De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD-recorder: Panasonic DMR ES-10 of LG DR-7500?

    Ik heb juist beslist om een dvd-recorder te kopen, maar ik ben niet ech een expert op dit gebied. Welke moet ik kiezen: Panasonic DMR ES-10 of LG DR-7500? Heeft iemand al ervaringen met deze toestellen en wat zijn de voor- en nadelen van deze recorders?

    Bedankt

  2. #2

    Standaard

    De keuze van een DVD-recorder hangt sterk af van wat je er mee wilt gaan doen. Als je veel opneemt of programma's met een lange tijdsduur (> 2,5 uur), dan is bijvoorbeeld een recorder met harddisk aan te raden.
    Kijk eens op deze links voor meer info:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=32787
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=31887
    http://www.btinternet.com/~james_lan.../whichdvd.HTML

    Wat betreft de recorders die jij noemt zou ik gaan voor een Panasonic. Deze hebben nl. een erg goede reputatie.

  3. #3

    Standaard

    bedankt, tzal waarschijnlijk de dmr es-10 worden, krijgt goede commentaren. Het probleem met HD is dat mijn budget beperkt is (student) maar later koop ik er zeker een met HD. Tenzij er tegen dan weer iets nieuw op de markt is.

  4. #4

    Standaard

    in de folder van de it's staat nu een dvd-recorder van jvc...helaas geen type aanduiding. maar wel 80 Gb harde schijf , nu in de aanbieding voor 399 euro....dat begint toch aardig richting mijn budget te gaan...wat denken jullie daarvan? ben nl nog niet echt vaak het merk jvc hier op het forum tgeen gekomen.

    heb overigens ook een tv van jvc. weet iemand of je de ab dan ook voor de dvd-recorder kunt gebruiken (zit wel een schuifknopje voor tv / vcr / dvd op)

    verder wil ik binnenkort ook wat beter geluid gaan kopen (nu via luidsprekers vd tv). deze dvd-recorder heeft dts en dolby digital...is dat dan voldoende? dat ike r dus alleen nog een receiver en boxen bij hoef te kopen (wil er ook muziek op gaan luisteren en dan de dvd-recorder, of mijn huidige dvd-speler (een lenco) als cd-speler gebruiken, want die heb ik niet).

  5. #5

    Standaard

    o ja, en misschien dat ik ook digitale tv wil gaan aanschaffen...ik las dat sommige mensen problemen met de combi digitale tv/dvd recorder hadden...komt dat veel voor?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door teigetje
    o ja, en misschien dat ik ook digitale tv wil gaan aanschaffen...ik las dat sommige mensen problemen met de combi digitale tv/dvd recorder hadden...komt dat veel voor?
    Digitale TV icm een DVD recorder gaat prima. Je sluit de digitale decoder gewoon via scart aan op DVD-recorder. De 'problemen' waar jij waarschijnlijk op doelt zitten 'm in de aansturing van de decoder naar de recorder of andersom, maar dit hangt sterk af van het merk/type decoder en merk/type recorder. Een ander nadeel dat vaak genoemd wordt is dat als je een programma van de decoder wilt opnemen, je niet naar een andere zender kunt kijken. Dit nadeel valt gedeeltelijk weg als je digitale TV via de kabel kijkt, omdat je dan ook nog gewoon TV kunt kijken via het analoge signaal, terwijl je het 'digitale signaal' opneemt. Een andere oplossing voor dit probleem is een dubbele tuner in je decoder, maar daar zijn er nog niet zoveel van op de markt.

    Wat betreft de JVC recorder icm digitale TV; volgens mij ondersteunen de JVC recorders nog geen RGB-in, waardoor de kwaliteit van je 'digitale signaal' bij opnemen niet volledig behouden zal blijven. Een ander punt wat je vaak bij JVC hoort is het 'loading probleem'. Kijk maar eens op www.kieskeurig.nl naar de gebruikerservaringen.

  7. #7

    Standaard dvd

    de dmr van panasonic is een van de allebeste keuzes uit het HUIDIGE aanbod wat recorders betreft: hij kan alle formaten aan, start op 1 seconde op en is zeer gunstig geprijst- een dvd rec. met harde schijf zou ik niet kopen, gezien dit een overgangstechnologie is en al eens gedacht wanneer de schijf crasht??? indien u nog kan wachten zou ik dit doen, gezien de blew ray technologie eraan komt!! van sony- nog hogere definitie met 35 bits /dec. en veel meer opslagcapaciteit
    wanneer u nu een rec. wenst is dit een exubirant goed toestel- te koop aan 300 euro!!!!

  8. #8

    Standaard dvd

    de dmr van panasonic is een van de allebeste keuzes uit het HUIDIGE aanbod wat recorders betreft: hij kan alle formaten aan, start op 1 seconde op en is zeer gunstig geprijst- een dvd rec. met harde schijf zou ik niet kopen, gezien dit een overgangstechnologie is en al eens gedacht wanneer de schijf crasht??? indien u nog kan wachten zou ik dit doen, gezien de blew ray technologie eraan komt!! van sony- nog hogere definitie met 35 bits /dec. en veel meer opslagcapaciteit
    wanneer u nu een rec. wenst is dit een exubirant goed toestel- te koop aan 300 euro!!!!

  9. #9

    Standaard

    ja bedankt, kheb em ondertussen wel al een week, maar mag em nog niet gebruike tot men verjaardag

  10. #10

    Standaard

    Ik ben ook naar de Panasonic DMR ES-10 aan het kijken en vroeg me af hoe deze regio vrij te krijgen is. Ik las iets over een aparte afstandbediening maar dat is me nog niet helemaal duidelijk geworden.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •