Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 54 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Films over Amerikaanse politiek

    Ik ben op zoek naar films die vergelijkbaar zijn met Nixon, All the President's Men en natuurlijk de topserie The West Wing.

    Zijn er nog andere toppers gemaakt met de Amerikaanse politiek als hoofdonderwerp?
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  2. #2

    Standaard

    Wag The Dog
    JFK
    Laatst aangepast door Qzyn : 23-11-2008 om 10:07

  3. #3

    Standaard

    Ah die heb ik ook al gezien idd, maar JFK is al niet meer helemaal wat ik bedoel...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  4. #4

    Standaard

    Thirteen Days vond ik ook een mooie. Goed beeld hoe men tot een beslissing en beleid komt.
    Website | Filmcollectie | TV: Samsung 3D UE55C8700 | Speler: Samsung BD-C6800

  5. #5

    Standaard

    Patrick, ken je deze?

    Path to War (2002)

    John Frankenheimer lijkt met pensioen te gaan en dat gun ik hem met harte. Zijn laatste film heeft hij gemaakt voor de studio’s van HBO en ik hoef niet duidelijk te maken dat die studio erom bekend staat voor kwaliteit en geen kwantiteit. Deze film kun je het beste zien in een drieluik van films over presidenten. Thirteen Days uit 2000 over het presidentschap van John F. Kennedy en zijn Cuba crisis begin jaren ‘’60. Vervolgens Path to War die het presidentschap van Lyndon B. Johnson onder de loep legt en dan vooral de manier hoe hij omging met Vietnam. En je hebt als afsluiter Nixon van regisseur Oliver Stone over het presidentschap van Richard M. Nixon en zijn Watergate schandaal. Of het allemaal historische correct is weet ik niet.

    Deze films laten heel duidelijk zien wat de presidenten dachten op momenten van crisis. We hebben vooral te maken met de menswording van de presidenten. De wanhoop dat groeit en vooral de weergave van moeilijke keuzes. Deze film wordt gedragen door nu al legendarische rollen denk aan Michael Gambon, Donald Sutherland en Alec Baldwin en dan heb ik nog niet over de tientallen prachtige bijrollen. Michael Gambon is Lyndon B. Johnson. Hoe langer de film duurt, hoe langer de crisis in Vietnam door blijft gaan en hoe erger hij eruit begint uit te zien. Denk bijvoorbeeld aan wallen van het niet kunnen slapen.

    Het boeiend houden van het gegeven vind ik nog wel het grootste compliment wat ik deze film kan toegeven. Alhoewel de film moeilijk op gang kwam zat ik geen moment uit de film. Het intense acteerwerk, de vele confrontaties en de behoorlijk aantal foute beslissingen van de president zorgde voor de nodige aandacht. Dus een film die me meer dan tweeënhalfuur bezig hield en makkelijk met de grote politieke films mee kan praten.

  6. #6

    Standaard

    Misschien Charlie Wilson's War, maar die heb je waarschijnlijk al gezien.
    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

    Verkooptopic

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Patrick, ken je deze?

    Path to War (2002)

    John Frankenheimer lijkt met pensioen te gaan en dat gun ik hem met harte. Zijn laatste film heeft hij gemaakt voor de studio’s van HBO en ik hoef niet duidelijk te maken dat die studio erom bekend staat voor kwaliteit en geen kwantiteit. Deze film kun je het beste zien in een drieluik van films over presidenten. Thirteen Days uit 2000 over het presidentschap van John F. Kennedy en zijn Cuba crisis begin jaren ‘’60. Vervolgens Path to War die het presidentschap van Lyndon B. Johnson onder de loep legt en dan vooral de manier hoe hij omging met Vietnam. En je hebt als afsluiter Nixon van regisseur Oliver Stone over het presidentschap van Richard M. Nixon en zijn Watergate schandaal. Of het allemaal historische correct is weet ik niet.

    Deze films laten heel duidelijk zien wat de presidenten dachten op momenten van crisis. We hebben vooral te maken met de menswording van de presidenten. De wanhoop dat groeit en vooral de weergave van moeilijke keuzes. Deze film wordt gedragen door nu al legendarische rollen denk aan Michael Gambon, Donald Sutherland en Alec Baldwin en dan heb ik nog niet over de tientallen prachtige bijrollen. Michael Gambon is Lyndon B. Johnson. Hoe langer de film duurt, hoe langer de crisis in Vietnam door blijft gaan en hoe erger hij eruit begint uit te zien. Denk bijvoorbeeld aan wallen van het niet kunnen slapen.

    Het boeiend houden van het gegeven vind ik nog wel het grootste compliment wat ik deze film kan toegeven. Alhoewel de film moeilijk op gang kwam zat ik geen moment uit de film. Het intense acteerwerk, de vele confrontaties en de behoorlijk aantal foute beslissingen van de president zorgde voor de nodige aandacht. Dus een film die me meer dan tweeënhalfuur bezig hield en makkelijk met de grote politieke films mee kan praten.

    Is inderdaad een 'pareltje' van een film. Via (o.a.) Ebay voor een paar euro te koop.

  8. #8

    Standaard

    Bedankt, Path of War is direct beschikbaar op Mailmydisc, evenals Thirteen Days.
    Ik ben benieuwd!

    Charlie Wilson's War heb ik uiteraard al gezien (2 maal).

    edit: Thirteen Days is al onderweg!
    Laatst aangepast door Patrick van den Hul : 23-11-2008 om 14:51
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Path To War is inderdaad erg goed voor een TV-film.

  10. #10

    Standaard

    Zoek je trouwens echt films die alleen over de politiek gaan of mag het zich er ook omheen spelen (neem bijvoorbeeld W.)
    Simpsons Quote.
    I'm sorry, that leg's going to have to come off. Did I say leg? I meant that wet bathing suit.

    Verkooptopic

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bugssje Bekijk bericht
    Zoek je trouwens echt films die alleen over de politiek gaan of mag het zich er ook omheen spelen (neem bijvoorbeeld W.)
    W. gaat naar mijn mening ook écht over politiek.

    Laat ik het zo stellen: Alle films omtrent politiek én politieke personen (biografieën) hebben mijn interesse (mits het goede films zijn natuurlijk).

    Overigens heb ik The American President van de hand van Aaron Sorkin ook al gezien natuurlijk.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Bobby lijkt me ook wel in dit straatje passen

  13. #13

    Standaard

    Frost/Nixon die komt binnenkort in de bioscoop. En iets meer historisch, maar wel een belangrijk politiek figuur. De mini-serie John Adams met Paul Giamata en Laura Linney over John Adams. HBO serie, zelfde producers als van Band of Brothers geloof ik. Heb het zelf niet gezien, maar een vriend van me is er helemaal gek van. Jeetje, die serie heeft nogal een cast. Naast de twee die ik al noemde zie ik nu ook David Morse, Tom Wilkonson, Sarah Polly en Danny Huston.
    Laatst aangepast door DanielC. : 23-11-2008 om 17:58
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  14. #14

    Standaard

    Advise & Consent is een uitstekende film over de Amerikaanse politiek. Die kan ik je zeker aanraden.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    -Warm Springs ( 2005 Joseph Sargent ) heb ik zelf ook nog niet gezien, maar krijgt goede kritieken. Gaat over hoe Roosevelt wordt gevormd als mens / politiek leider en dan metname ook zijn strijd tegen polio.

    Om naar uit te zien:

    - The Rise of Theodore Roosevelt van Scorsese met DiCaprio als Roosevelt. ( 2010 )
    - Edward Norton gaat een docu over Obama produceren.

    Gister toevallig All The President's Men gezien en die hoort hier zeker thuis zoals jij onderschrijft.

  17. #17

    Standaard

    En Spielberg heeft een film over Lincoln in de planning.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  18. #18

    Standaard

    Syrnia past mischien gedeeltelijk..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  19. #19
    Super Member
    Registratie datum
    Mar 2007
    Woonplaats
    What business is it of yours where I'm from, friendo?

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Bobby lijkt me ook wel in dit straatje passen
    Die past er wel bij, maar het gaat ook om goede films he dit is dus echt een ***-film. zonde van mijn tijd geweest
    Gekeken Films Dit Jaar

    Brian: Excuse me. Are you the Judean People's Front?
    Reg: Fuck off! We're the People's Front of Judea

  20. #20

    Standaard

    Ik vond Bobby niet mega-goed, maar een *** film was het zeker niet. Tenminste als ik denk wat er volgens jouw op de plek van die *** moet staan of geef je de film drie sterren Het acteerwerk was prima (van de grote cast met grote namen).

  21. #21

    Standaard

    The Contender.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Bobby gaat ook niet echt over politiek, maar meer over die infame dag en wat de mensen in dat hotel toen beleefden.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen Bekijk bericht
    Bobby gaat ook niet echt over politiek, maar meer over die infame dag en wat de mensen in dat hotel toen beleefden.
    En dat was zeer jammer, het enige echt interessante aan de film waren dan ook de stukken uit speeches van de echte Bobby Kennedy die af en toe te zien zijn tijdens de film.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    The Contender.
    Dank u!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  25. #25

    Standaard

    Dave (1993)

    Mr. President
    Interessante documentaire van Emilio Pacull over hoe de fictieve Amerikaanse presidenten in films en tv-series de beeldvorming over het presidentsambt beïnvloeden:
    http://player.omroep.nl/?aflID=8210994

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •