De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Warner Bros werkt samen met Microsoft aan HD-DVD

    Warner Bros werkt samen met Microsoft aan HD-DVD



    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    En hierbij heeft HD-DVD weer een grote stap kunnen maken in de strijd tegen Blu-Ray.

    Paramount, NBC Universal, New Line Cinema, Warner Bros (alle AOL films .. Miramax, HBO, Turner).

    Eigenlijk is het al een verloren strijd voor Blu-Ray

  3. #3
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim Weisselberger

    Eigenlijk is het al een verloren strijd voor Blu-Ray
    Niet echt vrees ik.
    Als ze beide zo doorgaan zullen het beide verliezers zijn, de consument is al niet gemakkelijk over te halen en met deze strijd staat men helemaal niet te springen om over te stappen.
    Ikzelf ben groot voorstander van de nieuwe techniek, ongeacht welke het gaat worden maar ook ik zal nu niet snel de nieuwe benodigde hardware kopen vanwege de voortdurende strijd.

  4. #4

    Standaard

    Ik zou toch liever Blu-ray zien hoor, gezien de toch wel grotere opslagcapaciteit...
    - I want peace on earth and good will toward man.
    - We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
    Strips? stripinfo.be | Drum 'n' Bass? drumnbass.be

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Ik zou toch liever Blu-ray zien hoor, gezien de toch wel grotere opslagcapaciteit...
    Mijn favoriet is HVD (Holographic Video Disc). Verreweg superieur aan zowel Blu-Ray als HD-DVD.

    Ik denk trouwens dat Blu-Ray succesvoller zal worden omdat die bijv. ook meer geschikt is voor toepassing als computer-medium en omdat ie gebruikt gaat worden in de PS3. Daarbij hebben Disney, Columbia-Tristar, MGM en Twentieth Century Fox al toegezegd BD-titels uit te gaan brengen dus daarmee hebben ze zich verzekerd van erg goeie support.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Surya
    Ik zou toch liever Blu-ray zien hoor, gezien de toch wel grotere opslagcapaciteit...
    Me too, maar aangezien Blu-Ray deels is gebaseerd op open standaarden wat encoding betreft, en er (itt tot HD-DVD) er qua DRM nog amper iets van de grond is gekomen, is het bijna logisch dat de filmindustrie (hoewel, tot nu toe alleen Warner Bros) kiest voor de Windows Media Codec en bijbehorende DRM. Bang als men zoals altijd is voor kopietjes, piraterij en dergelijke. Hoe ze dat dan hardware-matig voor stand-alone DVD-spelers gaan oplossen is een tweede. Tenzij iedereen gelooft dat de Windows Media Center de belofte voor de toekomst is.
    De filmindustrie zal dus niet kiezen voor een standaard die het meest gebruiksvriendelijk is, of de best mogelijke kwaliteit biedt (hoewel WMV 9 verre van beroerd is), maar kiezen voor juist die technologie die het beste in staat is om hun intellectuele eigendommen (lees: hun commerciele belangen) het meest veilig te stellen.

  7. #7

    Standaard

    Ik denk dat de uiteindelijke beslissing een combinatie van beveiliging van het product en productiekosten. Ik neem dan ook aan dat zowel HD-DVD en BRD beide er alles aan gelegen is om de productiekosten zoveel mogelijk te drukken.

    Stel dat die gelijk zijn, biedt BRD met de grotere opslagcapaciteit volgens mij ook meer mogelijkheden voor beveiliging.
    Het WMV verhaal zal denk ik op weerstand stuiten, net zoals bijlevering ervan in windows XP.

    Wie weet komen er wel gewoon multi lezers, net zoals de +en -R(W) nog steeds beide gebruikt worden omdat er lezers en branders zijn die beide aankunnen. Indien dat hard en softwarematig mogelijk is zouden er dus HD-DVD en BRD spelers kunnen komen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik denk dat de uiteindelijke beslissing een combinatie van beveiliging van het product en productiekosten. Ik neem dan ook aan dat zowel HD-DVD en BRD beide er alles aan gelegen is om de productiekosten zoveel mogelijk te drukken.

    Stel dat die gelijk zijn, biedt BRD met de grotere opslagcapaciteit volgens mij ook meer mogelijkheden voor beveiliging.
    Het WMV verhaal zal denk ik op weerstand stuiten, net zoals bijlevering ervan in windows XP.

    Wie weet komen er wel gewoon multi lezers, net zoals de +en -R(W) nog steeds beide gebruikt worden omdat er lezers en branders zijn die beide aankunnen. Indien dat hard en softwarematig mogelijk is zouden er dus HD-DVD en BRD spelers kunnen komen.
    Probleem is alleen dat op dit moment multi lezers nogal groot zijn en veel onderdelen bevatten..Dus duur en niet echt nog geschikt voor gebruik in oa. laptops

  9. #9

    Standaard

    en de ontwikkelingen gaan steeds verder, lees dit nieuws maar eens.....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •