De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Reciever/xbox aansluit "problemen"..

    Na e.e.a. uitgezocht te hebben, uiteindelijk een advanced AV kabel gekocht. (3rd party, van Joytech) Nu zit hier ook, naast de rgb aansluiting, een optische aansluiting op, zodat de box op m'n recentelijk aangeschafte HK avr130 aangesloten kan worden. Na e.e.a. geprobeerd te hebben, weet ik het eigenlijk niet meer.

    Heb de optische kabel aangesloten op de rgb kabel, die achterin de xbox gaat (past maar op 1 manier) en in de optical 2 in poort op de reciever. Instellingen op de reciever gewijzigd, maar krijg het niet aan de praat.

    Als ik een DTS/DD dvd in mijn dvd speler doe (zit op optical 1 op de reciever) dan spingt deze automatisch op DTS of DD.. Bij de xbox gebeurt er niets.
    Op de reciever kan je bepaalde apparaten (DVD/radio) koppelen aan bepaalde poorten (digitaal/analoog en coax, optisch..). Hier kan ik alleen geen apparaat vinden (bijvoorbeeld AUX o.i.d.) wat eventueel een apparaat als een gameconsole aan zou kunnen duiden. Als ik de poort toegewezen aan de dvd speler van optical poort 1 naar poort optical 2 verander, werkt het in ieder geval niet.

    Op de xbox is in het settings menu DTS en DD ook aangezet.. Als ik de optische kabel aan de achterkant van de reciever loskoppel, en ik heb de xbox aan staan, dan zie ik dat er een rood licht uit komt, teken dat het signaal vanuit de xbox wel okay is lijkt me. Lijkt dus echt bij de reciever fout te gaan.

    Iemand ervaring met het aansluiten van de xbox op een reciever? Misschien zelfs op een HK reciever..? Allicht tips? Thanx!

  2. #2

    Standaard

    oke heb het voor je opgezocht in de handleiding je moet eerst de source aan drukken bijvoorbeeld dvd.cd,tape,video1,2,3 en dan drukje op digital.
    als je daar op gedrukt heb kan je alle ingangen selecteren waar jij gebruik van wil gemaken met je xbox, zal in jou geval opti 1 of 2 zijn
    heb zelf ook een harman maar de afstandbedieningen zijn het zelfde alleen wat meer of minder functies, maar bij mij werkt dit , dus succes

  3. #3

    Standaard

    Thnx, maar zover was ik ook al.. Als ik bijvoorbeeld source instel op dvd, en ik kies dan voor optical 2, dan gebeurt er gewoon niets.. Geen geluid. Daarom was ik er ook van overtuigd dat het misschien neit ging werken omdat ik de preset dvd nam.. Maar video e.d. werkt ook niet, helaas.. Kan het misschien nog eens op optical poort 3 (voorop de reciever) proberen..

  4. #4

    Standaard

    Heb je op de XBOX wil aangegeven dat je de digitale uitgang wilt gebruiken? Of hoeft dat niet?

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Herjan Hakkers
    Heb je op de XBOX wil aangegeven dat je de digitale uitgang wilt gebruiken? Of hoeft dat niet?
    Uiteraard moet dit wel gebeuren, standaard staat de xbox op STEREO, zodoende even msxboxdash.xbe laden (als je xbox gemod is is dit niet het geval start ie gewoon op in het originele menu), en gewoon in de settings aanpassen.

  6. #6

    Standaard

    Precies, daar stond ie op stereo, maar dat heb ik nu op Dolby Surround gezet, met Dolby Digital en DTS ondersteuning erbij aan.. Maar nog steeds geen sjoege.. Ik ga eens proberen de optical 3 poort in te stellen..

  7. #7

    Standaard

    Als je xbox aan staat, zie je dan wel een lichtje aan het eind van je optische kabel?

  8. #8

    Standaard

    Yep, komt gewoon rood licht uit.. Dus het signaal uit de xbox lijkt in orde..

    Edit: In een andere optische aansluiting maakt dus niets uit.. Zelfde probleem.. Dvdspeler aangesloten op de optische aansluiting waar eerst de xbox op zat en dit werkt direct.. Aansluiting op reciever is dus goed, optische kabel lijkt dus goed (vanwege het rode gloedje..) dus het is een beetje vreemd..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door neo2000
    Yep, komt gewoon rood licht uit.. Dus het signaal uit de xbox lijkt in orde..

    Edit: In een andere optische aansluiting maakt dus niets uit.. Zelfde probleem.. Dvdspeler aangesloten op de optische aansluiting waar eerst de xbox op zat en dit werkt direct.. Aansluiting op reciever is dus goed, optische kabel lijkt dus goed (vanwege het rode gloedje..) dus het is een beetje vreemd..
    weet je zeker dat het optische kabeltje goed is?... , het optische kabeltje van de dvd speler gebruikt? onderling wissel... als de AV Scart unit gewoon het signaal geeft is het probleem buiten de xbox.

  10. #10

    Standaard

    Okay.. problem solved.. Toch een niet goed werkend optisch kabeltje.. Kabel van de dvd speler gebruikt (thnx Tim Weisselberger! ) en hij doet het opeens.. Morgen maar even nieuwe kabel scoren dan. Thnx all!

  11. #11

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •