Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 279 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Gefeliciteerd Frank!

    Morge mijn uitslag van mijn VWO examen...


  2. #252

    Standaard

    Iedereen gefeliciteerd!!

    Maar ik blijf centrale examens een raar iets vinden. Gelukkig heeft België een ander systeem :smile:

  3. #253

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte Bekijk bericht
    Iedereen gefeliciteerd!!

    Maar ik blijf centrale examens een raar iets vinden. Gelukkig heeft België een ander systeem :smile:
    Wat voor een systeem heeft Belgie dan?


  4. #254

    Standaard

    Wij, als leerkrachten, volgen een leerplan met leerstof die we moeten zien. We hebben de keuze uit verschillende handboeken of we maken zelf een cursus. We geven ook zelf huislectuur op. En daarna maken we onze eigen examens die we ook zelf verbeteren.
    Elke school heeft dus andere examens die toch over dezelfde leerstof gaan.

    Aangezien België goed scoort wat onderwijs betreft, denk ik dat dit dus niet zo'n slecht systeem is.

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte Bekijk bericht
    Wij, als leerkrachten, volgen een leerplan met leerstof die we moeten zien. We hebben de keuze uit verschillende handboeken of we maken zelf een cursus. We geven ook zelf huislectuur op. En daarna maken we onze eigen examens die we ook zelf verbeteren.
    Elke school heeft dus andere examens die toch over dezelfde leerstof gaan.

    Aangezien België goed scoort wat onderwijs betreft, denk ik dat dit dus niet zo'n slecht systeem is.

    Is dat dan niet heel fraude gevoelig?


  6. #256

    Standaard

    Neen hoor.... als leerkracht moet je sterk in je schoenen staan en je kan altijd gecontroleerd worden. Bovendien kunnen leerlingen in beroep gaan tegen een slechte score dus je weet dat alles in orde moet zijn.

  7. #257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte Bekijk bericht
    Wij, als leerkrachten, volgen een leerplan met leerstof die we moeten zien. We hebben de keuze uit verschillende handboeken of we maken zelf een cursus. We geven ook zelf huislectuur op. En daarna maken we onze eigen examens die we ook zelf verbeteren.
    Elke school heeft dus andere examens die toch over dezelfde leerstof gaan.

    Aangezien België goed scoort wat onderwijs betreft, denk ik dat dit dus niet zo'n slecht systeem is.
    Klinkt idd alsof er wel wat niveauverschillen kunnen optreden tussen scholen onderling. Hoe dan ook, alles is beter dan de 2e fase, door mij ook wel terminale fase genoemd, ondergang van de Nederlandse kenniseconomie. Wat een bagger systeem is dat!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  8. #258

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL Bekijk bericht
    Klinkt idd alsof er wel wat niveauverschillen kunnen optreden tussen scholen onderling. Hoe dan ook, alles is beter dan de 2e fase, door mij ook wel terminale fase genoemd, ondergang van de Nederlandse kenniseconomie. Wat een bagger systeem is dat!
    Was ook heel blij dat ik daar net 1 jaar voor zat

  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Britte Bekijk bericht
    Neen hoor.... als leerkracht moet je sterk in je schoenen staan en je kan altijd gecontroleerd worden. Bovendien kunnen leerlingen in beroep gaan tegen een slechte score dus je weet dat alles in orde moet zijn.
    Dat gebeurt ook, de laatste paar jaren is de doorlichting bij ons (Gent) alle scholen doorgegaan, waar ze alles van een paar leerjaren van bepaalde vakken opvragen en doorkijken. Ik vind het persoonlijk ook een veel beter systeem dan centrale examens, want bij ons geeft elke leraar Frans iets compleet anders, en dat is voor de andere talen hetzelfde. Voor Wiskunde , fysica, chemie ed. kan ik er wel mee leven, want daar moet je wel overal hetzelfde gezien hebben.
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mikel Venhovens Bekijk bericht
    Is dat dan niet heel fraude gevoelig?
    Het is veel genuanceerdeer dan multiple choice-vragen, bovendien worden er vaak tussentijdse evaluaties gehouden, waardoor iemand die buist echt wel een sterke neerwaartse tendens over een bepaalde tijdsspanne moet vertonen. Over elk geval met slechts één tekort moet bovendien de klassenraad altijd stemmen. Je kan natuurlijk proberen de hele school om te kopen... Ik zit zelf in een nog veel luxueuzer systeem, ik geef les aan de universiteit en daar heb ik zowat binnen mijn vak alles voor het zeggen. Het bepalen van wat de leerstof moet zijn wordt natuurlijk in overleg met de onderwijscommissie gedaan, maar daarbinnen mag ik zelf binnen de vakjes kleuren hoe ik het zelf wil. Met een vak als wiskunde is er natuurlijk niet veel op-of af te dingen aan een resultaat, als ik een differentiaalvergelijking vraag moet ik daar de oplossing van zien, of geen punten. Ik probeer altijd mijn examens wel zeer transparant te houden, dat niemand te klagen kan hebben over een oneerlijke behandeling. Omwille van het grote aantal uren per jaar heb ik mijn examens over drie delen gespreid, twee schriftelijke oefeningenexamens en één mondeling theorie-examen, respectievelijk voor 35 %, 35 % en 30 % meetellend. De oplossingen van de oefeningenexamens en de puntenverdeling publiceer ik bovendien vlak na het examen, dan kan iedereen al ongeveer zijn of haar score berekenen.

    De enige twee vereisten om er bij mij door te zijn, zijn (1) op alle drie delen meegedaan hebben, en (2) 50 op 100 halen, eender in welke verdeling. Wie in januari dus een serieuze buis heeft, heeft nog 2 examens tijd om die op te halen, en het goeie aan dat systeem is dat je daar sommige mensen echt wel eens mee op tijd wakker kan schudden. En 't is echt geen onmogelijk vak, ik heb al een paar mensen gehad die de maximale score haalden, dus het kan. Het is altijd een beetje afwegen om eerlijk te zijn tegen diegenen die er hard voor gewerkt hebben en te selecteren wie er klaar is om een tweede jaar zonder problemen aan te vatten. Waar ik wél onverbiddellijk streng op ben, is op fraude (nog maar 2x meegemaakt). Wie ik betrap met zijn cursus op zijn schoot of een spiekbrief in zijn oren mag onverbiddellijk rekenen op een nul over de drie examens. Moet je maar niet zo stom zijn. Liever iemand die het maar zus en zo kent maar wél eerlijk is geweest. Met het nieuwe creditsysteem van de bachelor-masterstructuur zijn er ook heel wat studenten die "nul komen vragen", d.w.z. dat ze er zelf vrijwillig voor kiezen om het vak in tweede zittijd af te leggen, om beter te kunnen spreiden en niet alle vakken in één keer te moeten afleggen. Die studenten doen dan "pro forma" mee, wat belangrijk kan zijn o.a. voor het aanvragen van een studiebeurs (je mag 1x een jaar vergooien, het overkomt de besten, zonder subsidies te verliezen). Ik verwittig altijd dat nul vragen een weggegooide kans is (nul kan je zo krijgen, als je meedoet heb je gegarandeerd méér), maar het zijn per slot van rekening allemaal meerderjarigen die zelfstandig over hun toekomst beslissen, en ik vind niet dat ik dan nog langer het handje moet vasthouden zoals in de middelbare.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #261

    Standaard

    Interessant om te lezen dat het onderwijs zoveel verschilt..

    Maja

    Ik ben in iedergeval geslaagd voor mijn VWO!


  12. #262

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mikel Venhovens Bekijk bericht
    Interessant om te lezen dat het onderwijs zoveel verschilt..

    Maja

    Ik ben in iedergeval geslaagd voor mijn VWO!
    Gefeliciteerd!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #263

    Standaard

    Gefeliciteerd allemaal!

    Ik kreeg gister het telefoontje geslaagd! (Havo)

  14. #264

    Standaard

    Gefeliciteerd Mikel en Ashley!
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  15. #265

    Standaard

    Thanks! En de rest ook gefeliciteerd!

    Was hier weer krap an:razz: 4x op een 5,5 uitgekomen, maar dat worden allemaal mooie zessen


  16. #266

    Standaard

    iedereen die geslaagd is gefeliciteert, nu ook nog slagen in het leven zelf

  17. #267

    Standaard

    Iedereen gefeliciteerd!

    Kleine tip van mijn kant, kies is godsnaam een studie die je echt leuk vindt en niet "zo maar eentje". Drop-out percentages van 60% zijn niet eens uitzonderlijk, dan schrik je toch wel even. Het kost niet alleen klauwen vol geld, het is ook gewoon zonde. Ik ben gelukkig nog altijd blij met de studie die ik heb gekozen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  18. #268

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ik geef les aan de universiteit en daar heb ik zowat binnen mijn vak alles voor het zeggen. (...) Met een vak als wiskunde is er natuurlijk niet veel op-of af te dingen aan een resultaat
    Waar geef je ergens les? Ik ga volgend jaar beginnen met zuivere wiskunde in Gent.
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

  19. #269

    Standaard

    Alle geslaagden gefeliciteerd En veel plezier met feesten de komende tijd

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ivoos Bekijk bericht
    Waar geef je ergens les? Ik ga volgend jaar beginnen met zuivere wiskunde in Gent.
    Aan de beste universiteit van Vlaanderen (in alle bescheidenheid: die van Antwerpen tiens!) Ik geef wel geen les aan zuivere wiskundigen (alhoewel ik zelf topoloog ben), maar aan aspirant fysici, chemici en biochemici. Die moeten ook deftig leren rekenen, hè?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #271

    Standaard

    Achja, iedereen is zo te zien al ongeveer klaar met zijn examens, terwijl alles bij mij gewoon rustig verdergaat. Ik zit al sinds 30 mei in de examenperiode (ik doe eerst mijn taalvakken vooraan in de blok, zodat ik geen enorm zware periode heb), en ik heb examens tot de 28ste juni. Jammer, maar zo gaat dat nu eenmaal.
    Ik heb al 6 examens van de 9 achter de rug nu, en van eentje ben ik helaas niet zo erg zeker. Jammer, want ik had me vorig semester al een flinke buis op de hals gehaald voor boekhouden (sorry, wiskundemeester Werner -_o), en nu dus misschien nog een tweede zit bij. Dat zou wel bummer zijn, want ik vertrek op studiejaar naar China volgend jaar (beurs), en ik zou liefst niet te lang uitgesteld moeten worden door die verdomde tweede zit.
    Nujah, verder ging het goed en de examens die er nu aankomen zie ik eveneens volledig zitten, so no sweat
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  22. #272

    Standaard

    Moed houden Dennoman! Onder welk soort statuut vertrek je eigenlijk naar China?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters Bekijk bericht
    Aan de beste universiteit van Vlaanderen (in alle bescheidenheid: die van Antwerpen tiens!)
    De beste universiteit is zonder twijfel Leuven

    OT: morgen examen van wijsbegeerte

    ben ook nog bezig tot de 26ste dus zeker niet iedereen heeft al gedaan hoor, ne vriend van mij BEGINT pas de 28ste, dus we zulle maar niet klagen

    Heel veel succes/sterkte aan alle studenten hier!

  24. #274

    Standaard

    Klopt, Leuven kickt het ass van Antwerpen.

  25. #275

    Standaard

    Voor wetenschappen is het toch wel Gent über allen hoor...
    Trust me, I know what I'm doing!

    Last.Fm

Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •