied wel iets meer verwacht. Er is niks mis met de score van Danny Elfman, maar ik had graag wat lekkere classics uit de speakers willen horen knallen. 7.6

  2. #2102

    Standaard

    The Reader (Stephen Daldry. 2008 ) ***½
    De nieuwste film van de gelauwerde regisseur van Billy Elliot en The Hours is wederom een prijzenpakker gebleken. Hoewel er niemand Duits praat speelt het romantisch drama zich af in het naoorlogse Duitsland waarin een dame met een geheim een relatie begint met een tiener. De relatie wordt verbroken en jaren later ontmoeten de twee elkaar weer. De jongeman is een advocaat in opleiding en de dame zit in het beklaagdenbankje voor wandaden ten tijde van WOII.
    De film snijdt hier een mooi moreel vraagstuk aan. Is men schuldig als je doet wat je van hoger hand opgedragen is. Bovendien laat de film zien hoe iemand kan en wil gaan om een eigen geheim te bewaren.
    Kate Winslet won een oscar voor haar rol en het moet gezegd worden dat ze erg goed acteert. Het handelen van haar karakter is overigens niet altijd even logisch, maar dat is meer de schuld van de (script)schrijvers dan dat van Winslet.
    Producers Anthony Minghella en Sydney Pollack kregen overigens postuum een oscarnominatie voor hun rollen als producer.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #2103

    Standaard

    Erg jammer om te zien dat dit forum bepaalde offtopic berichten van bepaalde members wel altijd laat staan, maar van andere members (zoals ik in dit geval dus) verwijderen. Ik snap heel goed dat deze thread de vraag behandelt 'welke film heb je net gekeken en wat vond je ervan?', maar een beetje (soms offtopic) reageren lijkt me wel zo normaal.
    Sowieso moet je 1 lijn trekken: of helemaal geen offtopic berichten, of wat meer vrijheden.

    Maar het heeft meer met vriendjespolitiek te maken heb ik het idee, sommige members mogen alles zeggen, anderen wordt de mond gesnoerd. Helaas, sterk minpunt voor dit forum.

    Nou, succes met het verwijderen van mijn bericht. Ga er vooral mee verder joh!
    What We Do In Life Echoes In Eternity

  4. #2104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Voor mij had het ook na deel 1 mogen stoppen...
    Idem ditto, sterker nog, ik heb alleen maar het eerste deel.

  5. #2105

    Standaard

    Normaal meld ik niet (meer ) de losse afleveringen van series die ik heb gezien maar de aflevering van Seinfeld die ik vannacht heb gezien is wel een speciale vermelding waard.
    The Betrayal is waarschijnlijk de beste aflevering die ik tot nu toe heb gezien. Echt briljant, de complete aflevering wordt achterstevoren verteld en begint dus met de aftiteling.
    Er te veel over zeggen doet er alleen maar afbreuk aan. Geweldig.

    Ook de pilot van Dexter gezien, was erg veel belovend. Benieuwd naar de rest...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  6. #2106

    Standaard

    Net Gamer gezien in de sneak. Weet niet precies goed wat ik ervan moet denken. Moet ik nog even laten inwerken. Vond hem zeker niet slecht, maar wel raar.

  7. #2107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door boykexx Bekijk bericht
    Net Gamer gezien in de sneak. Weet niet precies goed wat ik ervan moet denken. Moet ik nog even laten inwerken. Vond hem zeker niet slecht, maar wel raar.
    Als ik die trailer zie, heb ik ook zoiets dat me er toch wel heen wil laten gaan. Vooral de muziek in de trailer (Sweet Dreams) is erg goed gemonteerd met de beelden uit de film.

    Toch, lijkt de film me heel voorspelbaar...
    **** me gently with a chainsaw.

  8. #2108

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Als ik die trailer zie, heb ik ook zoiets dat me er toch wel heen wil laten gaan. Vooral de muziek in de trailer (Sweet Dreams) is erg goed gemonteerd met de beelden uit de film.

    Toch, lijkt de film me heel voorspelbaar...
    Toch maar niet doen. Gigantische boutfilm, de slechtste film die ik dit jaar heb gezien tot zover. Duizelingwekkende editing, goede-ideeën-die-vreselijk-uitgewerkt-zijn en sympathieke karakters zijn er niet. Leeg en zielloze product van de makers van Crank, die ik wél erg leuk vond. Zelfs als je een liefhebber van games bent, of het nou de Sims zijn of GTA, zul je het nog steeds niets vinden.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  9. #2109

    Standaard

    Watchmen: the Complete Motion Comic
    Ik heb de stripboeken nooit gelezen, maar ik kon deze 'bewegende' comic erg waarderen.
    Verhaal vond ik leuk, en de personages waren erg sterk. Ik heb deze gekeken als voorbereiding voor de Watchmen film, en ik kan niet wachten om ze te vergelijken
    De enige minpunten die er zijn zijn dat de alle stemmen door mannen zijn ingesproken (dus ook de vrouwen..) en de dubbele ondertiteling (engelse praatwolkjes, en nederlands ondertitels) waardoor je ze uiteindelijk allebei leest (waarom weet ik niet ) en dat is best irritant dus ik heb de NL subs na één episode uitgezet.
    Zeker een aanrader imo!
    8.5/10

    Seinfeld Season 1&2
    Briljant!
    Deze serie is zo onwijs uniek, en grappig.
    Een echte aanrader voor mensen die van komedie houden
    10/10 voor mij.
    Nieuw: This is It (BR), The Hurt Locker (BR), Requiem for a Dream, Trainspotting, Haunting in Connecticut.

    Marcellus Wallace (Ving Rhames) in Pulp Fiction:
    "You hear me talkin', hillbilly boy? I ain't through with you by a damn sight. I'ma get medieval on your ass."

  10. #2110

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Ik krijg al braakneigingen als ik Matthew met z'n macho-mankrullen zie.
    Als ik bv. de poster Ghosts of Girlfriends Past zie, zou hij zo maar eens een loverboy kunnen zijn...

    Derhalve heb ik wel de BD van U-571 in m'n kast staan, maar niet vanwege hem...
    Matthew vind ik erg goed in "A Time to Kill". Voor mij een goede film met sterke sterren cast. Onderwerp spreekt me ook aan, in deze tijd.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  11. #2111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Ook de pilot van Dexter gezien, was erg veel belovend. Benieuwd naar de rest...
    Ik vond de eerste afleveringen ook heel goed, maar daarna zakt het in. Ik zou er niet aan beginnen if I were you.
    -Aiya Eärendil Elenion Ancalima!-

  12. #2112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Earendil Bekijk bericht
    Ik vond de eerste afleveringen ook heel goed, maar daarna zakt het in. Ik zou er niet aan beginnen if I were you.
    Ik zou dus wel aan Dexter beginnen. Fantastische serie, vooral het 2e seizoen

  13. #2113

    Standaard

    Ik heb veel tv series gezien, maar Dexter was voor mij echt geen hoogvlieger...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  14. #2114

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Ik zou dus wel aan Dexter beginnen. Fantastische serie, vooral het 2e seizoen
    Het derde seizoen vond ik ook geweldig. Vind het juist een heerlijke serie, veel humor, goede karakters en bij vlagen spannend!


  15. #2115

    Standaard

    The Strangers (Bryan Bertino, 2008 ) ****
    Een jong stel trekt na een feestje naar het vakantiehuisje waar ze verblijven. Het bedoelde romantisch weekend is naar de maan, aangezien de dame een huwelijksaanbod heeft afgewezen. Midden in de nacht wordt er aangeklopt. Een blonde dame vraagt of Tamara thuis is. Verbijsterd en angstig sturen ze het meisje weg. Het duurt echter niet lang voordat ze terug is. Ditmaal is ze echter niet alleen...
    The Strangers is nergens een vernieuwende (horror)film, maar is bijzonder effectief. Net als in Halloween kent de film weinig enge beelden, maar wordt de spanning vooral opgebouwd door middel van dreiging.
    Qua verhaal doet de film erg denken aan het Franse 'Ils' (a.k.a. Them). Net als in die film en in het recente Eden Lake is het motief van de daders even simpel als briljant. Het simpele gegeven dat de hoofdpersonen 'thuis waren' is genoeg voor de sadistische daden. Een uitgangspunt dat aanvoelt als een klap in het gezicht...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #2116

    Standaard

    The Swimmer (Frank Perry, 1969) ****½
    Burt Lancaster speelt de hoofdrol in deze film die de schaduwkant van de American Dream portreteert. Lancasters Ned Merrill woont met zijn vrouw en twee kinderen in een grote villa in een goede wijk in de heuvels. De buurt heeft hem al een tijd niet gezien, tot de dag dat hij in zijn zwembroek langskomt en het idee heeft om via de zwembaden van zijn buren naar zijn eigen huis te zwemmen. Bij elk huis volgt een korte duik, een drankje en een kort gesprek. Hoe verder hij komt met zijn tocht, hoe dichter hij bij zijn eigen schokkende waarheid komt.
    Burt Lancaster was al 52 jaar tijdens de film, maar hij ziet er fantastisch uit. Een mooie bruine kleur op zijn lijf en een haast goddelijk figuur. Frank Perry staat als regisseur vermeldt, maar Sidney Pollack heeft ook diverse scenes geschoten.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #2117

    Standaard

    The Chase (Arthur Penn, 1966) ****
    Hoewel de film een financieel debacle werd, mag regisseur Penn meer dan trots zijn op The Chase. Een klein Texaans dorp draait door als een ontsnapte gevangene (Robert Redford in één van zijn eerste rollen) vermoedelijk langs zal komen. Zijn vrouw (Jane Fonda) gaat al een tijd vreemd met de zoon van een rijke man en vreest dat haar man wraak zal nemen. Het is aan sheriff Calder (Marlon Brando) om de orde te bewaken!
    De Texanen worden redelijk stereotiep weggezet als dronken, racistische vechtersbazen. In deze soapachtige poel des verderfs is Brando de enige man die bij zinnen is. Net als in bijvoorbeeld High Noon is hij de enige in een gemeenschap die opkomt voor het rechte in plaats van het kromme.
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #2118

    Standaard

    b]How the West Was Won (George Marshall, John Ford & Henry Hathaway, 1962) ****
    Deze epische western heeft zijn plek in de geschiedenisboeken verdiend door zijn schare aan sterren (Walter Brennan, Lee J. Cobb, Henry Fonda, Karl Malden, Gregory Peck, James Stewart, Eli Wallach, John Wayne en Richard Widmark) en vooral de werkelijk adembenemde beelden via het cinerama proces. Dit hield in dat er tegelijkertijd door 3 camera's werd geschoten. Later werden deze beelden aan elkaar geplakt en in extreem breedbeeld in speciaal geprepareerde bioscopen geprojecteerd. Deze kostbare en moeilijke manier van filmen maakt de film uniek.
    Het plot is een ode aan de kolonisten, maar is te gefragmenteerd om veel indruk te maken. De vijf verschillende 'afleveringen' zijn "The Rivers", "The Plains", "The Outlaws", "The Civil War" en "The Railroad" waarbij regisseur Henry Hathaway het meeste werk op zich nam.
    Dit voorproefje van de film geeft een goede indruk:
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #2119

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen Trapman Bekijk bericht

    Seinfeld Season 1&2
    Briljant!
    Deze serie is zo onwijs uniek, en grappig.
    Een echte aanrader voor mensen die van komedie houden
    10/10 voor mij.
    Kijk, dat horen we graag

    Seinfeld is voor mij ook de creme de la creme in dat "genre".

    Ik heb ook wel eens losse afleveringen gekeken met mensen die verder weinig over de serie weten. En dan vinden ze bepaalde grappen nogal flauw of simpel. Daarna volgt dan meestal een discussie over de hele opzet van het geheel. Ik heb dan meestal geen zin om uit te gaan leggen met wat voor ogen je die serie moet bekijken, want dat is iets wat je zelf moet gaan ervaren. En als je eenmaal door hebt hoe de vork in de steel zit, dan is het echt geniaal!
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  20. #2120

    Standaard

    The French Connection (William Friedkin, 1971) *****
    Popeye Doyle (Gene Hackman) en Buddy Russo (Roy Scheider) zijn twee New Yorkse politie-agenten die stuiten op een aanzienlijk smokkelnetwerk tussen Frankrijk en de V.S. Deze 'French Connection' brengt hen op het spoor van enkele lokale criminelen en hun Franse leveranciers. De twee bijten zich vast in de zaak en zijn niet van plan los te laten!
    De film kent veel waargebeurde elementen. Zo is de befaamde ondervraagmethode van Popeye waar hij continu vraagt of de slechterik wel eens in Poughkeepsie aan zijn tenen heeft geplukt echt. Deze rare vragen bracht de ondervraagde in de war waardoor hij de wel antwoord gaf op de relevantie vragen die de andere agent stelde.
    The French Connection kent overigens de beste -of in ieder geval één van de beste- auto-achtervolgingen. De guerilla-stijl geschoten achtervolging van een metro is magnifiek. De camera hangt vaak heel erg laag (onder de bumper) zodat de snelheid (soms meer dan 90 mijl per uur!) perfect tot zijn recht komt!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  21. #2121

    Standaard

    Hoe vond je de blu ray Coen ?
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  22. #2122

    Standaard

    Het beeld en geluid is geen demomateriaal. Toch heeft de film er -ondanks het aanpassen van de kleuren- nog nooit zo goed uitgezien!



    (bron: www.dvdbeaver.com)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  23. #2123

    Standaard

    Låt den rätte komma in ( Tomas Alfredson, 2008 ) - beoordeling 9,0

    Op zoek naar aangeraden films op het internet kwam ik een tijdje geleden deze tegen. Weer vergeten natuurlijk, maar deze week zag ik de blu ray staan in de videotheek. De medewerker was ook vol of over deze film. Normaalgesproken lees ik wel een beetje waar de film over gaat, maar op de één of andere manier heb ik dat bij deze overgeslagen en rechtstreeks in de blue ray speler gedouwd. En ik moet zeggen dat is zeker geen gemis bij deze film. Laat je lekker verrassen, mocht je bij de 2% procent van de lezers hier horen die nog nooit van deze film gehoord hebben. Deze zweedse film is één van de betere films die ik dit jaar heb gezien. Het verhaal is meeslepend, mysterieus (als je er nog niets van gelezen hebt dus), donker, vrij origineel en uitstekend neergezet. De hoofdrolspeler(tje)s zijn fenomenaal. Vooral het acteerwerk van Lina Leandersson is van zeer grote klasse! Op de voorkant van het hoesje stond "als je maar één film wilt zien dit jaar, laat dat dan deze zijn". Meestal vind ik dat soort teksten ronduit triest te noemen - ik bedoel loop een videotheek binnen en je ziet meteen 10 films met dat soort teksten -, maar bij deze film vind ik het passend. Een klein meesterwerkje. Aanrader voor elke filmliefhebber die net als ik de afgelopen tijd op een andere planeet heeft gewoond en nog nooit deze film een kans heeft gegevens.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  24. #2124

    Standaard

    Weeds Seizoen 1 en 2 (2005 - ???) - beoordeling 8,8

    Weeds. Het woord alleen al klinkt al interessant. Weeds zit volgens mij inmiddels al weer het 5e seizoen, maar ik heb het voor eerst een kans gegeven en ik moet bekennen dat het me zeer goed bevalt! Weeds gaat over een weduwe vrouw (Mary-Louise Parker) met twee kinderen, die wiet dealt om te kunnen leven zoals ze geleefd hebben voordat haar man overleed. Dat is natuurlijk al een setting voor show die allerlei maffe kanten op kan gaan en dat doet het. Weeds kijkt heerlijk weg. De afleveringen zijn vrij kort (25 min per afl) en dat maakt het dat je door deze serie heen vliegt. Mary Louise Parker is echt een verademing om te zien in deze rol. Ze raakt op de één of andere manier al een snaar bij eerste aflevering. Weeds is verdomd mieterse show om er maar even wat bobo-taal in te smijten. De cliffhanger aan het eind van seizoen 2 is om van te smullen. Met andere woorden: met z'n allen aan de Weeds! Maar pas op: Weeds is verslavend.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

  25. #2125

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik heb veel tv series gezien, maar Dexter was voor mij echt geen hoogvlieger...
    Same here. Ben halverwege het 2e seizoen maar afgehaakt. Het is niet slecht te noemen, maar ook zeker niet een hoogstandje. Er zijn veel interessantere tv series naar mijn mening.
    "Our sun is dying. Mankind faces extinction."

Pagina 85 van 176 EersteEerste ... 357581828384858687888995135 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •